Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 26 van 250)
Moderator(s): Dré
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
20-6-2005 11:54
Cha cha cha...! Welkommmmmm Sl-Sl-SLA uw slag! laugh :D

Wij gebruiken de subjes zelf ook nog wel eens als opstapje bij podia, vaak zijn die trappen erg klein of een andere manier onhandig of ze zitten aan de andere kant van het podium waar jij uiteraard niet met je aanhanger bij kunt komen. En zeg zelf, als jij denkt dat het gevaar voor je subjes opleverd dat er mensen op gaan staan, vraag jezelf dan eens af of die door je gepensioneerde buurman in-elkaar-gespijkerde spaanplaat "kasten" wel zo'n verstandige keuze waren...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
20-6-2005 12:25

Luc schreef:

vraag jezelf dan eens af of die door je gepensioneerde buurman in-elkaar-gespijkerde spaanplaat "kasten" wel zo'n verstandige keuze waren...
Ehm? shocked 8O

Waren destijds STS Turbo kasten, en die zakken echt niet zomaar in elkaar. De subs stonden naast ons meubel en dan is het niet zo fijn als je je truss op en neer ziet schudden (baggere vloer). Maarja praat ik alweer over enkele jaren geleden..Draai alleen nog maar met vinyl. Verder op het moment een beetje organiseren en apparatuur kopen als hobby wink ;)
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
20-6-2005 12:43

Bigf00t schreef:

L. Vis die met je mic gaat zwieren is ook erg (hij zou er maar afvliegen).
In België heb je ook "Boogie Boy", misschien ook bekend bij jullie?
Deze is alom bekend voor het echt abnormaal zwieren met mics (hij kan het wel goed, daar niet van, maar het is zo erg dat je gewoon je mic-xlr verbinding moet gaffa-en of anders vliegt je beta58 paar meters door de lucht shocked 8O )
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
20-6-2005 12:44
Ehm?

Waren destijds STS Turbo kasten, en die zakken echt niet zomaar in elkaar. De subs stonden naast ons meubel en dan is het niet zo fijn als je je truss op en neer ziet schudden (baggere vloer). Maarja praat ik alweer over enkele jaren geleden..Draai alleen nog maar met vinyl. Verder op het moment een beetje organiseren en apparatuur kopen als hobby
In jouw geval is er dus niks aan de hand, geen zorgen wink ;) Ik doelde even op mensen die serieus zenuwachtig worden als er iemand op hun mooie kastjes gaat staan, DAN moet je toch maar eens gaan nadenken over de kwaliteit van je bouwkunsten.

Ik kan me verder in bovengenoemde situatie voorstellen dat je liever geen mensen bij je spullen wilt hebben, gezien de vloer etc. etc.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
20-6-2005 12:59

Dj Noiz schreef:

In België heb je ook "Boogie Boy", misschien ook bekend bij jullie?
Ik ken hem niet, maar klinkt wel leuk razz :p

Dj Noiz schreef:

maar het is zo erg dat je gewoon je mic-xlr verbinding moet gaffa-en of anders vliegt je beta58 paar meters door de lucht shocked 8O
Idd, en volgens mij komt dat toch best hard aan in het publiek laugh :D

Luc schreef:

In jouw geval is er dus niks aan de hand, geen zorgen wink ;)
Ik maakte me ook zeker geen zorgen over dat de speakers in elkaar zouden zakken, maar met een bewegende vloer dan moet je gewoon je cd spelers vast staan houden in de hoop dat ze niet overslaan. Heb het ook enkele keren meegemaakt met vinyl dat er een paar mensen op het podium stonden te springen. Vaak is het wel jammer dat je tegen deze mensen moet zeggen dat ze ervan af moeten, en snappen vaak niet dat door hun de apparatuur niet 100% kan werken (kijken je nog raar aan ook als je plaat skipt). Lang leve de security waar ze dan gelukkig meestal wel naar luisteren wink ;)
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
20-6-2005 14:11

Dj Noiz schreef:

Bigf00t schreef:

L. Vis die met je mic gaat zwieren is ook erg (hij zou er maar afvliegen).
In België heb je ook "Boogie Boy", misschien ook bekend bij jullie?
Deze is alom bekend voor het echt abnormaal zwieren met mics (hij kan het wel goed, daar niet van, maar het is zo erg dat je gewoon je mic-xlr verbinding moet gaffa-en of anders vliegt je beta58 paar meters door de lucht shocked 8O )
Geef 'm een draadloze dan he laugh :D
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
21-6-2005 20:29
Dat lijstje van mij overkomt natuurlijk iedereen en zijn over het algemeen maar lachertjes.
Wat ik echt een pain in the ass vind zijn mensen die te belazerd zijn hun poten uit te steken om er iets moois van te maken.

Kabels niet afplakken, niemand struikelt erover.
Kabels niet achterom gooien, ziet toch geen hond.
Bas alleen met DI en niet DI en mic, want zo doet ie het ook. (terwijl wel voorhanden)
Kistjes e.d. niet van het podium afhalen, geeft toch niks.
Spots niet scherpstellen, wie boeit dat nou.
8 hoekige filterframes niet even omwisselen voor 4 hoekige, ze doen het toch? (terwijl wel voorhanden)
Te grote filters niet even om maat knippen, want dat zie je haast niet en moet ik weer de ladder pakken.
Snare maar met 1 micje doen, gaat toch prima. (terwijl wel voorhanden)
Of zoals gister, laat de stoelen maar op het podium staan tijdens de uitvoering, maakt niet uit en anders moeten we weer zoveel sjouwen.

Met dit soort types kan ik in een oogwenk veranderen in een chagrijnige kutcollega kan ik je vertellen.
Ik (probeer) loop m'n benen uit mn reet om het qua afwerking EN techniek zo mooi mogelijk te doen, en dan krijg je dit soort slapjanussen. En niet alleen bij grote klussen met een vet salaris, ook bij 'liefdadigheids' dingen probeer ik het.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-6-2005 23:45
de mate van afwerking is een huisstijl,
in de regel hoort dat niet afhankelijk te zijn van de grootte van een klus.

Wij gaan er altijd van uit dat we OVERAL een visitekaartje afgeven.
Zelfs als we even een paar boxjes voor een spreker neerzetten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-6-2005 01:15
Juist, dat geldt ook voor ons. Doe het goed of doe het niet.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-6-2005 11:24
Inderdaad.
Meestal zijn de kleine klussen de opstap naar grotere klussen. Alles dus goed aanpakken, want wie het kleine niet eert....
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200

Terug naar forum Reageer (zonder quote)