Forum > Licht

Info mbt OUD lichteffekt (par 36 bal met strobo's)

(256 reacties. Pagina 24 van 26)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
20-2-2005 11:11
Hallo Tom,

Tom schreef:

Webbie schreef:

Alle hoop is op Tom, hij zou op het forum bekendmaken, als hij wat meer wist van het effect in Bergen op Zoom. Dus @Tom weet je al wat??

Greetz Webbie...
Nou nieuws is als volgt,
effect heb ik misschien morgen binnen, word aan gewerkt.
Iemand neemt het voor me mee, als ze het niet vergeten.....

Weet ook nog twee grote helicopters, van een meter doorsnede.
Met naar men zegt 6 armen met elk 3 par 36. Dus 18 lampjes.......
Heb je dat effect voor je zelf aangeschaft of wil je hem verkopen aan één van ons forumleden? En wat voor effect is het nu?

In zo'n helicopter heb ik ook interesse, wat moeten die opbrengen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
20-2-2005 11:40
Hier eventueel ook interesse in een helicopter, dus ik ben ook wel benieuwd wat ze kosten.
GatsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 20-5-2015
Berichten: 195
20-2-2005 13:08
He bob....[en europeaanse] effecten . Is het geen europeese ?? wink ;)

Wel opletten op school he....

Jaco, die trouwens vindt dat de topic over een oude bal inmiddels best lang aan het worden is!
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky
LynxxxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2005
Laatste: 11-10-2005
Berichten: 9
20-2-2005 15:14
astro 2
De Astrodisco 2 is echt VEEL minder mooi dat de 3. Door het ontbreken van de 3e as mis je het "hovering" effect dat dit apparaat juist zo ontzettend koel maakt. Zie hier nogmaals linkje naar videootje van de 3 asser :) https://www.lynxxx.nl/vintagelightfx/astrodisco3.wmv

Prijzen
Ik betaalde enkele weken geleden ca 200 euro voor een originele Clay Paky Astrodisco-3 in perfecte staat. Die moest nog wel uit Duitsland (800km!) hiernaartoe getransporteerd worden. Gezien de staat van het apparaat vond ik het een nette prijs. Mijn FAL Galaxy was ongeveer hetzelfde maar daar moest nog het nodige aan gebeuren.

Doordat "retro" momenteel helemaal in is worden voor dit soort effecten soms echter belachelijk hoge prijzen gevraagd. Dat is erg jammer voor mensen die naar dit spul op zoek zijn maar goed nieuws voor bezitters van deze effecten. Ik verwacht echter dat het niet lang meer zal duren voordat de chinese replica's ook op grote schaal in europe te koop zullen zijn. De ufo wordt al in kleinere lichtere vorm nagemaakt door een aantal partijen en zelfs de harvester heb ik hier en daar alweer voorbij zien komen.

Laat je niet gekmaken en wacht gewoon geduldig af. Ik heb echt iets van anderhalf jaar gezocht en vond uiteindelijke mijn beide favoriete effecten in nog geen 3 weken tijd. (Iemand nog een Coemar Venus te koop overigens?)

Hou rekening met de extra kosten die je zult moeten maken om een switchpaneel aan te sluiten of een DMX ombouw uit te voeren. Met een beetje bekabeling en wat schakelmateriaal ben je al gauw weer 100 euro lichter. Het gewicht en de vorm van deze effecten maakt ze ook niet echt geschikt voor drive-in achtige toepassingen waarbij de hele zooi snel op en afgebouwd moet worden. Plaatsing binnen bereik van het publiek is redelijk riskant in verband met de sterke warmteontwikkeling (verschroeide vingertjes!) en de heftig draaiende/maaiende assen (gehakte vingertjes!). Ik meen ergens op dit forum te hebben gelezen dat draaiende effecten tegenwoordig aan strengere veiligheidseisen gebonden zijn en de ongezekerde assen van dit soort oude effecten daar zelden aan voldoen.

transport
Mocht je oude lichteffecten willen kopen in het buitenland, hou dan ook rekening met aanzienlijke kosten voor transport en of verpakking. Een origineel apparaat is geen reet waard en als het de verzending niet overleefd (onderdelen zijn niet altijd even makkelijk te verkrijgen) dus een goede stevige verpakking is geen overbodige luxe. Beide verkopers van mijn effecten waren zeer bereid om de boel supergoed te verpakken en beide apparaten kwamen dan ook zonder enige beschadigingen aan, maar dat is helaas lang niet altijd het geval.

GLS rekent binnen Europa redelijke transportkosten. De afmetingen van dit soort oude effecten overschrijden echter vaak de maximale gordelomvang voor pakketpost. CARGO verzending is AANZIENLIJK duurder dan reguliere pakketpost. Met een gewicht van zo'n 25-30 kilo per apparaat en een afmeting van 100x60x80 cm op een palletje loopt verzending al gauw behoorlijk in de papieren.
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
20-2-2005 16:10
Als ik zo het filmpje terugzie van Lynxxx, dan heb ik dus afgelopen week ook een Astro3 gekocht in volledige staat zonder gebreken. Misschien wat te duur in jullie ogen, maar voor mij (als bedrijf) een stukje jeugd terug gekocht.

Als ik het goed begrijp kan ik beter alleen de Astro3 uit Canada laten overkomen i.p.v. de Astro3 en de Astro2. Of er moet onder jullie iemand zijn die het interessant vind, dan delen we de verzendkosten naar gewicht. Graag dan maandagmorgen effe een e-mail, want maandagmiddag hoor ik meer erover.

Helicopters met 4, 6, 12, of meer lampen zijn in de reguliere handel, zoals in de shop www.new-line.nl/v/386 voor € 159,00 te koop.
In de 70-80er jaren waren er zelfs helicopters als centre-effect met tegen elkaar indraaiende schotels en armen met een veelvoud van PAR 36 lampen, soms wel 40 die zelfs op een lichtorgel of looplicht werden aangesloten. Als ik die nog eens tegenkom... dan is ie voor mij ! Het restaureren zeker waard.
Op naar de volgende beurs...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
20-2-2005 17:50
Jongens een beetje geduld nou met die effecten, staan door het halve land.
Komt goed.
Ik heb het op dit moment ook druk, want ik ben de komende week aan het verhuizen.
Zodra ik fotos heb, zal ik posten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
20-2-2005 20:56
Ik zag het alweer misgaan... nu iedereen ziet dat die 'oude meuk' toch wel leuk is schieten de prijzen weer omhoog.

Best jammer...

Zo biedt companion spullen aan tegen een huurprijs waarvoor je die dingen zo 2e hands kunt (kon?) kopen.
GatsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 20-5-2015
Berichten: 195
20-2-2005 21:14
Ik zag het alweer misgaan...

Jij visionair..... wink ;)
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
20-2-2005 21:32
Huurprijzen zijn gebaseerd op aanschafprijzen, onderhoud, afschrijving en de marktvraag....
Daarom ben ik bereid er meer voor te betalen. Vooralsnog koop ik ze primair voor mijn eigen plezier.
Op naar de volgende beurs...
LynxxxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2005
Laatste: 11-10-2005
Berichten: 9
20-2-2005 23:07

Companion schreef:

Als ik zo het filmpje terugzie van Lynxxx, dan heb ik dus afgelopen week ook een Astro3 gekocht in volledige staat zonder gebreken.
Volgens mij heb je een FAL of nisel UFO gekocht. De Astro3 is herkenbaar aan de nogal "ver" uitstekende en geribbelde lens "doppen". De FAL heeft lenzen met een gladde behuizing

Terug naar forum Reageer (zonder quote)