Wat kosten jullie nou?
(2883 reacties. Pagina 268 van 289)Moderator(s): Dré
SubsystemStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2004 Laatste: 24-9-2023 Berichten: 317 | 9-12-2011 23:05 |
waarom spreek je altijd maar over 250€ INCL bediening? Oorspronkelijk ging het over 250€ materiaal leveren in eigen dorp, dus niks transportkosten, geluidstechnieker huren ... | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 10-12-2011 00:16 |
bomdes schreef: Allemaal correct, maar als je alles netjes op factuur doet kan je naar mijn mening geen band versterken inclusief bediening voor 250EUR. Zoals ik in mijn vorige post zei, 250EUR voor materiaal ja. 250EUR all-in, dus met plaatsing en bediening? dan snij je toch gewoon in je eigen vel...Ik verhuur mijn spullen altijd met bediening door mijzelf (scheelt weer een rit heen en weer en de kans dat je apparatuur heel blijft is natuurlijk stukken groter). Daarnaast vind ik het ook leuk om te doen. Je kunt best geld overhouden aan een bandje in een cafe, maar daar moet je dan niet een nieuwe VRX set op inzetten / voor aanschaffen (maar wel kwaliteit!). Ook als je een geluidsmannetje moet inhuren, hoef je hier volgens mij niet meteen op te verliezen: voor ca 100euri kun je best iemand vinden die wil op/afbouwen en het bandje wil schuiven. Dan hou je minstens 150 over voor afschrijving en andere kosten. | |
't is maar een hobby... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 10-12-2011 00:20 |
Tja, de kroegbaas. Hier paar jaar geleden kon-dag opdracht geweigerd. reden: beloning. beginnen om 12.00 uur, eindtijd 2100 uur. 500 euro was te veel....... Maar er zijn ook inderdaad kroegjes die amper een zaaltje met 80 man hebben en toch een bandje willen neerzetten. Wat ik dan niet begrijp is waarom zo'n bandje dan niet met hun eigen oefen-zang-speakers en hun eigen instrument verterkers kunnen werken. Word het zaaltje wat groter; laten we zeggen 250 man, dan word de omzet al snel wat beter om een normale prijs te betalen voor de spullen. Zaaltjes waar echt vaak een band optreed, nemen als ze verstandig zijn, gewoon een vaste Pa, inpluggen maar. Maar zolang de hobbybob het nog voor 100 of 200 komt doen inclusief alles, zal de zaaleigenaar het wel uit zijn hoofd laten om te investeren, hij lacht zich gewoon rot.......dat jij daar met al je spullen van pak hem beet 10000,- en meer het wilt doen voor dat hongerloontje. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 10-12-2011 00:32 |
Tom schreef: Maar er zijn ook inderdaad kroegjes die amper een zaaltje met 80 man hebben en toch een bandje willen neerzetten.Wat ik dan niet begrijp is waarom zo'n bandje dan niet met hun eigen oefen-zang-speakers en hun eigen instrument verterkers kunnen werken. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 10-12-2011 00:34 |
En waar moet ik dan van eten. mijn hypotheek betalen, verzekeringen, ook ik wil eens per 3jaar op vakantie, belastingen, nog meer verzekeringen enz enz? Gewoon basis behoeften wie iedereen nodig heeft. 250 euro rekenen voor een dergelijke set, netjes op papier is absurd! PVG; jij hebt het over een markt die veel mensen niet willen hebben, jewel hoor graag zelfs.. maar dan wel graag voor normale prijzen: de kroegbazen zijn jaren flink "gematst" waardoor zij gewend zijn geraakt aan dergelijke prijzen! Ook al zet je een kroegset uitsluitend op, evt soundcheck en weer ophalen na de tijd is hoe dan ook! minimaal 3 uur werk.. maar ik gok ook zomaar incl alles richting de 5 uur.. je hebt namelijk naast het setje opzetten en afbreken: telefoon aannemen en order bevestigen, spullen bij elkaar pakken en bus inpakken, opzetten en evt soundcheck, (op de band wachten, die zijn altijd te laat) afbreken, bus uitpakken, spullen controleren en weer netjes wegzetten. Factuurtje maken, factuurtje