Het bouwen van een case
(3446 reacties. Pagina 218 van 345)Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 9-2-2007 16:07 |
Hier ook alle wielen met 8mm bouten. Eerlijk gezegd weinig problemen met bouten die lastig door de gaten passen. Is natuurlijk ook een kwestie van je gaten precies en recht boren En uiteraard de veerringen niet vergeten tegen het loskomen. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
Soundmaster MStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-8-2005 Laatste: 14-9-2013 Berichten: 18 | 10-2-2007 10:43 |
Aangezien ik geen ruimte heb voor enorme flightcases en alles bij mij door het trappengat heen moet (mijn spullen staan op mijn kamertje) en ik toch graag een case wil bouwen, ga ik een flightcase-style klerenkast bouwen.. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 10-2-2007 11:03 |
beerke schreef: ik heb eigenlijk ook tot nu toe 8mm gebruikt omdat de gaten in de wielen inderdaad groot genoeg zijn voor 8mm. Anderzijds vermoed ik dat 6mm in de meeste gevallen inderdaad wel moet volstaan qua sterkte. Tenslotte zijn er 4 bouten per wiel en 16 per kist. Lijkt mij wel sterk genoeg toch@Wattxtra Een flightcase is niet gemaakt om mee te racen, bij drempels til je hem dan ook op. Dan zal je zien dat ook je wielen langer meegaan. Martin. | |
kvm entertainment | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 10-2-2007 15:20 |
KVM: owww?? mijn engels leert: flightcase = vliegkist!! ?? haha, niemand die eens een gekke bui heeft en een race houdt?? Dat kisten normaal dienen te worden opgetild bij drempels, tja het moet wel maar gebeurd niet altijd. Wel of niet opzetterlijk. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Kikoke_86Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-2-2007 Laatste: 17-3-2007 Berichten: 2 | 10-2-2007 20:26 |
hey iedereen, ik ben deze week gestart met het bouwen van een draaitafel (case met een onderstel). Ben gaan winkelen in de gamma en heb meranti multiplex van 9 mm gekocht en daar heb ik nu wel dik spijt van, mijn kist wordt iets van een 2m breedt, 0.5m hoog en 0.6m diep (een heel kist voor een draaitafel niet?), maar er zitten verschillende onderverdelingen in en alles zit in één kist bij mij. Licht en geluid samen (Lm 400, SM 1612, 2xschakelpaneeltje, talent mengpaneel en CD700 en er moet ook een plaatske zijn voor mijn laptop te zetten). Voor het onderstel heb ik nog totaal geen idee, ik heb ook nog enkele lengtes vierkante ijzer kokers(dikte 25mm) liggen en zoek daar een stelletje mee te lassen. Iemand die mss ideetjes heeft voor mij? of nog beter een voorbeeldje? Ik draai op allerhande feestjes en wil een poper setje opstellen met mijn eigen tafel. Paar dagen geleden heb ik hier een mooi onderstel gezien (dat met die 3 verschillende platen), ik dacht aan een traanplaat of gewoon wat hout er tegen. Nu heb ik nog wel een paar vragen waar ik graag een antwoord op zou hebben, andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom. 1. 9mm is nogal dun voor zo'n lengte, hoe kan ik men kist nog steviger maken? 2. Het is dus meranti multiplex, maar die hout-kringen/nerven, krijg ik die weggewerkt dmv acryllatex erop te smeren? of plakken jullie er soort van laminaat,rubber of keukenzeil op? Probleem = dan wordt het hout toch dikker en passen mijn sluitprofielen niet meer. 3. ik werk dus volgens de doos-methode, gewoon doorzagen in juiste vorm en sluitprofielen erop? Ik heb bij TNT de fotokes van zijn werkwijze gezien en mij lijkt het dat die één cm weg zaagt/freest. Nu als mijn kist op iets begint te trekken zal ik is een paar foto's trekken. hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven, bedankt alvast voor diegene die het wil proberen. | |
TNTStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-9-2005 Laatste: 23-11-2010 Berichten: 338 | 11-2-2007 11:14 |
Kikoke_86 schreef: mijn kist wordt iets van een 2m breedt, 0.5m hoog en 0.6m diep (een heel kist voor een draaitafel niet?1. 9mm is nogal dun voor zo'n lengte, hoe kan ik men kist nog steviger maken? 2. Het is dus meranti multiplex, maar die hout-kringen/nerven, krijg ik die weggewerkt dmv acryllatex erop te smeren? of plakken jullie er soort van laminaat,rubber of keukenzeil op? Probleem = dan wordt het hout toch dikker en passen mijn sluitprofielen niet meer. laat je budget dit niet toe dan zal je gewoon moeten schilderen 3. ik werk dus volgens de doos-methode, gewoon doorzagen in juiste vorm en sluitprofielen erop? Ik heb bij TNT de fotokes van zijn werkwijze gezien en mij lijkt het dat die één cm weg zaagt/freest. Dit hoef je alleen te doen als er schuine hoeken in het sluitprofiel zitten, is je deksel gewoon recht dan kan je de kist gewoon doorzagen. | |
brabantse nachten zijn lang | |
Kikoke_86Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-2-2007 Laatste: 17-3-2007 Berichten: 2 | 17-2-2007 23:49 |
Ik ben toch van plan om met schuine stukken te werken, zijn daar truckjes voor? of is het tekenen op schaal en de juiste maten en hoeken erbij zetten? Vandaag heb ik nog rubber met noppen besteld, voor bescherming en tevens ook afwerking van de buitenkant van de kist. Onder tussen heb ik ook al door dat het goedkoper is op een kist te kopen dan er één zelf te maken, tenzij je er een hele hoop nodig hebt natuurlijk. Heeft niemand een voorbeeldje van een onderstel voor een draaitafel? of een idee. En ook hoe je de kist vast maakt of zorgt dat het stevig op het stel blijft staan. Pinnen op het stel lassen en gaten in de kist (simpel, alleen ben ik niet voor die gaten onderaan in de kist). | |
Patrick BeukenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 19-6-2015 Berichten: 258 | 27-2-2007 17:31 |
Ik wil een flightcase gaan maken voor t-barren met parren. Ik wil de t-barren inklemmen zodat de case ook rechtop neergezet kan worden. Hiervoor heb ik me dit bedacht. Links en rechts in de case een houder van 3 plankjes multiplex monteren, waarin de t-bar komt te liggen. In de deksel monteer ik dan ook links en rechts 3 lagen multiplex zodat de bar ingeklemd wordt, wanneer de deksel erop ligt. Het eerste plankje gebruik ik voor de montage op de case en in de andere 2 is een uitsparing gemaakt voor het uiteinde van de bar. Strak plan of kan ik beter iets anders doen? | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 27-2-2007 18:07 |
Gaat niet lukken op die manier, bij sowieso T4's steken de parren voorbij de balk. Je zou wel 2 houten balken met hardschuim erop in de case kunnen maken waar de fourbarren op komen te liggen. Wat hardschuim in de deksel om ze aan te drukken en klaar. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
Patrick BeukenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 19-6-2015 Berichten: 258 | 27-2-2007 18:18 |
1 x bewerkt. Laatst door Patrick Beuken op 27-2-2007 18:25 Ik heb par 56's en gebruik sliding showbars... parren kan ik dus gewoon tegen elkaar schuiven, waardoor ze niet uitsteken. Had ik al rekening mee gehouden Maar het moet er echt strak inkomen, want als ik het doe zoals jij zegt, kan ik hem niet rechtop zetten (als een pilaar), lijkt me... Wat jij zegt is idd wel wat ik het meeste zie. | |