Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 20 van 130)
Moderator(s): Dré
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
16-12-2004 12:11
En ik blijf lekker tegen ingefreesde handvatten in zo'n kastje, een keer ermee ergens tegen aan botsen, en dan gebeurt nogal op een klus/inladen/uitladen/stacken e.d en het breekt af kun je je punisher weggooien en een nieuwe timmeren.

Ik gebruik gewoon penn vatten, qua akoestiek en stevigheid doet dat echt NIET onder voor een ingefreest vat, waarom zou dan niet ieder professioneel merk het gebruiken ??? Over zo-een design word ook wel nagedacht en waarom gebruiken die dat dan niet ?
[..It's the size of you horn that counts!..]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
16-12-2004 12:47

kvm schreef:

lichtenlawaai schreef:

tsja ben zelf niet zo'n voorstander van die opbouw dingen...
De genoemde fliphandle is inbouw. De diepte van de fliphandle frees je uit.
Groot nadeel van fliphandles is dat ze nogal vaak gaan meetrillen (zeker als ze wat ouder (lammer) worden).
Edit Mod: Dré: Topic opgschoond. Vooral erg veel reacties van Edie verwijderd. Mag ik hem bij deze met KLEM adviseren de komende tijd z'n klep te houden... Ik sta werkelijk op het punt hem definitief van het forum te donderen!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-12-2004 16:55

Dré schreef:

Groot nadeel van fliphandles is dat ze nogal vaak gaan meetrillen (zeker als ze wat ouder (lammer) worden).
Daar heb je gelijk in, maar meestal komt dat omdat het gebruikte handvat te ligt is (voor het gewicht van de case of box)en daardoor komt er bovenaan speling en dat gaat trillen. Zelf heb ik er geen last van en zit al 20 jaar op de baskasten. (is misschien ook nog per merk verschillend)

tds schreef:

En ik blijf lekker tegen ingefreesde handvatten in zo'n kastje, een keer ermee ergens tegen aan botsen, en dan gebeurt nogal op een klus/inladen/uitladen/stacken e.d en het breekt af kun je je punisher weggooien en een nieuwe timmeren.
Of het afbreekt..? Moet dan wel heel onbenullig gaan.
Maar zoiets geldt dan voor alle flightcases.
Ik gebruik gewoon penn vatten,[knip]
Welk type bedoel je dan, want penn is een merk wat vele soorten handvatten heeft.

Reemski schreef:

Als ik in een flightcase een grote inbouwhandgreep zou kunnen bouwen, zou ik het zo doen, helaas is daar de ruimte niet voor..
Als ik jou de keuze zou kunnen geven, en er zitten verder geen voor of nadelen aan de keuze, welke zou je pakken?
Klopt deels wel,statieven case had ik ook met "marshall" handvaten.(eigelijk meer vanwege het enorme gewicht) Persoonlijk vindt ik dat het oog wil ook wat. (mijn oog waarschijnlijk) Bij een open kast vindt ik het minder mooi om te zien. Ik dacht dat de punisher niet zoveel weegt.

Als andere oplossing waar de wielen zitten, i.p.v. 4 wielen 2 (hoek eraf zagen en hier 2 wielen plaatsen) en dan bovenin 2 gaten als handvat.

Martin.
kvm entertainment
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
23-12-2004 18:55
Ben bij 1 aan het verfen toegekomen:

---- 1 ----
---- 2 ----
---- 3 ----
---- 4 ----

Komende dagen als ik tijd heb een laagje "IVEN Coating" erover happy :)

Excuus voor de beroerde foto's trouwens ashamed :$
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
24-12-2004 09:03
He Joost, zien er inderdaad netjes uit!! Droogt die verf mooi egaal op? De handvatten in mijn kasten heeft Ivo volledig uit hout opgebouwd maar zo lijkt het me ook te kunnen. Ga jij nog een rooster monteren? Je hebt een bus voor een tussenpaal gemonteerd zie ik, hoeveel maak je er eigenlijk? Als je er een per kant gebruikt met een leuk topje: ik heb dit in een kleine setting geprobeerd en met een beetje processing gaat dat uitstekend.

