Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 21 van 219)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
25-10-2005 00:11
Tegen woordig krijg ik bij niet al te grote klussen het busje van mijn werk mee.
Weet even niet wat voor merk ed. maar zal eens een fototje posten.
best leuk kom je aan met een busje met druiven/ kaas/ fles wijn op de zijkant komt er een voldige disco uit rollen. heb al best veel vreemde reactie's gezien bij mensen laugh :D . (binnen kort een foto)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
25-10-2005 00:41
Ook wij hebben op gebied van vervoer een stapje voorwaarts gezet, en wel met een gesloten tandemasser aanhangwagen. 'T is een hapert, in zijn geheel onder handen genomen door ons. We hebben zowel aan het uiterlijk als aan het technische gebeuren flink gesleuteld. Zo hebben we het "interieur" helemaal aangepast aan onze apparatuur waardoor het werkelijk een peuleschil is geworden om hem te beladen of uit te laden. Oprijplaat gemaakt etc., tegenwoordig kan alles door één mannetje worden verricht (doen we uiteraard niet;-)) wat betekent dat we allebei onze eigen gang kunnen gaan en niet de hele tijd op elkaar moeten wachten om aan te pakken/geven etc. Tevens geen gekl**t met zeiltjes e.d.: "deurtjes los en shouwen maar" is nu van kracht... happy :)

Ik zal z.s.m. even wat foto's plaatsen, zowel van buiten als binnenkant.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
25-10-2005 10:36
KLinkt idd heel handig. Ben benieuwd wat je nu bedoelt met het "aanpassen"van het interieur? mij lijkt hetnog steeds handig om zo'n bak aan de binnenkant voldige "vierkant" te laten. zodat je alles lekker vierkant kunt laden.
Ook als je er dan iets weizigd in de apparatuur die mee moet is het alleen een kwestie van anders laden.

Zie de foto graag komen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
26-10-2005 21:44

Ronny B schreef:

KLinkt idd heel handig. Ben benieuwd wat je nu bedoelt met het "aanpassen"van het interieur? mij lijkt hetnog steeds handig om zo'n bak aan de binnenkant voldige "vierkant" te laten.
Dat is ie ook nog wel hoor razz :p We hebben alleen een mooi systeempje om bepaalde dingen op te hangen/neer te zetten. Zo hangen de trussdelen aan de zijwant, gekoppeld aan elkaar en daaraan hangen dan weer t4'tjes. Ons meubel staat aan de zijkant vast geshort, aan in de wagen gemaakte shorbanden.

De wagen is dus compleet vierkant gebleven en prima geschikt voor andere beladingen, apparatuurwisselingen of uitbreidingen. Er zijn alleen haken/ogen/banden geplaatst waardoor alles lekker makkelijk een plekje heeft. Als het moet, rijden we er zo wat extra speakers of rackjes in hoor, no probleme...

[edit] Het zijn even rustige weekjes voor ons, ik zie net dat de eerst volgende klus over 2 weken staat, zondag 13 november, dat betekent dat ik pas DAN de aanhangwagen uit de loods ga halen en foto's kan maken[/edit]
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
27-10-2005 00:23
Foto's hebben geen haast.
Moet toevallig zaterdag weg. Is puur toeval. (het loopt bij mij ook niet echt storm hoor) Zal proberen om er aan te denken dat ik even een fototje maak.
Weet inmiddels al wel dat het een Toyota is. wink ;)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
TfproductionsAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 26
27-10-2005 20:06
4 x bewerkt. Laatst door Tfproductions op 27-10-2005 20:53
hier mijn aanwinst om mijn aanhangers te trekken.
er moet nog wel een hoop aan gebeuren maar dat is dan ook een hobby van mij.
is een 2 liter op benzine en gas, heeft 5 zitplaatsen en wordt van binnen volledig omgebouwd tot luxe verblijf. zodat ik relaxed naar en van mijn klusjes na huis kan rijden. mag trouwens een beste aanhanger trekken en denke r nog over om er eens een schotel op te bouwen zodat ik ook luchtgeremde trailers kan en mag trekken.

https://www.mijnalbum.nl/Album=4K4JHKBQ
zouden ledparren de toekomst verlichten?? mijn verhuurprogramma is er in ieder geval mee uitgebreidt
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
27-10-2005 21:46
Zekers mooie auto! Is dit nu zo'n auto waar een kleine oplegger op kan? en zo te zien hoeft er aan de buiten kant niet echt veel te gebeuren. Wat wil je er nog een gaan doen?
(als dit te off topic word graga even een melding van een van de mots)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
27-10-2005 21:51
hier kan kan geen oplegger op, of die moet erboven zweven ofzowink ;) maar ik zie geen koppelschotel dus
overigens als je zijn aangepaste bericht leest zie je dat hij misschien wel van plan is om zo'n schotel erop te bouwen

overigens ben ik wel benieuwd hoe dat werkt, gaat dat net zoals de grote wagens ook met lucht? (de vering en de beremming)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
27-10-2005 22:26
tegenwoordig hier ook iets kleins,
voor de kleine klussen, en voor de heb

https://home.wanadoo.nl/pietvansandijk/auto/auto.jpg
https://home.wanadoo.nl/pietvansandijk/auto/auto1.jpg
https://home.wanadoo.nl/pietvansandijk/auto/auto2.jpg

en daarnaast nog steeds de aanhanger voor de groterre klussen, en dergelijke
TfproductionsAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 26
27-10-2005 22:35
nou er zit nog wel aardig roest aan hoor, moet ook een andere kleur krijgen en op dit moment zit er alleen nog maar een bestuurders stoel in.
De schotel is een kleinere variant van de vrachtwagen, lucht is inderdaad voor de remmen. Hierdoor remt de aanhanger zelf en niet de auto die ervoor staat, de trailer staat weer in verbinding met de auto zodat er geremd wordt samen met de auto. Hierdoor zou je het maximale van 7000 kg mogen vervoeren met rijbewijs BE. en een voordeel is dat je dan een trailer van een meter of 9 kunt rijden wat betekent dat je veel vloer oppervlakte hebt. maar dat duurt nog wel even, het is niet goedkoop om zo de auto om te bouwen naar lucht geremd en gekeurd zien te krijgen. Eerst de kleur en het binnenwerk.
zouden ledparren de toekomst verlichten?? mijn verhuurprogramma is er in ieder geval mee uitgebreidt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)