Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Tfproductions
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 26 bijdrage(n) van Tfproductions (Pagina: 1 van 2)
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (14-11-2005 18:27:00)
euhm ja idd, onze oprijplaat is aan twee kanten omgezet en er zit inderdaad een heel klein knikje in zodat hij mooi aansluit bij de vloer van de aanhanger, maar dit is een zeer klein lasnaadje. Hij heeft ons zo'n 200 euro gekost. maten zijn, 80 cm breed, 220 lang en een cm of 3/4 dik!! zou mogen belast worden met 250kg.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (13-11-2005 20:50:00)ja bij aanhanger en trailer bouw bedrijven en anders bij metaal verwerkingsbedrijven, zetten zo een stukje alu traanplaat om. let wel op zorg voor voldoende dikte van het alu. dan heb je er jaren plezier van.
waar kom je vandaan?? Hier in de achterhoek legio bedrijven die dat voor niet al te veel doen.
Topic: complete noob met ambitites! Volledige PA set bouwen (12-11-2005 10:57:00)waar kom je vandaan?? Hier in de achterhoek legio bedrijven die dat voor niet al te veel doen.
de uitspraak "goedkoper is het eigenlijk niet" ben ik het niet helemaal mee eens. Dat zelfbouw ook vreselijk duur kan zijn is bij mij bekend. Maar voor hetzelfde geld waar je een kant en klaar kastje voor kunt kopen bouw je dus ook wel degelijk een eigen kast. Hierbij is het voordeel dat je je "eigen" sound kunt bouwen. hierin gaat zeer veel tijd in zitten maar daarmee kun je dan ook hele mooie resultaten behalen.
En op een aantal bestaande kasten zijn de ontwerpen te vinden en wel degelijk goedkoper na te bouwen, je uren uiteraard niet meegeteld.
maar eigenlijk zou het de uitspraak moeten zijn "nabouwen kan wel degelijk goedkoper zijn"! Het bouwen, ontwerpen daarintegen is weer een ander verhaal.
Topic: trussplan, wie heeft gave ideeën? (10-11-2005 13:47:00)En op een aantal bestaande kasten zijn de ontwerpen te vinden en wel degelijk goedkoper na te bouwen, je uren uiteraard niet meegeteld.
maar eigenlijk zou het de uitspraak moeten zijn "nabouwen kan wel degelijk goedkoper zijn"! Het bouwen, ontwerpen daarintegen is weer een ander verhaal.
in de boeken van eurotruss, prolyte truss staan alle nodige berekeningen, max. belastingen en dergelijke, verder staan hier ook wel constructies in waar je misschien iets mee kunt. In de handleiding van elk apparaat staat ook het gewicht van betreffend apparaat. Lijkt me dus een beetje onnodig hierover een lijst te maken met alle mogelijke apparaten.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (3-11-2005 13:56:00)bij mij blijft het wel grijs kenteken hoor, en voor de rest is er geen grijs kenteken meer. Maar ben inmiddels ook ingeschreven en voor mezelf begonnen.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (3-11-2005 01:19:00)hihi, ik rijdt op gas!!! en grijs kenteken. Kan daarom wel in een transporter rijden.
maar inderdaad veel mensen verkijken zich erop wat een auto rijden eigenlijk kost. want met gemiddeld 100 euro in de maand red je het niet, dan staat hij alleen bij huis en heb je nog geen meter gereden. Maar laat maar zien die Transporters!
Topic: Stroom verdelen (2-11-2005 18:47:00)maar inderdaad veel mensen verkijken zich erop wat een auto rijden eigenlijk kost. want met gemiddeld 100 euro in de maand red je het niet, dan staat hij alleen bij huis en heb je nog geen meter gereden. Maar laat maar zien die Transporters!
ok zoals ik al schreef, probeer voortaan duidelijker te schrijven, Komt misschien wel omdat het zo hier in de volksmond wordt uit gesproken? Vaktaal? ga namelijk nogal veel om met elektriciens! maargoed!
