Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 23 van 35)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-7-2005 00:13

Powerbeat schreef:

Ik heb nu dus de pc. Webbie heeft echt alles goed voor me geregeld. Nogmaals bedankt, 1stvolgende keer dat je een pc aanbied... laugh :D Netwerk werkt goed en zoals ik wil. Geen klachten. Sneller als mijn P4 1,6 ghz 256 mb trouwens omdat hij beter georganiseert is.
256MB is ook gewoon te weinig voor een hedendaagse machiene die op een besturings syteem draait als windows 2000 of XP. Als je zonder al teveel fratsen lekker snel wil draaien pleur je er minstens 512MB in. Xp lust wel een beetje geheugen en de meeste dj programma's zijn ook niet vies van een beetje geheugen.

Daarnaast kost een reepje geheugen vandaag de dag geen drol meer en is er best veel winst mee te halen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-7-2005 00:20

Powerbeat schreef:

Sneller als mijn P4 1,6 ghz 256 mb trouwens omdat hij beter georganiseert is.
Houden zo!

PCDJ only en je hebt er jaren lang plezier van.
Welke versie ga je aanschaffen?

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
19-7-2005 00:26
Nieuwste RED of FX twijfel nog. Gaat icm dac-2 en die 19" numark mixer in een slant komen. Zonealarm blijft alleen wel tegen me netwerk klooien. Moet maar een betere firewall inkomen dan. Wat kan ik trouwens met een keyboard lock?
I'll take you to the KoffieShop...
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
21-7-2005 10:49

Reind schreef:

Powerbeat schreef:

Ik heb nu dus de pc. Webbie heeft echt alles goed voor me geregeld. Nogmaals bedankt, 1stvolgende keer dat je een pc aanbied... laugh :D Netwerk werkt goed en zoals ik wil. Geen klachten. Sneller als mijn P4 1,6 ghz 256 mb trouwens omdat hij beter georganiseert is.
256MB is ook gewoon te weinig voor een hedendaagse machiene die op een besturings syteem draait als windows 2000 of XP. Als je zonder al teveel fratsen lekker snel wil draaien pleur je er minstens 512MB in. Xp lust wel een beetje geheugen en de meeste dj programma's zijn ook niet vies van een beetje geheugen.

Daarnaast kost een reepje geheugen vandaag de dag geen drol meer en is er best veel winst mee te halen.
Zullen we dan maar zwijgen over de Dell deskop pc'tjes van ander half jaar geleden die de deur uitgingen met XP en 128mb aan boordwink ;)

Maar even serieus, zolang je er geen zware en enge dingen mee gaat doen moet 256 ook wel volstaan. Zodra je er zware programmas op gaat draaien of meer dingen tegelijk gaat doen ( geld ook voor gamen ) is 512 wel handig, maar het is geen vereiste.
Soms..
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
21-7-2005 13:14
Maar ik ga geen 512 mb pc133 168 pins shit er meer indoen. Zonde van je centen. Ik doe in 1x nieuw mobo+voeding erin over aantal maanden. Videokaart+Gel-kaart+cd=rom enzo kunnen behouden blijven en mobo-systeem kan ik vast wel iemand blij mee maken. Nu de 20 gig voor 75% vol staat valt ie me wel een beetje tegen. kan ook door de netwerkkabel enzo komen. ga hem eerdaags direct proberen. Moet nog mijn Maya 44 MKII binnenkrijgen. En nog geld voor krijgen... ashamed :$
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-7-2005 17:33
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 21-7-2005 17:44

Powerbeat schreef:

Maar ik ga geen 512 mb pc133 168 pins shit er meer indoen. Zonde van je centen.
Ja en nee, pcdj heeft aan 256mb genoeg maar persoonlijk vindt ik hem net iets lekkerder werken met 512mb. In jouw geval betekend dat dus 256mb erbij plaatsen. Goed zoeken, dergelijke stripjes kom je wel tegen voor 25euro (512mb 50 euro)
Ik doe in 1x nieuw mobo+voeding erin over aantal maanden. Videokaart+Gel-kaart+cd=rom enzo kunnen behouden blijven en mobo-systeem kan ik vast wel iemand blij mee maken.
Een nieuw mobo voor pcdj is ook zonde van de centen.
Nu de 20 gig voor 75% vol staat valt ie me wel een beetje tegen. kan ook door de netwerkkabel enzo komen.
20 gig is al snel vol in wat betere kwaliteit. Maar een harde schijf van 80 gig is tegenwoordig plm 55 euro nieuw. (kan mij nog vaag herineren dat ik voor een zeer kleine hd 700 gulden heb betaald, om over het geheugen maar helemaal niet te spreken)

Maar hoezo kan dit door je netwerk kabel enzo komen???

