Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 288 van 345)
Moderator(s): Dré
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
7-3-2009 14:30

Daniel-sound schreef:

Ik ben wel benieuwd naar die geveerde ampracken..
Kun je ook fotos maken van hoe je dat doet/gedaan hebt?
Waarvoor veer je ze eigenlijk? Afgezien van de de grote schokken opgevangen worden..
De geveerde racken bestaan uit een binnenrack (15mm berken) die in een buitenrack wordt geschoven. De tussenruimte wordt opgevuld met 10mm ethafoam (aan alle zijden). Een stolpkist doet in feite hetzelfde, het schuim waar het binnenrack in staat vangt de harde klappen op tijdens bijvoorbeeld vervoer.
Ik wilde voor de nieuwe racken liever geen stolpkisten (met uitzondering van de dimmers) dus dan maar op deze manier van wat extra bescherming voorzien.

@NBeat:
Het op maat laten snijden van het hout kost ca. 20 euro per kist. Als ik kijk naar de nauwkeurigheid en de bespaarde moeite kun je hier niet zelf voor gaan zagen. (Ik lever een bestandje aan in AutoCAD en krijg een kist compleet als bouwpakket terug.)
Enige wat daarna nog moet gebeuren is het geheel in elkaar lijmen/tacken, profielen op maat zagen en de boel vast poppen.

Ik ben overigens wel benieuwd naar welk onderdeel je voor je kist mist. En een half jaar lang met één kist bezig? Dat duurt dan wel erg lang, meer als een paar dagen moet je er toch eigenlijk niet voor uit moeten trekken.

Als er weer een partij helemaal afgerond is zal ik even wat foto's met de apparatuur erin plaatsen.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
7-3-2009 16:13
Hmm, ziet er verdomd goed uit. Waar laat je die platen op een dergelijk vakkundige wijze zagen?
Mr. Jameson...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
9-3-2009 19:43

abnpranger@home.nl schreef:

Hmm, ziet er verdomd goed uit. Waar laat je die platen op een dergelijk vakkundige wijze zagen?
Bedankt. wink ;)
Snijwerk hebben wij laten doen door C&W Snijtechniek uit Roden.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
10-3-2009 15:43
Dat is op zich wel heel prima, zit hier nl zo ongeveer om de hoek... Is altijd iets om even te onthouden. happy :)
Mr. Jameson...
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
18-3-2009 21:47
Zo hier wat foto's van het een 14HE 3D geveerd versterkerrack. Niet met schuim geveerd maar echt met speciale rubber doppen speciaal voor deze toepassing bedoeld. Voor een nieuw Electrovoice X-array systeem.(bekend van AC/DC)
Waar we voorlopig het volgende van hebben staan:

- 4 x X-sub
- 4 x XB (lo)
- 4 x XCN nearfield top (12" 3")
- 2 x XF farfield top (2 x 12" 2 x 3")

Martijn (boerboom) heeft het rack gebouwd en het was aan mij de eer om het te vullen.
KLIK

Wat zien we van boven naar beneden:

- EV NetMax 8 in 24 uit processor wordt bedient met een Tablet-Pc. Een hele uitgebreide processor er zat dan ook een 2 daagse cursus met examen aan vast waar ik netjes een 9,5 voor heb gehaald.
- 2 x EV CP-3000s puur voor HF en MB versterking
- 2 x EV TG-7 voor LF of Sub versterking
- Connector panel met 8 inputs
- Connector panel met 8 outputs
- Connector panel met 8 signaal outputs via LK en wat Speakon 8 outputs

Voor de slimmeriken met dit rack kan je niet het hele systeem versterker maar wel processen.
Pearl 2000 in da house!!
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
19-3-2009 12:19
Dik! Heel dik, ziet er gelikt uit! happy :) shocked 8O
Mr. Jameson...
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
19-3-2009 15:07
Erg netjes.
Mijn complimenten
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
20-3-2009 07:38

Dj Nathan schreef:

Zo hier wat foto's van het een 14HE 3D geveerd versterkerrack. Niet met schuim geveerd maar echt met speciale rubber doppen speciaal voor deze toepassing bedoeld.
Zeker mooi gedaan. Alleen een vraagje aan de bouwer: waarom een houten binnenrack (is geen kritiek, maar een vraag puur uit interesse)? Ik bedoel daarmee: er bestaat zo'n 3D anti-shock systeem van Adam Hall, maar ik vermoed dat Penn dit ook heeft, waarbij je gewoon je standaard vier zwarte dubbele stalen rackprofielen hebt (2 vooraan en 2 achteraan) en waarbij je dan enkel bovenaan en onderaan een metalen frame plaatst. Dan nog de rubberen schokdempers en zo is gans het rackframe gebufferd? Dus geen hout nodig. Lijkt mij een pak sneller gebouwd dan deze methode met een houten binnenrack. Is er een specifieke reden om toch met houten binnenrack te werken?
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
20-3-2009 07:42
O, indien mijn uitleg wat wazig is, dit is wat ik bedoel:

shock frame

rubberen buffers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-3-2009 14:20
Met hout ben je een stuk flexibeler, en bovendien is het lichter. Die frames waar je naar linkt wegen 7kg per stuk, dus zo'n geheel weegt zomaar 15kg. Dit binnenrack zal de helft gewogen hebben. Daarnaast zit er aan de achterkant een deur die alleen de bovenste 10HE afsluit. Wanneer je zo'n frame gebruikt zul je daar ook nog apart een rackdeur voor moeten pakken. Zo'n frame is bovendien niet goedkoop, als je ook de extra benodigdheden als een 10HE afsluitbare rackdeur meerekent.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)