Topic: Stroom verdelen (2-11-2005 14:51:00)ja en nee, het is hoe je het bekijkt en wanneer men verder leest: Ik citeer mijzelf " De 16A 400V kan dan de truss in met een verdeler naar 3 keer 16A 230V" Kijk dat alles wordt verdeeld naar 230V lijkt mij vrij logisch. Maar goed ik zou mij in het vervolg beter begrijpbaar maken. Maar een andere woordsvorm als "Bllsht" lijkt mij meer gepast! Dit komt namelijk niet erg hartelijk over en lijkt het erop alsof ik de grootste onzin zou schrijven wat gebasseerd zou zijn op een stuk steen.
maargoed ga verder met posten wanneer de foto's er zijn.
Topic: Stroom verdelen (1-11-2005 23:56:00)maargoed ga verder met posten wanneer de foto's er zijn.
juist, heb de nen1010 ook zo niet bij de hand en is voor mij ook alweer 4 jaar geleden dat ik dit op school heb gehad maar ik ben heel zeker van mijn verhaal hierboven over de huisinstallatie en het betreffende aantal kabels bij elkaar. Ik heb nog een collega gevraagd die nu nog in de bouw zit en beaamd dit ook. Verder over hoe iedereen zijn stroomverdeling maakt of heeft ga ik mij niet meer branden, maar we zijn hier om onze gedachten te uiten en van elkaar te leren. Dus woorden als "bulshit" en dergelijke vind ik erg ongepast. To Marijn, jij vraagt immers om reacties betreffend jouw verdeling Ik zal zo spoedig mogelijk mijn foto's plaatsen wanneer ik deze heb, (hou hierbij even rekening dat er nog het een en ander in kisten dienen te worden gemaakt) waarna jij je oordeel kunt trekken en evt verbeteringen ziet mbt jouw verdeling. Natuurlijk ook voor de overige geinterresseerde lezers. Ik zal verder even aan een collega vragen of hij misschien een tekeningetje kan en wil maken mbt mijn verdeling met enkele "technische" woorden. Hij zal het grotendeels ook verder in elkaar zetten waar nodig en hem bij hem op het bedrijf laten keuren. Tot hier mijn reacties totdat ik de foto's en of tekeningen met uitleg heb en online kan zetten.
groet jorrit
Topic: Stroom verdelen (1-11-2005 16:36:00)groet jorrit
volgens mij is het echt niet toegestaan om door een multikabel van 1,5mm2 16A te laten vloeien. Dit niet direct omdat het "maar" 1,5mm2 is maar omdat er meer als 7 draden bij elkaar zitten. Het voorbeeld van de huis aansluitingen is hier een mooi voorbeeld van, in een huis installatie is het namelijk niet toegestaan om meer als 5 draden door een standaard 5/8 buis te trekken, dit ivm met de ontwikkeling van evt warmte. Hetzelfde geldt ook voor multikabels, echter zijn hierbij een aantal factoren van belang, de lengte, de ruimte die er tussen elke aarder zit en de samenstelling van het koper. De zogenaamde Formfactoren!! Maar om het precies te weten heb je dus meer nodig dan alleen de draaddiameter en vermogen.
Bij het posten van mijn berichten ben ik dus realistisch bezig met in welke form het wordt toegepast. En anders ja door een enkele, (zelfs 3 bij elkaar in een buis) mag er per ader inderdaad wel 16A 230V vloeien.
Topic: Stroom verdelen (31-10-2005 22:20:00)Bij het posten van mijn berichten ben ik dus realistisch bezig met in welke form het wordt toegepast. En anders ja door een enkele, (zelfs 3 bij elkaar in een buis) mag er per ader inderdaad wel 16A 230V vloeien.
Stijn als ik het goed lees gebruik jij dus kabels waar 10A door mag maar zitten deze op groepen van 16A?? Dit mag volgens mij niet, ook al hebben jullie zelf de regel om er niet meer dan 10A doorheen te laten. Dit is namelijk hetzelfde als dat je een 32A aansluiting hebt vanuit de muur en je zet hier een 16A verdeler op zonder zekeringen!! Je kunt deze dan met het volle vermogen uit de muur belasten, afhankelijk waarmee de wandcontactdoos is afgezekerd, waardoor je dus alles overbelast. Met als uiterste kortsluiting en gesmolten kabels.
