Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 25 van 46)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-6-2009 18:49

total tommy schreef:

hallo,

wij hebben 3x 3k6 in een rack zitten, alleen zodra deze uitstaan en aan het netstroom worden geprikt vliegt 9 van de 10 de zekering eruit (C16 automaat).

hebben hier meer mensen problemen mee en evt een oplossing hiervoor?

MVG,
Tom van Duuren
Dat is ook best wel heavey... die van die ampjes aan een groep.
Ik denk dat je een 2de groep moet nemen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 25-6-2024
Berichten: 138
4-6-2009 19:01

Watt-Xtra schreef:

total tommy schreef:

hallo,

wij hebben 3x 3k6 in een rack zitten, alleen zodra deze uitstaan en aan het netstroom worden geprikt vliegt 9 van de 10 de zekering eruit (C16 automaat).

hebben hier meer mensen problemen mee en evt een oplossing hiervoor?

MVG,
Tom van Duuren
Dat is ook best wel heavey... die van die ampjes aan een groep.
Ik denk dat je een 2de groep moet nemen.
Hij zegt dat het gebeurt als ze uitstaan WX...
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
4-6-2009 19:31
Raar... en als je ze een voor een aan het net hangt?
If it ain't Dutch it ain't much...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
4-6-2009 20:08

Skevdude schreef:

Hij zegt dat het gebeurt als ze uitstaan WX...
Vroeger was alles simpel. Een vrouw was een vrouw (en niet een chick with a ....), een paard en wagen was een paard en wagen en een goudstuk was een goudstuk. Ooh... En uit was ook echt uit. Dat is echter al lang niet meer zo. Heel vaak hoor je daarom tegenwoordig "klak" als je ergens de stekker van in het stopcontact steekt (ook al staat het "ding" in kwestie "uit"). Wie weet geldt dat ook hier.

Apparaten hoeven niet eens te signaleren dat ze "hot" zijn als het sluimerverbruik onder een X wattage ligt (waarbij x overigens wel een klein getal is). Maar zelfs als het sluimerverbruik slechts 2W zou zijn (dus geen signalering nodig van het feit dat uit eigenlijk standby is) dan nog kan het zijn dat het opladen van de elco's (aan de primaire kant van de schakelvoeding) een beul van een inschakelstroom met zich meebrengt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 2061
4-6-2009 21:47
Klopt helemaal Dré, ik erger me ook helemaal rot aan dat soort dingen!

Tijd voor een flinke politieke lobby zou ik zeggen! Na het verbod op de gloeilamp een verplichting op echte "uit´s" (met uitzondering van mengtafels!)
Niet goed, wel hard!
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
5-6-2009 09:35
... er zijn ook fabrikanten die het netjes met 'n inrushlimiter oplossen.
Reden dat de SMPS altijd onder spanning blijft heeft mijns inziens te maken met Remote Control ... beetje lastig 'n amprackje dat compleet spanningsloos is remote te kunnen schakelen.

Het laatste stukje van de discussie vind ik onzinnig; alsof je 'n (touring) amprack altijd onder spanning hebt, en dan nog; over welke wattages hebben we 't dan. Bij fixed install wordt in 'n beetje fatsoenlijke installatie de racken middels spanningssloffen geschakeld dus ook daar "CO2 verantwoord".

Groeten !
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
5-6-2009 09:56
maar moet ik ze dan 1 voor 1 aansluiten aan het net of zijn er andere oplossingen voor dit probleem?

MVG,
Tom van Duuren
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
5-6-2009 10:08

total tommy schreef:

maar moet ik ze dan 1 voor 1 aansluiten aan het net of zijn er andere oplossingen voor dit probleem?

MVG,
Tom van Duuren
Yo Tom!
Shitload verlengkabel ertussen leggen helpt ook, maar is niet praktisch laugh :D ! Je kan er een inschakelstroombegrenzer inbouwen. Voor een paar tientjes bij de electronicaboer te koop.
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
5-6-2009 11:11

TB schreef:

total tommy schreef:

maar moet ik ze dan 1 voor 1 aansluiten aan het net of zijn er andere oplossingen voor dit probleem?
Yo Tom!
Shitload verlengkabel ertussen leggen helpt ook, maar is niet praktisch laugh :D ! Je kan er een inschakelstroombegrenzer inbouwen. Voor een paar tientjes bij de electronicaboer te koop.
... da's wel erg creatief. Gewoon sequentieel inpluggen. Overigens biedt het interieur van die amp niet zoveel ruimte daar nog eens een hobbywerkje in te plaatsen en vervalt de garantie. Als je het buiten de amps omdoet zou het wel kunnen, wel goed op de veiligheid letten (speciale kastjes, relais' en klemmenstroken)

Groeten
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-6-2009 11:25
Of een schakeling maken die sequentieel inschakelt. Dan hoef je ook geen dikke serieweerstanden te gebruiken zoals bij zo'n inschakelstroombegrenzer. Waarschijnlijk zijn hier ook wel kant en klare schakelaars voor te vinden (met instelbare vertraging) zodat je het alleen even netjes op ene DIN-railtje hoeft te bouwen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)