Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 230 van 345)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-5-2007 22:57

KVM schreef:

Watt-Xtra schreef:

mm met die extra case erboven wordt het al snel krap hoor. Dit geheel is nu een 120-125cm hoog. met de andere erop een 180 cm. denk dat de truss er niet eens meer bovenop past.
Dat bedoelde ik niet, ik heb het over de Tbar waar de lampen aanzitten die op hoek ijzers hangen.

Daarvoor zou ik houten latten gebruiken. (met inkepingen zodat de Tbarren keurig in je case hangen. (en dus ook de lampen niet tegen elkaar, of de case kunnen schuren)
[EDIT schreef:

Was iets te snel (of te langzaam) begrijp het parren "probleem". (heb ik geen last van, "custom made")

Martin.
tegen het schuren en rammelen wordt nog een voorziening getroffen, op de beugels komt een u beugeltje waar de bar inhangt. aan weerszijde komen verder stroken schuim waar de parren tussen zitten.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
29-5-2007 23:04
Zou je niet aan de bovenkant een extra rand maken (naar beneden toe) om het geheel wat steviger te maken?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-5-2007 23:08

big bang schreef:

Zou je niet aan de bovenkant een extra rand maken (naar beneden toe) om het geheel wat steviger te maken?
zie de onderkant..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
29-5-2007 23:16

Watt-Xtra schreef:

big bang schreef:

Zou je niet aan de bovenkant een extra rand maken (naar beneden toe) om het geheel wat steviger te maken?
zie de onderkant..
Exact, en dat dan ook aan de bovenkant, tbv de bovenplaat? laugh :D
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
31-5-2007 17:28
hallo, binnenkort ga ik ook 5 cases erbij bouwen.

de cases worden gemaakt voor cdj100, djm600 en 2 oem bakken.
Het worden zo laag mogelijke cases. De case 2 pagina's hiervoor lijkt er sterk op van wat ik in mijn hoofd had. Alleen wat advies van jullie, ik denk zelf alleen de bodem met bodemwanden met hardschuim te bekleden en de deksel alleen een stuk zacht schuimplastic te plakken, alleen om het app. op "spanning" te drukken.

Ook ditkeer dikke profielen, male en female sluitprofiel, en platte hoeken erop.
we smelten de kazen!
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
4-6-2007 19:48
Hier weer een kistje gebouwd. Paar weken terug mijn oude setup (schaam, voor de kist dan wink ;) ) al een keer laten zien.

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/9052506/t-237694045.jpg

Nieuwe kist is hetzelfde idee geworden, een kopie van de slant 11-4 (hier en daar iets aangepast)
Alleen nu alles veel netter en robuuster uitgevoerd, connectorpaneeltje, racklamp enz.
Ik ben zelf zeer tevreden over het resultaat (dj set is helemaal compleet en nu ook plug & play happy :) ).

Voor de liefhebbers het bouwproces -> https://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=16695773&uid=4301934

Enkele highlights:

Het hout gezaagt en in elkaar gezet

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/16695773/t-257367916.jpg

sluitprofiel gezaagt

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/16695773/t-257367950.jpg

Groot gedeelte van de buitenkant af (bolhoeken, sluitingen, overzethoeken)

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/16695773/t-257367923.jpg

Buitenkant af

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/16695773/t-257368538.jpg

Sluitprofiel op maat maken

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/16695773/t-257368535.jpg

Hoezo strak zagen razz :p

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/16695773/t-257368524.jpg

Binnenkant af

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/16695773/t-257368539.jpg

En alles erin geschroeft, bedraad en aangesloten

https://pic16.picturetrail.com/VOL675/4301934/16695773/t-257369382.jpg

Alleen nog een afdekplaatje maken voor boven de mixer zodat je er van voren niet in kan kijken. Heb ik nog geen zin/tijd voor gehad.

Heeft er iemand ervaring met vlindersluitingen van penn en fliteware? De vlinders die ik nu heb gebruikt zijn van fliteware (net als de rest van het beslag) maar ben er niet echt over te spreken, gaan behoorlijk zwaar los en vast. Ook zijn ze moeilijk uit elkaar te halen omdat de ruimte tussen de vlinder opengedraaid en dichtgedraaid erg weinig is.

Als de vlinder half opengedraaid is dan haakt hij nog achter de andere helft van de vlinder (zeg maar het kleine gedeelte van de sluiting). Hopelijk is het nog een beetje te begrijpen.

Is dit nieuwigheid (kan dit nog iets uitrekken)? of ligt dit aan de sluiting zelf?

Ik denk dat ik voor de volgende kist vlinders van penn uitprobeer, of is er iemand die weet of deze exact hetzelfde zijn? Zo ja, dan scheelt me dat natuurlijk wel weer zoeken naar een dealer, dan blijf ik gewoon bij fliteware.

Heeft er iemand nog tips/opmerkingen over de kist zelf, waar ik een volgende keer aan moet denken? Binnenkort namelijk (waarschijnlijk) weer wat kisten maken, een vriend van mij heeft een nieuw meubel nodig, wordt waarschijnlijk iets in de trant van 3 slant 12-16 o.i.d. dus als er iemand tips heeft kan ik dat meenemen voor de volgende reeks happy :)

gr Thomas (sorry voor het lange verhaal)

ps. er zitten tussen de foto's een aantal fouten die ik heb gemaakt tijdens het bouwen door een domme denkfout. De meeste heb ik nog opgelost, alleen een andere domme fout niet goed kunnen maken. Ben benieuwd wie er als eerste achter komt razz :p

*hint sluitprofiel*
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-6-2007 20:24
Opmerkingen genoeg razz :p
-Waarom 2 verschillende soorten sluitprofiel gebruikt?
-Wat is er aan de hand bij de bovendeksel dat er 2 stukken naast elkaar gepopt zijn?
-Als je het glijprofiel echt strak had gezaagd waren ze ook precies even breed, nu verspringen ze iets. sneaky :V
-Bij voorkeur alleen 5mm popnagels gebruiken, anders alleen voor het hoekprofiel 4. Niet alles met 4mm, da's een beetje krap aan.
-Makkelijker om eerst de uitsparingen uit te zagen ivm beschadigingen aan het profiel.
-Handiger om eerst al sluitprofiel erop te zetten, en daarna al het hoekprofiel.

