Forum > Licht

Casus, regen.

(56 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Kool_AIdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2002
Laatste: 14-7-2004
21-4-2004 15:57
Dat dacht ik dus ook.
Ik ben wel benieuwd naar de merken en modellen die hier wel tegen kunnen.
Dus als iemand een idee heeft, zie ik het graag. ben gewoon nieuwsgierig. :)
..als het niet kapot is, dan breekt 'ie wel een keertje..
René_MasterStandaard Lid
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 12-5-2008
21-4-2004 16:17
Ja, maar een groot evenement wordt vaak gedaan door een groot bedrijf, die hebben meestal geld zat om het te laten repareren of het door de TD het te laten maken, die doen niet zo moeilijk. Ik heb zelf ook ooit MH's gezien en schoongemaakt die totaal onder de modder en houtsnippers zaten, zelfs binnenin. Even met hogedruklucht schoongemaakt en de case in, niet eens gecontroleerd. En ik weet begot niet waar jij je MH's vandaan haalt maar mij lijkt dat je er zelf voorzichter er mee bent. Een zeiltje of die specie tonnen lijken me een goed idee, aangezien zo'n MAC dome al een paar duizend kan kosten (meen ik).
-
Dj fleurStandaard Lid
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
21-4-2004 16:49
ik heb wel eens ergens op een feest gezien dat er een soort pyramides boven een mac hingen. misschien dat je die ergens kan vinden.
zojuist een plaatje gevonden www.ffwdheinekendanceparade.nl/partypix/ffwd2002/images/DSC00606.JPG dit bedoel ik dus

MauriceStandaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
21-4-2004 17:27

René_Master schreef:

Ja, maar een groot evenement wordt vaak gedaan door een groot bedrijf, die hebben meestal geld zat om het te laten repareren of het door de TD het te laten maken, die doen niet zo moeilijk. Ik heb zelf ook ooit MH's gezien en schoongemaakt die totaal onder de modder en houtsnippers zaten, zelfs binnenin. Even met hogedruklucht schoongemaakt en de case in, niet eens gecontroleerd. En ik weet begot niet waar jij je MH's vandaan haalt maar mij lijkt dat je er zelf voorzichter er mee bent. Een zeiltje of die specie tonnen lijken me een goed idee, aangezien zo'n MAC dome al een paar duizend kan kosten (meen ik).
volgens mij niet helemaal waar want als er water in komt dan is hij stuk en dan valt je lichtshow uit beetje lullig tijdens een concert.. en voor je reclame, dus ik denk dat die dingen wel speciaal zijn
Kool_AIdStandaard Lid
21-4-2004 19:20

dj fleur schreef:

ik heb wel eens ergens op een feest gezien dat er een soort pyramides boven een mac hingen. misschien dat je die ergens kan vinden.
zojuist een plaatje gevonden www.ffwdheinekendanceparade.nl/partypix/ffwd2002/images/DSC00606.JPG dit bedoel ik dus
Dat zijn wel geinige dingetjes.
Heeft iemand meer info hierover? of zullen ze zelf gefabriceerd zijn ?
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
21-4-2004 19:54
Officiele Martin domes zijn echt absurt duur. Maar deze hebben dan ook ingebouwde koeling, omdat anders die koepel zou smelten door de warmte die niet meer weg kan. Kan me herinneren dat ze een euro of 1100 waren.
Volgende keer Peter!
Kool_AIdStandaard Lid
21-4-2004 20:09
Belachekelijke prijs eigenlijk, maar uiteindelijk is het een goede investering als je vaak buiten staat.
René_MasterStandaard Lid
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 12-5-2008
21-4-2004 21:12

maurice schreef:

René_Master schreef:

volgens mij niet helemaal waar want als er water in komt dan is hij stuk en dan valt je lichtshow uit beetje lullig tijdens een concert.. en voor je reclame, dus ik denk dat die dingen wel speciaal zijn
Het 1e gedeelte kan misschien wat verkeerd zijn, maar ze zijn wel degelijk minder voorzichtig met de spullen dan wanneer je de spullen zelf bezit.
-
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
22-4-2004 12:33
De originele domes zijn niet alleen belachelijk duur, maar ook flink zwaar en die hang je niet zomaar in de truss.
De kapjes van op de foto zouden wel eens van AED Rent kunnen komen die heeft ook soortgelijke dingen.
Op festivals zie je vaak dat de base van de moving head goed wordt ingepakt. De kop wordt intern sowieso erg warm dus daar zal niet snel veel water inkomen.
Je kan natuurlijk ook zelf aan de slag met dakjes fabriceren, met steigerpijp en inpakplastic kom je met wat fantasie een heel end razz :p .
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
22-4-2004 14:48
Purplegroup doet hier het 5 mei feest, en die heeft altijd mac´s vooraan op het poduim staan.. Gaat niks aan kapot...Maar zoals Rene zegt: Hun gaan niet echt "lief" met hun spullen om..
Het waren mac´s 600 als ik me het goed herinner
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)