inboeken, administratie! reken maar uit... ik heb het nog niet gehad over ruimte huren/ hypotheek betalen, afschrijving, defecten, reservering nieuwe apparatuur, verzekering, vervoerskosten, onderhoud van zowel apparatuur als ook de opslag, bus, aanhanger weet ik het. Computer en telefoon kosten. Reclame kosten, (wie heeft geen visitekaartjes, briefpapier, t-shirts, polo, jas? website, stickers enz? Ik doe het fulltime, leef er ook van en heb het niet slecht.. maar komop, er wordt zoveel vergeten wat toch ook wel geld kost!! Een aantal jaren terug zat er hier ook iemand die voor eerder genoemde prijzen de setjes overal neerzette... gaat dat weer gebeuren? Ik mats klanten ook best wel eens, maar altijd volle mep op de offerte/ factuur en dan netjes een korting eroverheen! snij je jezelf ook niet in de vingers.. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 10-12-2011 07:44 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 10-12-2011 08:35 PvG schreef: Omdat een geluidsman tegen de gitarist moet zeggen ...welke geluidsman? Die is toch niet nodig in kleine zaaltjes? En die komt toch niet voor 250 euro?? Wat het bandje in de oefenruimte kan, kunnen ze toch ook op een klein podium? Dan klinkt het maar ruk, krijgen ze vanzelf klachten, en daar leren ze dan weer van, dat het geen wedstrijd is, wie het hardste kan.... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 10-12-2011 08:00 |
Subsystem schreef: waarom spreek je altijd maar over 250€ INCL bediening?Oorspronkelijk ging het over 250€ materiaal leveren in eigen dorp, dus niks transportkosten, geluidstechnieker huren ... Nu zelfs in de "pro's" zitten hier gekke cowboys. 20EUR inc BTW voor een DJM900 of CDJ900, 100EUR voor een 1,5W fullcolour laser, tot zelfs 100EUR voor een volledige discobar met belichting en Pioneer 900 pakket... | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 10-12-2011 08:02 |
Leuke discussie. Even over de horeca mannen, is het niet zo dat maar 1 ding belangrijk is: de bierkraan moet lopen! Compleet ruk geluid is geen probleem, als men maar binnenblijft en drinkt, veel drinkt! Mede daarom hebben hobby Bobs gewoon vrij spel. Denk dat de genoemde set hier zo rond de 350 incl weggezet zou worden op eigen dorp, zonder bediening. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 10-12-2011 09:00 |
Tom schreef: PvG schreef: Omdat een geluidsman tegen de gitarist moet zeggen ...welke geluidsman? Die is toch niet nodig in kleine zaaltjes? En die komt toch niet voor 250 euro?? Wat het bandje in de oefenruimte kan, kunnen ze toch ook op een klein podium? Dan klinkt het maar ruk, krijgen ze vanzelf klachten, en daar leren ze dan weer van, dat het geen wedstrijd is, wie het hardste kan.... Dit leren door als band elke keer een slechte naam te krijgen lijkt me geen efficiente manier. Daarvoor zijn geluidsmannen/vrouwen. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 10-12-2011 09:12 |
kaos schreef: En van het verhaal dat de prijs hoog moet zijn omdat mensen ervan moeten leven schoot ik eerlijkgezegd een beetje in de lach. Als je bedrijf te weinig oplevert doe je iets verkeerd, is je bedrijf te klein of is er geen markt voor. Totaal geen schande maar dan moet je ander werk (ernaast) doen. Of je moet iets leveren waar mensen wel bereid toe zijn meer te betalen.Simpelweg je prijzen omhoog doen of houden gaat niet werken. Het is het optellen van alle factoren die van invloed zijn op de prijs, zoals watt extra ze al noemde. Daar komt een getal uit, dat is je kostprijs. Dat is de prijs die je zou moeten berekenen aan je klant om je eigen kosten te dekken. Daarbovenop komt je eigen winstopslag. Voor een bedrijf met personeel is dit bedrag automatisch hoger dan een eenmanszaakje. Er tellen simpelweg meer factoren mee in de kostprijs. | |
I am a TimeDriver! |