Topic: Stroom verdelen (31-10-2005 16:59:00)dat is dus wat ik bedoel (400V 3*16A 230V) naar boven, in de verdeler beneden heb je dan 2 krachtstroom uitgangen van 16A deze gaan naar boven met een 3 fase 16A 5*2,5mm2 kabel waaraan een doos zit met drie groepen van 16A 230V zo heb je dus een eenvoudige verdeling en maar een kabel per drie fases. maar misschien wordt het inderdaad duidelijker wanneer ik de foto's heb gemaakt en je daadwerkelijk kunt zien hoe het precies zit. Want zo moeilijk is het niet, je maakt het moeilijk door break-outs, verdelers, verlopen enz. te gebruiken. De meeste kabels zijn namelijk gewoon te koop met de juiste verdeling enz.
Maar wanneer je geen inzicht en je geen verstand van sterkstroom hebt, dan is het naar "mijn inzicht" heel gevaarlijk om hiermee te werken, zeker wanneer men er zelf aan "sleutelt". En zich dan eens laten voorlichten door een electromonteur en wanneer men hieraan toch "sleutelt" het laten controleren door deze monteur.
Topic: Stroom verdelen (31-10-2005 12:39:00)Maar wanneer je geen inzicht en je geen verstand van sterkstroom hebt, dan is het naar "mijn inzicht" heel gevaarlijk om hiermee te werken, zeker wanneer men er zelf aan "sleutelt". En zich dan eens laten voorlichten door een electromonteur en wanneer men hieraan toch "sleutelt" het laten controleren door deze monteur.
nee er zijn 6 groepen van 16A 230volt
en je gaat maar met 2 kabels de truss in, 16A 400 volt! hierdoor mag veel meer vermogen dan een 1,5 mm2 die in jouw multi's zitten. dus in de truss heb je dan 2 kabels liggen met een blokje van drie of 6, vanuit hier verdeel je naar de scanners enz.
zal een fotootje plaatsen zodra ik alles op orde heb.
Topic: Stroom verdelen (30-10-2005 22:22:00)en je gaat maar met 2 kabels de truss in, 16A 400 volt! hierdoor mag veel meer vermogen dan een 1,5 mm2 die in jouw multi's zitten. dus in de truss heb je dan 2 kabels liggen met een blokje van drie of 6, vanuit hier verdeel je naar de scanners enz.
zal een fotootje plaatsen zodra ik alles op orde heb.
waarom niet een eenvoudige 32A verdeler met zekeringen? hierbij zullen moeten zitten 2 keer 16A 400V uit voor in de truss en 3 keer 16A 230V shucko bij op de verdeler? De 16A 400V kan dan de truss in met een verdeler naar 3 keer 16A 230V en je hebt nog 3 shucko's over bij je verdeler voor geluid. Je moet nu alleen oppassen dat je de fases goed verdeelt belast. Heb je de minste kabels nodig die onnodig zwaar zijn en ben je flexibel. Zo kun je met standaard 5 polige 2,5 mm/4mm kabel werken, is veilig en bijna niet te vergissen met maximale belastingen ed.
hier zoals ik ze heb besteld, komen hopelijk aankomende week binnen
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (27-10-2005 22:35:00)hier zoals ik ze heb besteld, komen hopelijk aankomende week binnen
Edit Mod: Geen links naar concurrerende shops. Volgens mij is dat je al eerder gezegd! -Victor
nou er zit nog wel aardig roest aan hoor, moet ook een andere kleur krijgen en op dit moment zit er alleen nog maar een bestuurders stoel in.