Verder net kistje.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
4-6-2007 21:02

Martijn schreef:

Opmerkingen genoeg razz :p
-Waarom 2 verschillende soorten sluitprofiel gebruikt?
Budget kwestie, had nog een 60 cm over van de vorige kist. Dat sluitprofiel (9,5 mm en 1,5 mm dik) kon ik toen erg moeilijk over het hout heen krijgen (profiel was te smal blijkbaar) daarom had ik nu anders sluitprofiel (10 mm en 1,4 mm dik), maar nu pasten beiden gek genoeg perfect om het hout heen..
Volgende wordt dus gewoon weer 9,5 mm (dan maar iets meer kracht gebruiken ;-)
-Wat is er aan de hand bij de bovendeksel dat er 2 stukken naast elkaar gepopt zijn?
Domme fout van mij, vraag me niet hoe ik er op kwam, maar ik had bedacht (tja was 's avonds laat) dat het zo moest worden: klik volgende dag bedacht dat dat dus nergens op sloeg razz :p en heb het nog kunnen veranderen (had nog net 2 stukjes van 7 cm liggen (perfect uitgetekend, bijna geen afval laugh :D ) en het veranderd naar zoals het nu is.
-Als je het glijprofiel echt strak had gezaagd waren ze ook precies even breed, nu verspringen ze iets. sneaky :V
dit bedoel je? Nope dat is goed gezaagt, het probleem is dat ik niet van te voren de hoek heb uitgerekend.
Ik kon niet echt goed schatten hoe ik uit zou komen met de hoogte's van het onderste gedeelte heb ik dat eerst vastgezet en zo verder gewerkt. Het onderste gedeelte heb ik 45 graden gezaagt en daarna met een zwaaihoek heel simpel de hoek gemeten en het volgende gedeelte gezaagt. Beter was inderdaad geweest de hele hoek eerst opmeten en dat door de helft doen en dan zagen.

Idem dito met het achterste gedeelte van het glijprofiel, dat staat nu kaarsrecht op de achterkant (maar is niet echt goed te zien, is een hoek van 18 graden(?) o.i.d.

Meteen nog een vraagje, ik heb voor glijprofiel gekozen omdat ik dat systeem ken (van de dap kisten). Wat vind jij fijner werken, glijprofiel of rackprofiel (gestanst)?
-Bij voorkeur alleen 5mm popnagels gebruiken, anders alleen voor het hoekprofiel 4. Niet alles met 4mm, da's een beetje krap aan.
Voor hoeken, sluitingen e.d. bedoel je 5? Tja ik weet niet, tot nu toe zit dit stevig zat. Is het een groot verschil tussen 5 en 4? Ik vind 5 weer gelijk zo lomp.
-Makkelijker om eerst de uitsparingen uit te zagen ivm beschadigingen aan het profiel.
je bedoelt dit? Volgende wordt zonder die ingreep ;-) dit was dus als nood om het geval van hierboven op te lossen. Overigens de 'krassen' die je ziet zijn potlood strepen voor het aftekenen hoeveel er uit moest. Maar had inderdaad netter gekund.
-Handiger om eerst al sluitprofiel erop te zetten, en daarna al het hoekprofiel.
Heb ik ook gedaan.
Verder net kistje.
Bedankt happy :)

Ach dit is het 2e kistje dat ik tot nu toe gemaakt heb, dan mogen die schoonheidsfoutjes nog wel gedoogd worden (toch? :P)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
4-6-2007 21:09

Dj pacific schreef:

Domme fout van mij, vraag me niet hoe ik er op kwam, maar ik had bedacht (tja was 's avonds laat) dat het zo moest worden: klik volgende dag bedacht dat dat dus nergens op sloeg razz :p
Het idee hierachter is deels wel te snappen. Je gaat namelijk van male sluitprofiel naar female in je bovendeksel omdat je kist ten opzichte van voordeksel dat ook doet. Nadeel is dat je dat altijd zal zien omdat male en female niet dezelfde overlapping over het hout heeft (zoals ook te zien op je foto).
Bij dit soort kisten ontkom je er dus niet aan om op de voordeksel (of bovendeksel als de voordeksel helemaal doorloopt) zowel male als female sluitprofiel te gebruiken. Dan heb je de overgang op een hoek en da's in alle gevallen een stuk netter dan dan een overgang midden in het rechte deel van je deksel.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
4-6-2007 21:14
Klopt, ik herinner me nu ook weer waarom ik dat gedaan had.

Ik wou idd de voordeksel volledig uit female profiel maken (net zoals de hoofdkist uit male), maar toen kwam ik bij het probleem zoals te zien op de foto.. Verschillende hoogte's van de profielen. Daarom alles omgezet naar de goede manier.
Is jammer van de kist, maar het valt verder niet echt op (en het is gelukkig maar een deksel, daar kijk je als goed is alleen met transport tegen aan en in de opslag). happy :)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)