Forum > Licht

controller voor 12 parren en 4 effecten

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
LJ AIRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 11-6-2005
26-1-2004 17:51
1 x bewerkt. Laatst door LJ AIR op 26-1-2004 17:59
Hallo heey, wordt wel heel snel gepost, in de tijd dat ik dit typte zijn er al weer 4 post bij, vandaar dat ik hem effe aanpas. Wie weet dan hoe groot de behringer LC2412 is?.. hoeveel HE bedoel ik dus. Want staat er niet bij. Ik heb al parren T-bar en zo, heb ook al scanmaster en 10 kanaals flashcontroller. Dus ik zoek alleen nog een controller.

bij die controller heb je het gezeur weer met eurostekkers, vind ik niet zo fijn, ik wil gewoon deze: www.new-line.nl/v/10940

Maar ik heb deze al: www.new-line.nl/v/10942 Maar dan de HQ-POWER versie, maar die bevalt me niet zo goed. Zekeringen branden beetje te snel door. Dus vandaar dat ik een andere wil, die dan ook gelijk een stukkie kleiner is.

Ik zit zelf te denken dat ik dan maar de dj mingle neem. Want dat is wel een tafel waar ik op korte termijn wat meer mee kan. Ik heb toch pas 4 parren dus eerst maar sparen voor 8 parren. En je kunt er wat effecten op aansluiten. Maar ik had over de dj mingle ook een vraag: Zitten er 2 inputs in? waardoor je dus de effecten(switchpack) dus op een aparte ingang doet, of moet je hem gewoon in je dmx rij doen. Dus controller-Tbar-switchpack.

Ik zit er nog niet zo aan te denken om de flightcase weg te doen, en een 2e kost te veel op dit moment.

gr.
lj air

P.S. Ik wil wel een schakelpaneel omdat je dan de controllers ook kon uitschakelen wanneer je ze niet gebruikt

Maar jullie hebben wel gelijk, ik stel te hoge eisen voor een te laag budget, maar ik vroeg me gewoon af of er een controller bij was(die ik zelf nog niet gezien had) die aan m'n eisen voldeed.
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
26-1-2004 17:54
Je kan die Switch gewoon voor of achter je dimmer doen
(in een lus dan)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
26-1-2004 17:55

LJ AIR schreef:

bij die controller heb je het gezeur weer met eurostekkers, vind ik niet zo fijn, ik wil gewoon deze: www.new-line.nl/v/10940
welke controller bedoel je? ik bedoel namelijk dat je helemaal geen 230v switch meer nodig hebt als je het via je DMX lijntje doet.
Maar ik heb deze al: www.new-line.nl/v/10942 Maar dan de HQ-POWER versie, maar die bevalt me niet zo goed. Zekeringen branden beetje te snel door. Dus vandaar dat ik een andere wil, die dan ook gelijk een stukkie kleiner is.
wie zegt dat hier niet dezelfde kl**tzekeringen inzitten als die je nu hebt? daarom zou ik geen nieuwe kopen.
Ik zit zelf te denken dat ik dan maar de dj mingle neem. Want dat is wel een tafel waar ik op korte termijn wat meer mee kan. Ik heb toch pas 4 parren dus eerst maar sparen voor 8 parren. En je kunt er wat effecten op aansluiten. Maar ik had over de dj mingle ook een vraag: Zitten er 2 inputs in? waardoor je dus de effecten(switchpack) dus op een aparte ingang doet, of moet je hem gewoon in je dmx rij doen. Dus controller-Tbar-switchpack.
op een gemiddelde tafel zitten PER 512 kanalen 1 apparte aansluiting. er zijn namelijk tafels die meer dan 1000 kanalen aan kunnen sturen, en dat kan niet over één lijntje.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
ChuckieStandaard Lid
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
26-1-2004 17:56
of wat je ook kan doen is bijv een mingle nemen (zit ook binnen je budget voor de tafel alleen!!)en dan 3 dimmerpacks kopen (of T4) en een switchpack, en dan alle dimpacks hetzelfde startadres 1 geven en dan kun je zet je bijv schuifje 1 open en dan gaan er 3 parren branden die op kanaal 1 zitten van je dimmerpack. dit gaat dan ook zo met 2,3 en 4. je kan ook per dimpack een ander staradres geven. houd er wel rekening mee dat (bij de mingle) kanaal 9,10,11,12,13,14,15 en 16 bij de mingle schakel kanalen zijn.