De schotel is een kleinere variant van de vrachtwagen, lucht is inderdaad voor de remmen. Hierdoor remt de aanhanger zelf en niet de auto die ervoor staat, de trailer staat weer in verbinding met de auto zodat er geremd wordt samen met de auto. Hierdoor zou je het maximale van 7000 kg mogen vervoeren met rijbewijs BE. en een voordeel is dat je dan een trailer van een meter of 9 kunt rijden wat betekent dat je veel vloer oppervlakte hebt. maar dat duurt nog wel even, het is niet goedkoop om zo de auto om te bouwen naar lucht geremd en gekeurd zien te krijgen. Eerst de kleur en het binnenwerk.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (27-10-2005 20:06:00)De schotel is een kleinere variant van de vrachtwagen, lucht is inderdaad voor de remmen. Hierdoor remt de aanhanger zelf en niet de auto die ervoor staat, de trailer staat weer in verbinding met de auto zodat er geremd wordt samen met de auto. Hierdoor zou je het maximale van 7000 kg mogen vervoeren met rijbewijs BE. en een voordeel is dat je dan een trailer van een meter of 9 kunt rijden wat betekent dat je veel vloer oppervlakte hebt. maar dat duurt nog wel even, het is niet goedkoop om zo de auto om te bouwen naar lucht geremd en gekeurd zien te krijgen. Eerst de kleur en het binnenwerk.
hier mijn aanwinst om mijn aanhangers te trekken.
er moet nog wel een hoop aan gebeuren maar dat is dan ook een hobby van mij.
is een 2 liter op benzine en gas, heeft 5 zitplaatsen en wordt van binnen volledig omgebouwd tot luxe verblijf. zodat ik relaxed naar en van mijn klusjes na huis kan rijden. mag trouwens een beste aanhanger trekken en denke r nog over om er eens een schotel op te bouwen zodat ik ook luchtgeremde trailers kan en mag trekken.
https://www.mijnalbum.nl/Album=4K4JHKBQ
Topic: Gat in de markt! (26-10-2005 13:44:00)er moet nog wel een hoop aan gebeuren maar dat is dan ook een hobby van mij.
is een 2 liter op benzine en gas, heeft 5 zitplaatsen en wordt van binnen volledig omgebouwd tot luxe verblijf. zodat ik relaxed naar en van mijn klusjes na huis kan rijden. mag trouwens een beste aanhanger trekken en denke r nog over om er eens een schotel op te bouwen zodat ik ook luchtgeremde trailers kan en mag trekken.
https://www.mijnalbum.nl/Album=4K4JHKBQ
maar waarom maakt je niet een 18mm multiplex plaat op maat van de moter, schroeft hieraan degelijk een haak en vervolgens de moter aan de plaat? Zou heb ik het altijd, of het mag? geen idee maar dit zal er zeker niet afvallen. Gewoon zorgen voor degelijke montage.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (23-10-2005 18:51:00)of een aantal subs stacken zohoog dat er niemand bij kan,
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (23-10-2005 16:06:00)voor het probleem basskast als statafel en "bier neerzet plaats" heeft de discotheek in groenlo iets bedacht!! Zij hebben gewoon bakken op de speakers geschroefd waar met hartelust aan mag worden gehangen, neerzetten van bier en er zelfs op dansen. je kunt natuurlijk ook van elk probleem een uitdaging maken en er iets op verzinnen,
en risico's zien te vermijden.
dus de ampracks achter jezelf neerzetten, in overeenkomsten plaatsen dat het gebruik van vloeistoffen niet is toegestaan bij de apparatuur en dergelijke. En er natuurlijk voor zorgen dat je apparatuur tegen een beetje viezigheid kan. daar dient een flightcase immers ook voor.
Topic: Raylight vs PAR (26-9-2005 21:36:00)en risico's zien te vermijden.
dus de ampracks achter jezelf neerzetten, in overeenkomsten plaatsen dat het gebruik van vloeistoffen niet is toegestaan bij de apparatuur en dergelijke. En er natuurlijk voor zorgen dat je apparatuur tegen een beetje viezigheid kan. daar dient een flightcase immers ook voor.
gewoon een ge kopen, zijn echt supergoedkoop per branduur!!! gaan gemiddeld 2000 uur mee en de filters overleven het ook nog eens na drie uur achter elkaar te hebben gebrand, zeker met donkere filters brand een raylight er zo doorheen!! geen raylight dus, of je moet ze willen gebruiken als blinders, dan zijn ze wel geschikt, zijn namelijk feller dan een persglaslamp.