Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 202 van 219)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
12-9-2012 19:33
en dit word bij ons dus gewoon heel transparant ingevuld.
heb ik 5 schroeven en 3 pluggen gebruikt. ziet de klant op de bon
ook gewoon 5 schroeven en 3 pluggen.
nooit gezeur of vragen waar dat "klein materiaal" op slaat.
werkt ideaal.
(electricien)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 12-11-2024
Berichten: 1596
12-9-2012 20:15
Ja, dat is lekker... En jij schrijft een half uur extra voor het tellen van de schroeven. sneaky :V
Lekker efficient zijn we tegenwoordig met al die administratie.
't is maar een hobby...
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
12-9-2012 21:41
het is natuurlijk een schatting, ik gan niet staan tellen hoeveel ik er gebruikt hebt.
dat weet je uit ervaring vaak wel aan de hand van de rest van je materiaal.
echter komt bijv een aantal schroeven nog steeds anders over dan (voor een klant) een ondefinieerbaar "klein materiaal"

echter is het net wat je gewend bent. uiteindelijk zal het elkaar niet zo heel veel maken.
efficient is het vaak niet dat klopt.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
13-9-2012 12:07

Roeltje schreef:

Hij had natuurlijk ook zelf kunnen doen, werd immers precies aangegeven wat er aan de hand was...
Ze hadden natuurlijk ook bij het onderhoud het peil kunnen nakijken of bijvullen. Als het toen in orde was, had het ook een lek kunnen zijn dat nu nog minimaal was maar onder de hoge druk van het circuit snel kon escaleren.

Daarnaast is 200ml vloeistof bijgieten iets wat je naar mijn mening als service naar je klanten doet.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 6-11-2024
Berichten: 694
13-9-2012 14:29
Bij die beurt was ook de snaar vernieuwd, en dat betekent ook vaak meteen de waterpomp.(hangt vd auto af, is niet altijd zo)
Dit kan dus betekenen dat ze hem niet voldoende ontlucht hebben of er gewoon niet genoeg koelvloeistof in gedaan, en dat nu alsnog berekenen...

Zeker in dit geval had dit gewoon service moeten zijn!
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-11-2024
Berichten: 9491
13-9-2012 19:36
waterpomp vervangen als je de snaar vervangt, nou nou, das lekker zakjes vullen shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 6-11-2024
Berichten: 694
13-9-2012 19:59

Tom schreef:

waterpomp vervangen als je de snaar vervangt, nou nou, das lekker zakjes vullen shut up :X
Waterpomp niet vervangen tegelijk met de snaar bij bijvoorbeeld een VW t4 2,5 TDI of T5 levert in de meeste gevallen binnen 50.000 km zware motorschade op. (snaar erafgelopen/gebroken door kapotgelopen pomp, met vervolgens kleppen op zuigers)
(Dit verhaal gaat alleen op als de waterpomp op de distributieriem zit, hetgeen eigenlijk bij zo`n 50% van de auto`s/bussen het geval is)
Ik heb al letterlijk tientallen zoniet honderden gevallen meegemaakt dat het niet vervangen van waterpomp gelijk met snaar tot motorschades van duizenden euro`s hebben geleid, bij allerlei merken/types...
Meestal is het vervangen van de pomp een kwestie van een paar tientjes extra, imo altijd doen dus!
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-11-2024
Berichten: 9491
13-9-2012 20:56
bij vw transporter zit volgens mij de waterpomp op een andere snaar dan de distributieriem welke de kleppen enz aandrijft.

Wel is het tot nu toe bij 3 nieuwe transporters bij mij het geval geweest dat de waterpomp na ongeveer 80.000km lek raakte op het keerlager. Maar dat heeft niets met de distributiesnaar te maken, welke bij 120 op de oude en ik dacht 200 op de nieuwe modellen vervangen moet worden
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 6-11-2024
Berichten: 694
13-9-2012 21:03
Ik heb 2 maanden terug nog een complete kop moeten vernieuwen van een T4 2,5 TDI vanwege een stukgelopen waterpomp... grapje kostte de klant 2800,-
Bij T4 1.9 modellen zit de pomp niet op de distributiesnaar, bij de 5-cilinders (zoals oa de mijne) wel...

Edit: Ook bij T5 gaan ze stuk, en dan wordt het echt duur...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-11-2024
Berichten: 9491
13-9-2012 21:35
das toch wel erg dat die kwaal er nog steeds niet uit is.
Ik heb inderdaad altijd een T4 1,9TD gehad. nu ook nog steeds eentje.

Waterpomp kost trouwens wel meer dan een paar tientjes,
ik geloof dat ik hem de laatste keer voor 90 euro op de rekening zag staan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)