Is trouwens je hardeschijf ingedeeld? Wel zo verstandig,
Ik gebruik 1 harde schijf ogedeeld in C,D en E. Op C staat uitsluitend Windows, op D de benodigde programma's waaronder PCDJ, Mpeg decoder e.d. (Pcdj kan dit overigens zelf ook maar ik gebruik hiervoor een ander programma aangezien de DB lijst is te lezen in microsoft excel) en op E uitsluitend de mp3's. Voordeel, stel computercrash en windows moet opnieuw geinstalleerd worden dan heb ik in ieder geval mijn mp3's nog op de hd staan.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
21-7-2005 17:40
Ik dacht cq hoopte, dat de kabel de transfersnelheid niet helemaal goed aan zou kunnen. Ik werk nu alleen nog vanaf deze pc met extern bureaublad want de TFT moet ook nog komen. Dure maand die maand juli. Dus evt kan ik geen 100% gebruikmaken van de pc omdat hij alles via de netwerkkabel moet regelen dacht ik. Zou dit mogelijk zijn? Verder, 80 gig kopen is idd beste oplossing, 256 mb erbij ook, evt nogeens een snellere sempron erin. Even een prijskaartje ervoor maken en de afweging happy :)
I'll take you to the KoffieShop...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
21-7-2005 17:43
Hallo Powerbeat,

Powerbeat schreef:

Nu de 20 gig voor 75% vol staat valt ie me wel een beetje tegen. kan ook door de netwerkkabel enzo komen. ga hem eerdaags direct proberen.
Met deze machine moet je goed kunnen werken, 512Mb draait hij inderdaad wat soepeler.

Maar waar heb je nu minder performance (want dit maakt een wezenlijk verschil):

- netwerk?
- achter de console?
- Remote Desktop?

En heb je die "kloteuh" ZoneAlarm uit staan?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
21-7-2005 17:53
Hallo Powerbeat,

Ik zag dat je intussen gepost had.

Via "Remote Desktop" moet je de resolutie en kleuren wat lager zetten, dan vliegt je machine weer. Achter de console zelf moet je performance goed.

Je kan eventueel de virusscanner nog de-installeren, dat scheelt je ook weer iets.
Maar raad ik je niet aan. Ik heb NAV ingesteld dat hij MP3 bestanden NIET scant.

Schijven opdelen in aparte partities zoals Martin voorsteld is een mogelijkheid.
Ik heb het bij jouw niet gedaan omdat de schijf 20Gig is.

Let er wel op, als je meerdere partities op één schijf hebt staan, en de schijf crashed hardwarematig je toch alles kwijt bent. Een corrupte Windows installatie is wel op de manier van Martin op te lossen.

Ik zou wel een tussendoor backup maken op als ik jouw was. Je kan dat op een paar manieren doen:

- via het netwerk naar de andere pc toe
- backuppen via een externe schijf
- of via tape (heb ik er nog eentje in de aanbieding, Seagate DDS3)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-7-2005 18:00
Ik had het vorige bericht nog even geedit. (harde schijf verhaal)

Laat je nou niets wijsmaken over een andere proccessor.
Gewoonweg jammer geld voor pcdj gebruik.
Ik neem nog steeds een pentium 3 500mhz mee met pcdj voor de wat kleinere "jukebox" dingen.

Heb net een compaq p3 1000mhz erbij genomen (sff bakkie niet groter als een "normale hifi" cd speler) om te proberen pcdj en sunlite samen te laten lopen.

Waarschijnlijk eerder gemeld, maar natuurlijk heb ik hier wel een "racewagen" staan met veel geheugen en 600gig. Uitsluitend om video te bewerken en om te zetten naar DVD's.

Pcdj systemen draaien overigens zonder anti virus e.d.
Deze computers worden nooit ingezet in een netwerk, muziek komt dus uitsluitend van normale cd's of plaatopnames.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)