Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 21 van 250)
Moderator(s): Dré
Hardcore 4 everStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2004
Laatste: 10-7-2004
Berichten: 21
7-7-2004 00:44
hey allemaal, ik heb het anders geprobeerd, beviel veel beter, mr_jows thnx voor de tip,

noujah ik ga weer m'n bedje in moet morgen weer op tijd me nest uit sad :(
hardcore will survive
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
11-7-2004 01:34
Afgelopen week een feestje gehad en heb me voor het eerst ergens echt aan geërgerd.
Namelijk:
Kleine kinderen die willen helpen opbouwen. angry
Was namelijk zo, mijn collega en ik hadden zouden een feestje draaien. Dit feestje zou buiten zijn, en voor ons was een tent geregeld zodat we droog zouden staan. Het feest begon ermee dat mijn collega geen vrij kreeg van zijn werk, en ik alleen op moest bouwen. In principe was dat geen probleem omdat er toch alleen maar geluid mee ging en er een beetje hulp was van mensen die het feest organiseerden.

Ik dus op de dag zelf vrolijk naar het feest en was begonnen met opbouwen. Tijdens het opbouwen liepen er een paar kleine kinderen rond van een jaar of 4-5. Ik vermoed dat ze zich aan het vervelen waren, want ze kwamen mij de oren van de kop vragen over wat ik moest doen. Na ze een uur aangehoord te hebben was ik klaar met opbouwen en wilde gaan soundchecken. Op dat moment kwam de organisatie van het feest naar me toe, dat het feest vanwege het weer verplaatst werd naar een caffee. (het was op dat moment namelijk verschrikkelijk hard aan het waaien, en was niet zeker of de tent bleef staan).

Nou ik dus alles weer ingepakt en naar het caffee verhuisd. Daar aangekomen weer opnieuw begonnen met opbouwen. Maar toen begon het "feest" pas goed, er waren meer kleine kindjes bijgekomen sad :( . En al die kleine kindjes wilden me helpen. Uiteindelijk zeg je dan tegen ze van: "maak die koffer maar open", en gaan ze staan discuseren wie van hun nu de koffer open staan maken shocked 8O ahhhhh.

Tevens hebben ze een grote voorkeur om precies te gaan staan waar jij moet lopen om op te bouwen. Daarnaast moet je ook nog eens alles in de gaten houden omdat ze overal met hun vingertjes aan zitten.

Daarnaast kunnen ze ook wel eens "grappig" zijn. Zo was er ooit een die meende dat het lampje op het mengpaneel een microfoon was. Dus voordat we iets er tegen konden doen greep hij het lampje en verbrande zijn vingers laugh :D. Ja lampjes zijn heet. razz :p
Lost in Music
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
11-7-2004 04:46
Kinderen moeten lekker met lego spelen, en niet met dure audio-apparatuur happy :) .

Dat hoeven ze van mij niet te doen, of dan mogen ze mijn dj-set wel even alleen komen brengen. Das tenminste een leuke kist van een kilo of 60.... laugh :D
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-7-2004 18:06

Sgrovert schreef:

Uiteindelijk zeg je dan tegen ze van: "maak die koffer maar open", en gaan ze staan discuseren wie van hun nu de koffer open staan maken shocked 8O ahhhhh.
klinkt bekend ja... wink ;)
maar koffers laat ik ze lekker vanaf blijven, zometeen ben ik weer cd's kwijt, en zie die dan maar weer terug te vinden...

had vorig jaar ook zoiets, na een dagje op het voetbalveld gedraaid te hebben... zo'n jochie van 12, die van plan was om in z'n 1tje even een topbox van een stok af te halen... toch maar ff weggestuurd en zelf gedaan, anders gebeuren er ongelukken!
Music is what feelings sound like...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
11-7-2004 20:19

Sgrovert schreef:

Daarnaast kunnen ze ook wel eens "grappig" zijn. Zo was er ooit een die meende dat het lampje op het mengpaneel een microfoon was. Dus voordat we iets er tegen konden doen greep hij het lampje en verbrande zijn vingers laugh :D. Ja lampjes zijn heet. razz :p
Haha, klinkt bekend.
Dat had ik vorige week ook en dan denk ik maar weer eigen schuld dikke bult, we hadden het betreffende kind al een aantal keer vriendelijk verzocht om niet met die vette vingers van hem aan ons spul te komen maar wie niet horen wil moet dan maar voelen denk ik dan.

Ook iets om je aan te ergeren is als je rook aan het spuiten bent dat iedereen het dan in wilt slikken shocked 8O
Als dat recht uit die nozzle komt van een 1500 Watter is dat ook erg warm, nu hebben we dat ding dan maar half achter ons spandoek gezet zodat sowieso het eerste warme deel van de straal niet bij een of ander kind in zijn keel kan komen maarja, als we die machine recht op ons spandoek laten spuiten zitten wij ons zelf toch het meeste in de rook en dat is niet echt fijn draaien en als je hem er half achter zet heb je altijd nog die aantrekkelijke straal.
Iemand nog tips hier voor of lekker laten gaan die kinders?
Darth Crossfader
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
11-7-2004 21:00
hehe wat wel altijd schattig is, is dat ze de stralen van de lichten proberen te pakken in de rook razz :p
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
11-7-2004 21:39
En altijd vragen hoeveel watt je boxen zijn laugh :D.
Of rook in bekertjes doen doet het ook goed bij hun happy :).
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-7-2004 23:14

speakerfreak schreef:

hehe wat wel altijd schattig is, is dat ze de stralen van de lichten proberen te pakken in de rook razz :p
dat valt nog wel mee, maar als de laser aangaat staan ze helemaal met zn allen te springen (en dan kan je ze tig keer van het podium afsturen)
Music is what feelings sound like...
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
12-7-2004 02:43

RonnieB schreef:

klinkt bekend ja... wink ;)
maar koffers laat ik ze lekker vanaf blijven, zometeen ben ik weer cd's kwijt, en zie die dan maar weer terug te vinden...
Nou was een koffer waar wat tulp troep, en wat andere kleine kabeltjes inzaten, dus veel kon er niet kwijt komen razz :p
Lost in Music
SmartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 9-11-2011
Berichten: 5
13-7-2004 19:34
tja... mijn grootste ergernis was toch wel de chaotische school van ons. we hadden zo'n muziek avond (allerlei optredens enzovoort).

Dus we zijn 's ochtends eerst aant opbouwen (met het idee van jullie zoeken het maar uit), moeten we om 1 uur opeens ook een soundcheck verzorgen terwijl de gehuurde PA set er nog niet is... Toen die dus eerst maar opgehaald, wel een mooie Nexo set:) , die aangesloten in een overvolle aula. Verder verliep het wel goed, behalve het feit dat er om 5 uur nog steeds bandjes waren die wouden soundchecken.

Tijdens de avond worden er dan zo maar het programma omgedraait zonder dat dat ff aan de geluidstechnicus achterin wordt doorgegeven zodat jij op het laatst nog snel de juiste cd bij het optreden moet pakken. Een andere stapel cd's word je snel nog aangereikt. je raad het al, ik start dus een verkeerde cd...

Overigens een leuke avond geworden, maar ik ga volgende keer wel wat meer structuur aanbrengen
:)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)