Forum > Newbie Forum

meubel verven

(308 reacties. Pagina 22 van 31)
Moderator(s): Dré
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
7-12-2003 22:22
Was het dan niet een beter idee geweest om het meubel wat kleiner te maken? Van te voren even nadenken voordat je wat maakt, want het kan nu wel passen maar als het over een half jaar niet meer past dan is het zonde van het werk.
Dance the night away!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-12-2003 22:50
OF je zaagt hem in 2/3 stukken, en maakt bij de open stukken nog een stuk hout ervoor. schilder je die meteen ff mee. en is dat nou een holle kist van 2x1 meter? zo ja, RETEZONDE van die ruimte. ook openzagen en de bodem eruit laten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
7-12-2003 22:51
In die holle ruimte is toch juist ruimte voor boxen en andere apparatuur?
Door internet beperkt
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
8-12-2003 08:25
Doorzagen doe ik dus niet want dat is zonde en er zitten inklapbare poten onder dus dan zou dat ook geen functie meer hebben, daarnaast verliest hij ook nog alle stevigheid, kortom, het is geen optie.
Ik herrinerde me gister dat we nog een overdekt aanhangwagentje hadden, daar zouden we ook veel app in kunnen doen!! dus ruimte is iig geen probleem meer happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-12-2003 09:15
Zo te zien heb je geen deksel op je meubel.
Zie jij maar eens je meubel horizontaal door een deur heen te sjouwen,
je meubel is 1 meter breed (gaf je aan); een gemiddelde deur is amper 90 centimeter breed.....
En dan word het helemaal leuk als je ook nog een hoekje om moet want 2 meter,
het is alsof je met een bed in de lengte overal langs en doorheen moet.

Word wel een probleem wink ;)
Je zou niet de eerste DHZ zijn die iets bouwd op zijn kamer, en dan tot de ontdekking komt dat het niet meer de kamer uit kan omdat het te groot geworden is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-12-2003 09:57
whahah datherken ik, ooit een manifold gebouwt beneden, toen die af enzo waren me ouders hem de huiskamer toch wel beetje zat, dus moest naar boven laugh :D maar datgaatje niet lukken, dus toen heb ik hem maar uit elkaar gehaald sad :(

en over je meubel, ik vind het persoonlijk een beetje zonde hoeveel tijd en moeite je er insteekt/er voor doet en voor welk eindresultaat?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-12-2003 10:30
Dat heeft met mannen-instinkt te maken;
Ze hebben een bepaalde gedachtenwereld:
Ik ben er aan begonnen dus ik maak het af,
Ik heb het goed doordacht,
Ik heb er verstand van,
Ik heb er een hoop geld in zitten,
Ik heb er een hoop tijd in zitten,
Ik maak geen fouten,
Ik ben niet eigenwijs,
Ik heb altijd gelijk,
Je zal zien dat het wat word,
Mooi hè vrouw.......... laugh :D

Een leuk spreekwoord:
"Beter halve gekeerd dan ten hele gedwaald....."
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
8-12-2003 12:17
Tja maar ik vraag me bij DJJD toch wel af of hij er goed over nagedacht heeft. Je kunt nu wel zeggen dat je een aanhangertje hebt en dat je hem dus kunt vervoeren maar dan sta je met dat meubel dus voor een deur en kom je niet naar binnen. Probleem! Bovendien waarom al die loze ruimte. Als ik iets maak voor mijn drive-in dan zorg ik ervoor dat het zo efficient mogelijk is. Dus met zo'n meubel zou ik zorgen dat mijn lampen er bijvoorbeeld in zouden passen. Weet je al iets over het gewicht van je meubel? Het lijkt me geen licht ding.
Dance the night away!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-12-2003 12:49
Een hele goeie standaardbreedte van cases is 60 centimeter.
Kunnen ze overal doorheen, en passen er twee naast elkaar in een normale aanhanger.
Die 60 centimeter is meestal diep genoeg.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
8-12-2003 15:16
OK even reacties om te laten zien dat jullie helemaal fout zitten wink ;) ,

Ik heb geen deksel op mn meubel maar dat is ook niet nodig want als ik hem bijv door een huis ga sjouwen haal ik gewoon de decks er uit, ik laat ze alleen in de auto er in zitten omdat dat makkelijk en efficient is.
Je had het verkeerd gelezen Tom, mijn meubel is 58 cm breed, en 1 meter hoog. Als ik om een hoekje ga kan ik hem toch gewoon verticaal zetten en draaien? lijkt me geen probleem voor hoeken van 90 graden.
Ook het gewicht valt mee als er geen app in zit, zonder app kan je hem met 2 man dragen, mét ook.. maar dan wordt t ietsje zwaarder.

Dus ik heb hier overal goed over nagedacht. HA! wink ;)

Terug naar forum Afgesloten topic