Forum > Algemeen Forum

Cd's kopieren

(90 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
12-1-2003 22:15
Hoe maak jij je verzamelcd dan?
Lees je eerst alle tracks van alle originelen naar disk en brand je die dan naar een cdr of
kopieer je van alle originele cd's rechtstreeks naar die ene cdr? (multisession)

Ik begrijp je probleem nog niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen... wink ;)
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
12-1-2003 22:19
Dat hij de originele niet ziet is helemaal vaag. Alstie nou de recordable niet neer als audio zag.. Uhm, is het bij alle cd's, of slechts bij enkele?
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
13-1-2003 00:16

Dennis schreef:

Hoe maak jij je verzamelcd dan?
Lees je eerst alle tracks van alle originelen naar disk en brand je die dan naar een cdr of
kopieer je van alle originele cd's rechtstreeks naar die ene cdr? (multisession)

Ik begrijp je probleem nog niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen... wink ;)
Dat je het niet helemaal begrijpt ligt net zo makkelijk aan mij laugh :D
Als jij het niet begrijpt,
leg ik het niet goed uit. (Dat zij ik vroeger ook altijd tegen mijn medewerkers wink ;) )

Om het goed te branden zou ik dus eerst de tracks naar de hd moeten kopieeren, en daar ligt nou het probleem, ik zie de wav files niet in mijn verkenner, ik krijg die angry files van 47k bij sommige cd's. Ondanks dat ik "verborgen bestanden weergeven" aan heb staan. Als ik die 47k kopieer vraagt hij als ik ga brnaden om de cd. Maar ik kan dat per brandproces dan maar met 1 cd tegelijk doen.
DAT is dus volgens mij de kern van het probleem.

We komen er wel, het is al ehel volksstammen gleukt volgens mij,
ik doe gewoon iets fout. en reken op jullie om te vinden wat ik foutr doe wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
13-1-2003 06:34
Ik zie geen andere weg, dan eerst de cd`s om te zetten naar mp3 om ze vervolgens in nero weer terug naar audio cd te branden. Dit kun je doen d.m.v. AudioCatalyst (snel) of AudioGrabber (iets langzamer) hier geld hoe sneller je cd-rom hoe sneller je mp3`tjes hebt. Daarna kun je met Nero de nummers selecteren die je hebben wilt vervolgens op het knopje 'branden' te klikken.

Greetz, Dj Fossalta
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
13-1-2003 09:16
Ah, tom. Ik zie je probleem nu eindelijk. Het probleem ligt niet bij jou. Mijn pc ziet originele cd's ook vaan wel als audio cd, maar de bestanden maar heel klein, bijv 47kb. Wat je kunt doen is een ander brandprogje gebruiken (ben niet zo thuis met nero). Ik gebruik Easy CD creator. Je stopt dan een origineel in de cd-rom speler en een recordable in de brander, sleept de track die je wilt hebben naar de cd-layout. Zorg er dan voor dat als je gaat branden je de sessie NIET sluit. Daarna pak je de volgende cd en brandt je op dezelfde manier de volgende nummers. Na het laatste nummer moet je uiteraard WEL de sessie sluiten, anders kun je de cd niet in een cd-speler gebruiken. Misschien dat dit met nero ook mogelijk is, maar dat heb ik niet.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
13-1-2003 18:04
Dat zei ik dus ook al aan het begin........ naja zo bedoelde ik het wink ;)
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
13-1-2003 19:58
Maar voor elke sessie die je schrijft ben je een x aantal megabyte kwijt.
Deze is nodig voor de "administratie" van de sessie.
Zonde van de ruimte op je cd...

Tom: probeer es een ander programmaatje om de tracks naar disk te lezen en kijk of het daar wel mee lukt om .wav of .mp3 te schrijven?
En als je het over explorer hebt: bedoel je dan de echte windows explorer of de "explorer" die je in nero ziet om bestanden/tracks te zoeken?
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
13-1-2003 21:09
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 13-1-2003 21:46

Dennis schreef:

Maar voor elke sessie die je schrijft ben je een x aantal megabyte kwijt.
Deze is nodig voor de "administratie" van de sessie.
Zonde van de ruimte op je cd...

Tom: probeer es een ander programmaatje om de tracks naar disk te lezen en kijk of het daar wel mee lukt om .wav of .mp3 te schrijven?
En als je het over explorer hebt: bedoel je dan de echte windows explorer of de "explorer" die je in nero ziet om bestanden/tracks te zoeken?
Dit zal niet lukken, er staan namelijk geen .wav of .mp3 op een cd. De bestanden die op een cd staan zijn altijd .cda. Er zijn programma's waarmee je die kunt omzetten naar .wav, maar das niet nodig. Zoals psycho al zij kun je easy cd creator gebruiken, met nero zou je het met een multisessie cd kunne proberen en hem dan op het laatst pas afsluiten. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar ik weet bijna zeker dat het werkt. Anders is easy cd creator te downloaden op [Edit Dré: Warez link verwijderd] en daar staat een lijst waar je de nieuwste versie kan downloaden, inclusief serienummer.
gise...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
13-1-2003 21:14
nero kan het zelfs zonder multisessie te schrijven...

stel, je hebt 3cds, elke cd wil je 5 nummers van:
start nero,
nieuwe audio CD, (links compilatie, rechts browser)
doe CD1 erin,
sleep de 5 tracks die je wilt naar links.
eject de CD, en doe CD2 erin,
sleep de volgende 5 tracks naar links,
eject weer de CD, en doe CD3 erin,
sleep de laatste 5 tracks naar links,
zet de tracks in de volgorde hoe je wilt,
en branden maar! (nero vraagt voor of na het wisselen van CD om een naam van de CD, zodat je die bij het branden erin kan doen, maar weet niet precies uit mn hoofd wanneer ie erom vraagt)

dit zou moeten werken, let dus wel op dat je nieuwe audio CD maakt, en geen data CD (dan krijg je namelijk die kleine files d8 ik)...

[edit]
kweet trouwens niet of het slim is om hier cracks, hacks, warez links enzo te posten, als zoiets gevonden wordt, kan dre boete krijgen geloof ik... (op GoT zijn ze hier ook erg streng op)
[/edit]
Music is what feelings sound like...
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
14-1-2003 09:22
[edit]
kweet trouwens niet of het slim is om hier cracks, hacks, warez links enzo te posten, als zoiets gevonden wordt, kan dre boete krijgen geloof ik... (op GoT zijn ze hier ook erg streng op)
[/edit]
Hier kan dré nooit een boete voor krijgen, want het enige wat ik doe is verwijzen naar links, dat mag altijd. Alleen degene waarbij je die games, appz kan downloaden, die kan een boete krijgen, dus maak je geen zorgen happy :)
gise...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)