Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 282 van 345)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
6-1-2009 09:50
Hallo,

Even een vraagje tussendoor aan de heren flightcase-bouwers.

Is er een lak/lapmiddel om een beschadigde HPL (denk aan een diepe kras waarbij de ondergrond zichtbaar word) netjes te vullen?

In mijn geval gaat het natuurlijk om blauwe HPL laugh :D.
Ik heb namelijk gisteren twee SA Blue Box II opgehaald in Amsterdam die ik weer netjes wil gaan maken.
Iemand een idee hoe en waarmee?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-1-2009 13:10
Ik denk dat je het in dat geval in de richting van de autopoetsmiddelen moet gaan zoeken. Er is in ieder geval geen kant-en-klare flightcasepoets.

Maar, waarom zou je dat willen? Ik begrijp dat je ze netjes wilt hebben (voor in de woonkamer?), maar de fliphandles en profielen zien er ook niet meer als nieuw uit. In dat geval zou je ook dat moeten gaan vervangen. De meest radicale oplossing; zelf nieuwe cases ervoor bouwen. Geen idee of dat mogelijk is, of de goede kleur blauw te krijgen is (denk het haast wel, onlangs een waaier met 150 mogelijke kleuren ontvangen) en of de SA stickers nog te krijgen zijn. Je weet dan in ieder geval wel zeker dat ze smetteloos zijn. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
6-1-2009 13:35
Hallo Martijn,

Martijn schreef:

Ik denk dat je het in dat geval in de richting van de autopoetsmiddelen moet gaan zoeken. Er is in ieder geval geen kant-en-klare flightcasepoets.
Ik doel meer krassen die door de HPL-laag zijn heengegaan en waar nu de ondergrond (het hout) zichtbaar is.
Dus eigenlijk de kras opvullen met lak en daarna politouren bijvoorbeeld.
Maar, waarom zou je dat willen? Ik begrijp dat je ze netjes wilt hebben (voor in de woonkamer?), maar de fliphandles en profielen zien er ook niet meer als nieuw uit. In dat geval zou je ook dat moeten gaan vervangen.
De foto die ik linkte is niet een foto van mijn setje.
Is gewoon een foto van hetzelfde type kast Blue Box.
De meest radicale oplossing; zelf nieuwe cases ervoor bouwen. Geen idee of dat mogelijk is, of de goede kleur blauw te krijgen is (denk het haast wel, onlangs een waaier met 150 mogelijke kleuren ontvangen)
Het is niet de bedoeling ze helemaal in nieuwstaat te krijgen, maar alleen wat netter en schoner.
Je mag gerust zien dat ze niet nieuw meer zijn, het gaat er mij alleen maar om om de grootste beschadigen weg te werken.
....en of de SA stickers nog te krijgen zijn.
Zijn geen stickers maar zeefdrukken. Kan ik er bij SA weer op laten drukken.
Maar ja, ga eens 4 Blue Boxen proppen in een Ria Clicko laugh :D.

Het is nog niet eens zeker dat ik de Blue Box kasten ga houden (drivers en versterkers wel).
Grote kans dat ik een eerste type kast zoek en daar de drivers en versterkers weer inzet.
Zo heb ik een mooi gelijk setje.
Maar toonbaarder maken voor de verkoop van de lege kasten is natuurlijk altijd beter.

Gezocht op Inet hoe zeefdrukken werkt, maar voor een paar logo's toch wat veel werk en kosten (denk aan aanschaf gereedschap en middelen).
Iemand nog een ander idee om de logo's er op te krijgen met lak, misschien stempelen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-1-2009 13:50
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 6-1-2009 13:51

Webbie schreef:

Gezocht op Inet hoe zeefdrukken werkt, maar voor een paar logo's toch wat veel werk en kosten (denk aan aanschaf gereedschap en middelen).
Zeefdrukken stelt geen donder voor. Helaas is mijn adres er enkele jaren om gezondheidsredenen ermee op gehouden. (Kon zeefdrukken, en flocken) De meeste kosten zitten in het eenmalig maken van het raamwerk.

Alternatief:
Men neme plakplastic, en snijd het logo eruit. Daarna met de roller eroverheen, in jouw geval wit.
Restanten plakplastic verwijderen.Voorwaarde is wel dat de ondergrond vlak moet zijn.
Hierop zitten gerolde KVM logo´s.
Voordat de box in de zwarte verf ging is een gedeelte rood geverfd, daarna een sticker met KVM erop en zwart gerold. Sticker eraf ...en klaar is je geverfde logo.

Ik heb overigens niet het idee dat er een formica repair bestaat. Misschien een nieuw stukje erin lijmen?

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-1-2009 13:50
Ik denk dat je voor diepe krassen (op de foto zag ik alleen wat oppervlakkige krassen, vandaar de suggestie om naar autopoets te kijken) het beste verf in dezelfde kleur kunt laten maken om het daarmee een beetje bij te werken. Helemaal netjes krijg je diepe krassen echter niet.

Voor de logo's zou je hier eens kunnen informeren.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-1-2009 14:04
Ik had voor mijn cases ook een potje "flaterverf" laten maken. Gewoon door een verfboer laten mengen op kleur (zat er erg dicht bij in de buurt). Geen idee wat voor verf het precies was (ik had gewoon gevraagd naar iets dat mattig was en super hard).

Waarom noemde ik het flaterverf? Omdat ik het vooral nodig had om m'n eigen "oepsjes" weg te werken (als ik weer eens een nietje verkeerd (en door Douwe z'n vinger bijvoorbeeld) had geschoten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TuukesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2004
Laatste: 1-5-2013
Berichten: 37
7-1-2009 21:27
Hallo allemaal,

Allereerst mijn complimenten voor de nette flightcases die er gebouwd worden.
Ik hou me ook zeer regelmatig bezig met het bouwen van cases.
Nu is mijn vraag, hoe zagen jullie de sluitprofielen.
Ik wil graag machinaal zagen voor het beste resultaat.
Graag van jullie te horen waar jullie mee zagen.

Mvg Ronald
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-1-2009 21:46
Elektrische afkortzaag met een speciaal blad dat geschikt is voor aluminium icm een wasstift om het blad te smeren. Ik heb zelf een Metabo KS210 gehad, en dat was een prima machine die niet duur is. Inmiddels is er een wat zwaarder model voor in de plaats gekomen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TuukesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2004
Laatste: 1-5-2013
Berichten: 37
7-1-2009 21:52
Welk blad heb je als ik vragen mag.
Heb deze machine namelijk zelf ook, maar vind deze niet zo nauwkeurig naar mijn zin werken vandaar.
Ik denk erover een machine speciaal voor metaal te kopen.

Mvg Ronald
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-1-2009 22:07
Ik had bij de Metabo machine een Kwiktool blad, precieze type durf ik niet te zeggen. Waarschijnlijk is jouw KS210 al wat ouder waardoor er wat speling in is gaan zitten?

Nu staat er een Bosch GCM10. Wel "wat" (factor 5) duurder dan de Metabo, maar ook een heel stuk prettiger. Absoluut spelingsvrij, en dat zie je ook wel terug aan de zaagsnedes. Daarin zit een zaagblad van Bosch dat geschikt is voor non-ferro metalen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)