Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 218 van 289)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
24-7-2009 20:36
Om Victor op de 'kortaf' methode te quoten, heb je drie keuze:
Inhuren en goed overkomen.
Prutsen en een klant kwijt zijn.
Overdragen aan een (con)collega met behoud van je klant.

Maar dit is alleen mijn kwartje. wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
24-7-2009 22:16
Oké, nu nog kiezen..

Bedankt voor de reply's!
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
25-7-2009 00:57
Ik ben toch echt benieuwd wat hij gaat kiezen, wat de opdrachtgever ervan vind en wat hij hier zelf van geleerd heeft, met andere woorden hoop ik dat hij zijn bevindingen hier post (En is dat dan zo verkeerd?)
Event-Light
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
25-7-2009 00:58
Zal ik zeker doen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-7-2009 10:16
Ik zou voor optie 4 gaan.

Uitsluitend inhuren van extra geluid vanwege de zaalgrote. Maar ik zou toch 100 euro proberen los te peuteren. Het komt niet echt professioneel over, maar het is wel afhankelijk HOE je het brengt.

Als ik je goed begrijp weet je wel het aantal mensen, maar niet de zaal.
En juist met "die zaal" zou ik iets doen.

Iets in de vorm van: Om op safe te spelen zou ik persoonlijk in die zaal een zwaardere set willen neerzetten, wat mijn totaalprijs 100 euro duurder maakt.

Mocht men er niet mee accoord gaan dan kan je altijd nog een set bijhuren (en dus weinig verdienen).

Soms vergeten we ook dat een klant zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Dan kijkt hij niet naar de apparatuur maar alleen naar de prijs. Geen idee of dat in dit geval speelt. Persoonlijk "peil" ik de klant...wat mag het kosten....

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-7-2009 13:35
Trouwens, om Marijn even op te vrolijken: ik heb ook wel eens een klus verkeerd ingeschat. Een dag hard gewerkt en geen cent verdiend. Waarschijnlijk geldt dat voor (bijna) iedereen wel. Ook een kwestie van ervaring.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-7-2009 16:57
M.i. is het eerder een kwestie van logisch nadenken. Wanneer iemand contact met je opneemt voor een feest inclusief licht en geluid staan de volgende vragen minimaal in je top tien, omdat het showstoppers kunnen zijn:

- Wanneer (ben je bezet, einde verhaal)
- Waar (te ver of wil je niet op die lokatie werken, einde verhaal)
- Muziekvoorkeur (ben je niet goed in/heb je geen trek in, einde verhaal)
- Budget (is het van de zotte zo laag, einde verhaal)
- Verwacht aantal bezoekers en zaalgrootte (bijhuren geen optie ivm logistiek/budget, einde verhaal)

Beetje zwartwit voorgesteld natuurlijk, omdat in je in een goed gesprek vaak tot prima tussenoplossingen kunt komen met de klant, maar dit zijn toch echt zaken die ik in de eerste tien minuten van een oriënterend gesprek de revue laat passeren.

Zodra je er met bovenstaande uit bent, ga je bepalen hoe alles logistiek verder in elkaar steekt, indien nodig het budget van de klant oprekken/je eigen show inkrimpen, zaaluitbater contacteren i.v.m. eventuele bijzonderheden op lokatie (weet het gros van de feestgevers geen moer van), voorwaarden doorspreken. Dat soort dingen. Hoe meer lokaties je kent omdat je er eerder hebt gestaan, des te makkelijker wordt het.

Inschattingsfouten heb ik nooit echt gehad, wel ben ik diverse keren bewust met geluid op het randje (te weinig dus) gaan staan. Doe je een paar keer en dan is de lol daar ook wel af, als je kwaliteit tenminste hoog in het vaandel hebt.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
25-7-2009 17:32
Is mij weleens overkomen dat, nadat ik een klus had aangenomen, ik 's morgens voor 12 uur opgebouwd en gesound-checked moest zijn terwijl het feest pas om 20.00 uur begon. Dan kost een gig van een paar uurtjes je dus ineens meer dan een dag. angry
Sindsdien hanteer ik een standaard vragenlijst en geef ik pas een prijs wanneer ik antwoord op alle vragen heb, desondanks soms toch nog wel problemen.
Zo blijkt ineens alles over een trap van 4 treden te moeten, is best een probleem voor kistjes die 150 kg of meer wegen, of blijken de krachtstroomaansluitingen niet te bestaan en is er slechts één ongeaard stopcontactje. shocked 8O
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
25-7-2009 17:44

MusicXtra schreef:

Is mij weleens overkomen dat, nadat ik een klus had aangenomen, ik 's morgens voor 12 uur opgebouwd en gesound-checked moest zijn terwijl het feest pas om 20.00 uur begon. Dan kost een gig van een paar uurtjes je dus ineens meer dan een dag. angry
Sindsdien hanteer ik een standaard vragenlijst en geef ik pas een prijs wanneer ik antwoord op alle vragen heb, desondanks soms toch nog wel problemen.
Zo blijkt ineens alles over een trap van 4 treden te moeten, is best een probleem voor kistjes die 150 kg of meer wegen, of blijken de krachtstroomaansluitingen niet te bestaan en is er slechts één ongeaard stopcontactje. shocked 8O
In geval van het laatste gewoon je boeltje terug inladen en naar huis. Een beetje verstandige feestgever zou toch moeten weten dat dit 1 van de prioriteiten is..
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
25-7-2009 17:47
Dat gaat me net even iets te ver, vaak is het gewoon onkunde van de opdrachtgever.
En om nou een feest voor een paar honderd mensen stuk te laten lopen wil ik niet op mijn geweten hebben.
Ik probeer altijd gewoon een oplossing voor het probleem te vinden, maak je meestal meer vrienden mee. wink ;)
De enige keer dat ik dreigde naar huis te gaan was nadat ik tot tweemaal toe onder stroom had gestaan door een in elkaar geknoeide stroomvoorziening met haspels die uit verschillende huizen kwam. Terwijl ik tevoren de opdrachtgever aangeraden had om voor 100 euro gewoon een net aggregaat te huren.
Uiteindelijk is het opgelost door een keurig nette krachtstroomkabel uit een bedrijfspand iets verderop.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)