maar om elke par afhankelijk te kunnen besturen + je effecten zou je voor een 24 kanaals paneeltje moeten kijken. maar die zijn al eerder genoemt in dit topic.

de schakel kanalen op de mingle die kun je dus verder NIET dimmen. hier kun je dus je switchpack opzetten en start adres 9 geven. dan gaat ie dus vannaf 9 tellen, dus 9,10,11 en 12 neemt ie dan in gebriuk voor dat switchpack (dit werkt hetzelfde als bij de dimpacks).

ik hoop je zo een beetje info te hebben gegeven hoe het een beetje werkt en niet teveel in de war hebt gebracht.

[edit] jullie hadden het al over de mingle terwijl ik mijn post aan het typen was [/edit]
LJ AIRStandaard Lid
26-1-2004 18:01
ik snap wel hoe het werkt maar probleem is dat er geen controller bestaat die alles heeft wat ik vraag. Ik heb gelijk weer een vraagje. Tot hoeveel watt kun je op een switchpack zetten? Want wil er wel een rookmachine op aan kunnen sluiten, van 700 watt.

gr.
lj air
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
26-1-2004 18:03

LJ AIR schreef:

ik snap wel hoe het werkt maar probleem is dat er geen controller bestaat die alles heeft wat ik vraag. Ik heb gelijk weer een vraagje. Tot hoeveel watt kun je op een switchpack zetten? Want wil er wel een rookmachine op aan kunnen sluiten, van 700 watt.

gr.
lj air
hangt van de switchpack af. een klein 'doosje' kan 5A (1150 watt)per kanaal aan. in totaal 16 ampere. een rookdoos kan dus wel, maar waarom wil je dat? een AB is veel makkelijk.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 5-10-2024
26-1-2004 18:05
Waarom een Rookmachine op een switchpack?? shocked 8O

Rookmachine gebruikt continu stroom? laugh :D
En heeft of een AB met snoer.
Of de duurdere versi met een DMX aansluiting?
Lampie erbij??
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
26-1-2004 18:06
Of hij DMX gebruikt maakt ook nie zoveel uit, dan gebruikt hij ook nog continue stroom. De DMX is dan de AB.
ChuckieStandaard Lid
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
26-1-2004 18:07
5A per kanaal op 230 volt dus:

gegevens:
I=5A
U=230V
gevraagt=P in W

P=U*I=230U*5A=1150 W

oplossing= 1150 Watt totaal per kanaal.
lijkt mij iig genoeg voor 700 watt rookmachine.
maar een rookmachine op een switchpack? lijkt me een raar idee.

[edit] jeminee zijn jullie me alweer voor angry [/edit]
LJ AIRStandaard Lid
26-1-2004 18:12
ROOKMACHINE:

Ik heb in m'n flightcase een stekkerdoos zitten waar ik dus de rookmachine op heb zitten, omdat als je hem op m'n controller zet je krijgt dat hij hem er uit gooit(de zekering) erg raar want toen ik hem kocht zeiden ze dat hij 1500 watt per kanaal aankon, en rookmachine is een gewoone F-80Z.

Nu waarom ik hem op m'n controller wil hebben. Omdat ik hem dan uit kan zetten, een kwatiertje voor het feest is afgelopen, zodat hij veilig ingepakt kan worden, zonder dat je je handen brand. Ik kan tijdens het feest niet bij de stekkerdoos komen omdat de kist dan helemaal dichtzit met blindpanels. Vandaar dat ik hem op m'n controller wil hebben. Maar is misschien te veel gevraagd. Is op korte termijn niet nodig.

gr.
lj air

Bedankt voor alle reacties: Weet iemand toevallig hoeveel HE de behringer LC2412 is?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)