Die van mij zijn inmiddels volledig klaar inclusief wielen, Warnex en rooster / schuim. Zonder vind ik ze er mooier uitzien maar ik heb geen zin om ze steeds vol met bier en sigaretten mee terug te nemen. [:-|] In januari gaan ze live in een grotere zaal, we zijn erg benieuwd...

Als je ze compleet wilt hebben kun je het voor 400 euro vergeten. De speaker kost al een slordige 250 euro inclusief btw. Goede kwaliteit hout, wielen (en da's echt nodig heb ik gemerkt, niet zozeer gewicht maar de handelbaarheid is niet optimaal door het formaat), neutrik-aansluitingen, montagemateriaal, verf, rooster met schuim... Zou eerder dik over de 500 per stuk rekenen bij zelfbouw.

De punisher zal dan binnenkort op meerdere feesten te zien zijn [:-)]

Bgood
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
25-12-2004 13:08
Ik ben eerst van plan 2 kasten te bouwen en daarna zien hoe het bevalt om eventueel nog 2 erbij te maken. Wielen, roosters en schuim komt er ook nog voor. Verf droogt wel mooi op ja (op 1 foto zijn ze nog nat).

Gaat 1 per kant wel laag genoeg voor normaal drive-in gebruik? Zeker beetje omhoog drukken rond de 50Hz?

Enneh Jan, we willen natuurlijk wel ff foto's zien van het eindresultaat wink ;)
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
25-12-2004 14:01
Echt laag kun je zo-wie-zo niet verwachten uit een hoorn van dit formaat, de Punisher kickt gewoon lekker voor zijn formaat (Goed voor Disco dus)
[..It's the size of you horn that counts!..]
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
26-12-2004 22:23
@Joost; deze week probeer ik wat foto's te maken en te plaatsen... Met z'n viertjes ziet het er in zwart best indrukwekkend uit!

Op een klein kerst-bedrijfsfeestje heb ik er 1 per kant gebruikt en die eerste 'live' ervaring was zonder meer goed. Ook op lage geluidsniveaus komt er een heerlijk basje uit. Omdat de kasten nog maar net af zijn, hebben we er nog niet heel veel ervaring mee maar vooralsnog: met 1 per kant schroef ik rond 46 hz zo'n 6 - 6,5 db op. Bij 2 per kant is dit minder nodig (3,5 - 4 db) en kun je het oppeppen verplaatsen naar 41 - 42 hz. De low-cut heb ik op 37 hz staan. Doe je dat lager dan gaat de kast wat rommelen.

Verder heb ik er een JBL Mpro 412 topje boven gezet en dat valt niet tegen. Het gebied rond 100 hz is daar wat zwakker maar ook daarvoor biedt de processor uitkomst :-)
Al met al ben ik zeer zeker tevreden over het resultaat. Als ik al een minpuntje kan geven is het de handelbaarheid t.o.v. mijn oude BR-kasten. Alleen kan, maar errug onhandig. Een bus / aanhanger is echt nodig en graag met ramp voor in- en uitladen. Zelfde geldt voor stapelen...

Foto's volgen, Bgood
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
5-1-2005 18:47
Nou ik heb eindelijk nog tijd gehad om het af te maken, er is nu 1 af (moet echt meer tijd zien vrij te maken maar ok):

---Foto 1---
---Foto 2---
---Foto 3---
---Foto 4---
---Foto 5---
---Foto 6---
---Foto 7---

Nu alleen de speakers nog bestellen laugh :D
Oja alleen een typeplaatje onbreekt nog, die wordt nog gemaakt en rooster+foam...

Greetz Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
5-1-2005 21:29
@joost, heb je rekening ermee gehouden dat de ciare iets dieper is geworden, zo'n 1,5cm? By the way, mooi verfje wink ;)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)