Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 289 van 345)
Moderator(s): Dré
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
23-3-2009 08:22
Ik kan je uitleg volgen. Doch qua prijs vind ik dit wel meevallen als je naar de inkoopprijs kijkt, zeker aangezien je toch wat tijd wint tegenover het bouwen van een houten binnenrack en tijd toch ook geld kost voor een flightcase bouwer. Maar dat is iets dat ieder voor zich moet uitmaken natuurlijk.

Ik blijf het wel een prachtexemplaar vinden, die kist van jou. Hopelijk kan ik binnenkort ook mijn eerste schokbestendig 19 inch rack case bouwen (er is een projectje op komst).
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
26-3-2009 17:02
Zo, was even een tijdje stil maar oke.

Alle kisten zijn inmiddels klaar, alleen moet het schuim er nog steeds ingeplakt worden (wegens andere activiteiten komt dat er maar steeds niet van).

Heb nu bij 1 kist het schuim erin en dus kon het binnenrack er ook ingezet worden.

8001 Amprack

Dit is één van de nieuwe ampracken voor de subs (in totaal hebben we 2 van deze racken). Met elk een Crest 8001 en een Renkus-Heinz X-120 subprocessor. (Kistje weegt in zijn geheel ca. 50kg...)

Zodra er meer klaar is dan zal ik wel weer even wat foto's plaatsen.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
26-3-2009 18:26
Ziet er zeer degelijk uit, wat voor speakers worden hierdoor aangestuurd? Gewicht heeft de invloed gehad om 1 versterker per kist te doen of heb je een andere reden?
Mr. Jameson...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
26-3-2009 18:38

abnpranger@home.nl schreef:

Ziet er zeer degelijk uit, wat voor speakers worden hierdoor aangestuurd? Gewicht heeft de invloed gehad om 1 versterker per kist te doen of heb je een andere reden?
Subs zijn Renkus-Heinz C3. Dat is een dubbel 15" tandem-drive band-pass sub. Met 2 per kant draait het zwikkie dus in 2 Ohm.

Gewicht was inderdaad één reden, andere reden is dat ik 2 sets tegelijk weg kan zetten (heb 8 C3's staan namelijk) en bij grote sets met 4 subs per kant zet ik gewoon één amprack per kant. Dus dat is de gedachte erachter.

De andere racks dienen voor de RH SR6 of CT5 kasten (top). Sinds kort hebben we ook de CE3 toppen (zelfde als de subs) die draaien we ook op de CA12/CA6 racken maar aangezien deze tri-amp aangestuurd worden heb ik dan 2 ampracken nodig. Daar komen dus waarschijnlijk binnenkort nog wel weer nieuwe amps voor (en een nieuw rack wink ;)).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
26-3-2009 18:41

hugovanmeijeren schreef:

Subs zijn Renkus-Heinz C3. Dat is een dubbel 15" tandem-drive band-pass sub. Met 2 per kant draait het zwikkie dus in 2 Ohm.
Miss niet helemaal op zn plaats, maar heb je misschien een foto van een complete stack?
Mr. Jameson...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
26-3-2009 19:03

abnpranger@home.nl schreef:

Miss niet helemaal op zn plaats, maar heb je misschien een foto van een complete stack?
Ach waarom ook niet... Ik wil niet teveel van het onderwerp afwijken maar oke. (Je mag me desnoods ook altijd mailen als je meer wilt weten, ik begrijp dat we bij elkaar in de buurt wonen? wink ;) )

Renkus C3/CE3 stack Links op de foto een stack van 2 subs (C3) en 2 toppen (CE3) eventueel kan ik de set nog uitbreiden met 2 extra subs per kant en de SR6 kasten als infill.
C3/CE3 zijn hetzelfde als de Synco STS kasten (componenten van Synco zijn iets anders en andere processing --> Synco is alles met PHL drivers. Standaard zijn de CE3 toppen bestukt met Renkus hoogdrivers, PHL middrivers en een RCF laag).

Off-topic: als ik je Hyves goed heb, dan heb je ook nog eens op het Praedinius gezeten in de stad? Wereldje wordt steeds kleiner...

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
26-3-2009 19:28
Ziet er erg netjes uit! zelf ook zo "iets" (in de ruimste zin van het woord ;-)) van plan (dcx en vision 3500)

(Off toppic)
Toch maar niet het SA huis setje van Huize maas (Laatst nieuwe verlichting gekregen dacht ik te menen) gebruikt ? wink ;) Die set klinkt niet altijd even lekker jammergenoeg.
(Off toppic)
ja...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
26-3-2009 19:32

Dj Flashlight schreef:

(Off toppic)
Toch maar niet het SA huis setje van Huize maas (Laatst nieuwe verlichting gekregen dacht ik te menen) gebruikt ? wink ;) Die set klinkt niet altijd even lekker jammergenoeg.
(Off toppic)
Voor een band? Nee, moet maar niet.
Ik heb geen idee of ze nieuwe verlichting hebben, dit was precies een maand geleden, toen dus in ieder geval nog niet.

Iemand nog opmerkingen of vragen over de rackjes? wink ;)

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-3-2009 19:33

hugovanmeijeren schreef:

Zodra er meer klaar is dan zal ik wel weer even wat foto's plaatsen.
Hopelijk wat meer richting "Het bouwen van een flightcase".
Deze ene foto vind ik meer richting "Amprack eindelijk klaar".
Vandaar ook de offtopic vragen......

Martin.
kvm entertainment
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
31-3-2009 19:15
Hier een van mijn nieuwe draaikasten.
Heb er nu 3 van gebouwd

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Zo zijn ze eruit als ze alle drie naast elkaar staan.

Foto 4

Om de kasten komen hoezen heen (zelfde soort als voor je speakers)
Ook worden de wielen binnenkort vervangen voor goede wielen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)