Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 222 van 250)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
26-3-2013 18:18

Jake schreef:

watje schreef:

Het laatste nr van een avond draaien je de melding no power op je scherm verschijnt..
Mijn plug gechecked zat er goed in, mijn stekker ook. Shit ik kon natuurlijk niet weg van FOH.

En als dan bij de laatste BOEM je lichttafel uitvalt vind ik dat wel echtte timing.. (snel uitloop standje aagezet)
2min later weer up en running ;)
Ik had dit 3 weken terug met mijn muzieklaptop, ik kijk af en toe als hij de batterij op 100% staat, 3 weken geleden zag ik opeens dat de batterij niet aan het opladen was en op 30% een geluk dat ik het op tijd opmerkte, controle van de stroomkabel, dat zat goed, verlengkabel zat in de stroom hmmm, lichtjes paniek want alles was goed aangesloten, ik dacht het zal niet waar zijn dat die laptop zal uitvallen tot opeens mijn euro viel, op de verdeeldoos stond het aan en off knopje op 0 inplaats van op 1, oef oef. verdeelblokje van de zaak zat zo goed verborgen dat je er met moeite aankon om de stekker van de verlengkabel erin te steken en dus niet op de knopje gelet.
Daarom staat de helderheid van mijn scherm altijd heel donker wanneer de accu verbruikt, en 'vol aan' wanneer op stroom gewerkt wordt.
Dan zie ik altijd direct wanneer er onverhoopt toch een stekkertje los schiet.
Stekkerblokken met schakelaar geven bij mij wel licht, maar schakelen niet...altijd stroom (mits aangeleverd tot daar wink ;) )
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
26-3-2013 21:24
Ach, als je het goed hebt ingesteld krijg je vanzelf een "low battery" melding te zien (tenzij je de muzieksoftware full screen draait natuurlijk).

@ Dre, ik zou het toch andersom doen, dus de buttons altijd zichtbaar tenzij de gebruiker ze uitschakelt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
27-3-2013 09:07

YourLiVe schreef:

@ Dre, ik zou het toch andersom doen, dus de buttons altijd zichtbaar tenzij de gebruiker ze uitschakelt.
In dat geval moet ik, volgens de wet, toestemming vragen (cookiewet). Dat werkt negatief (in ieder geval in de webshop).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
27-3-2013 13:14
Dat moet je waarschijnlijk toch wel, ik neem aan dat je Google Analytics gebruikt voor je statistieken?

GA valt namelijk officieel niet onder de recente wijziging dat je geen toestemming hoeft te vragen voor het bijhouden van statistieken, aangezien je deze statistieken niet zelf verzamelt en Google dus cookies plaatst. Maar ja, dat "weet" natuurlijk geen enkele webmaster razz :p

Bovendien zijn mensen tegenwoordig zo gewend aan die cookiemeldingen dat ze gewoon automatisch op ja klikken, zeker als je ze vormgeeft zoals de grotere websites (dus gewoon een balk bovenin het scherm).
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
27-3-2013 14:40

YourLiVe schreef:

Dat moet je waarschijnlijk toch wel, ik neem aan dat je Google Analytics gebruikt voor je statistieken?
Dat staat op de helling. Ik heb daar maar alvast een voorschot op genomen (Uiteraard staat daarbij de optie delen van data in analytics uit).

Verder kun je in browsers instellen of je 3rd party cookies toestaat. Met die optie uit werkt google analytics nog steeds (in IE, Firefox, Chrome en noem het maar op) maar werkt alle tracking shit (waar ik zelf nogal een hekel aan heb) gelukkig niet meer.

De cookies die gebruikt worden voor analytics gelden dan ook alleen voor het new-line.nl domein en zijn, volgens de browsers, 1st party cookies. Maar goed... Eigenlijk is het zo ver nog niet en loop ik er een beetje op vooruit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
27-3-2013 17:20
Ik vind heel die cookiewet sowieso onzin. Ze hadden beter een mediacampagne kunnen lanceren om consumenten te informeren over de werking van cookies en hoe ze dit in de browser kunnen instellen. Nu hebben webmasters er een hoop werk mee en consumenten zitten er ook helemaal niet op te wachten om iedere keer die irritante meldingen weg te klikken.
Schno009Standaard Lid
Sinds: 2-9-2007
Laatste: 7-7-2022
27-3-2013 23:58
Welkom in de Nederlandse polletiek, A beloven, B bedenken en C uitvoeren terwijl het volgens experts D had moeten zijn...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
28-3-2013 21:48
Nog niet in België geweest dan? Vijf regeringen voor een landje dat zowat half zo groot is als Nederland en nog draait alles hier vierkant...

shut up :X
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
29-3-2013 11:45
moest nederland evenveel geld naar het zuiden sturen als wij in belgie doen zou Noord-Brabant stinkend rijk zijn...
DjREsoundStandaard Lid
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
2-4-2013 09:48
Dit weekend weer mijn ergernis nr. 1 meegemaakt. Een kneiterzatte jongen die bij elk onoplettend moment de platter een zwieper gaf. Ik kan er nog inkomen dat hij na één keer denkt dat dat grappig is (wat het dus niet is), maar na 10 keer snapte hij nog niet dat het niet leuk is (voor mij als Dj en zeker ook niet voor het publiek). Sta je met een hele menigte feestende mensen voor je neus, komt die rakker weer een geweldige scratch maken en kijkt iedereen op de dansvloer je aan van "wat doe jij nou"... Ach ja, ff die kerel in de zeik nemen dan maar, eigen schuld en hij kon het hebben.
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)