Forum > Zelfbouw Speakers

Labsub uitgeprobeert en veel meer merken

(57 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
8-1-2004 15:59
ja lijkt me ook wel es interessant te weten wat die T-amps kunnen.

Heb er al heel veel uiteenlopende reacties van gelezen. En hier in deze test staan er toch t-amps achter serieuze speakers.

Kun je misschien ook eens wat bevindingen van de test posten want aan foto's alleen is niet zoveel te zien he.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
9-1-2004 04:02
Hmmmmmmmm nu weetik toch wel vrij zeker dat ik hier vanmiddag wat gepost had over de T amps...... Nog maar een keer dan.
We hebben gisteren de T amp TA3200 vergeleken met een RAM Audio Bux 3.4 en er komt best wat uit voor zo een goedkoop versterkertje. Per kant hingen er 2 B18 subs op. Beide versterkers tot net in de clip gedreven (buren en andere dorpsbewoners zullen weer blij geweest zijn laugh :D laugh :D laugh :D ) en er was amper verschil merkbaar tussen de 2 qua geluidsdruk. De TA amp leek nog net wat meer door te duwen, maar dat kan natuurlijk komen om dat deze geen clip limiters heeft, en de RAM wel. Verder is het wel zo dat de T amp een stuk minder degelijk gebouwd is, dat merk je al gelijk aan de behuizing als je erop tikt, en aan de speakon aansluitingen, waar net een schroefje in de weg zit zodat je de speakons er erg lastig inkrijgt.
Maar qua prestaties dus best netjes wat de T amp doet, hoe hij op hoog klinkt hebben we niet kunnen testen, vermits ik er dan minimaal 2 nodigheb.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Frederik_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2003
Laatste: 4-7-2009
Berichten: 19
9-1-2004 08:30
Een klant van me is bezig met de GSP1-kast.
Ik zou is vragen of diegene hem te beschikiing wil stellen voor een testdag.
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
Berichten: 74
9-1-2004 11:14
zo tom die ervaring met de t-amp doet me eigenlijk plezier dat te horen. hier wordt em dus al niet afgekraakt gelijk vroeger op het j&h forum.
Ik had em al eens in werking gezien de ta 3200 en ook daar deed die heel goed zijn werk. belast per kant met 2*18sound br118. deze subkes stampte goed door met die t amp erachter. Hij werd ook totaal niet warm.

De eigenaar zei ook al dat de opbouw nogal fragiel was, maar voor de rest deed die heel goed zijn werk.

mvg
ronny
tis altijd watt
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
9-1-2004 12:35
Tja waarom iets afkraken als je het nooit gehoord of gezien hebt... mijn mening is eerst testen en dan afkomen met goed of slecht. Alhoewel ik ook niet al te veel verwachtte van de T amp voor ik hem ging testen. Vraag is natuurlijk alleen hoelang ie het uithoudt bij ieder weekend otr gebruik das iets wat je niet zomaar test, en ik vrees dat daar het prijsverschil wel duidelijk wordt (alleen al vanwege de opbouw).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
9-1-2004 12:50
Ik was begin vorig jaar van plan om de alleenmaar t.amps aan te schaffen. Dat had ik ook al gedaan. 4 stuks. waarvan drie ta modellen en een ouder model. Het begon al met de lange levertijd van de ta's die ander was snel in huis. Ik heb ze toen ook getest en was nu niet direkt ondersteboven van de amps. Natuurlijk de prijs is belachelijk dus dat compenseert voor veel. Toen bij mij een amp de printplaat helemaal doorging was de maat vol. ik heb beklag gedaan bij thomaan.de en de drie amps zijn retour gegaan. Thomann had wel beloofd om verbeteringen te maken aan deze amps en ik geloofde dat toen ook nog. Dit zijn oem bakken en zoals ze in het begin waren zijn ze nu nog steeds. Dap brengt deze oem bakken nu ook uit onder de palladium zoals iedereen weet en er zijn al veeel wonderverhalen over deze amp de wereld ingebracht. Het kan zijn dat wel ingeval deze oem versterkers weer een leuk prijs kwaliteit product hebben maar ik blijf mijn twijfels behouden net als cyberdance. Laat ze zich eerst maar eens bewijzen en dan zien we wel verder.

Wel zie ik een ontwikkeling in de pa markt waarbij budget apparatuur steeds meer bij het echte pa werk gebruikt worden. In Azie is steeds meer know how te vinden en de aziaten hebben al bewezen heel goed te kunne afkijken van de europeanen. Nu wordt de markt overstroom met budget apparatuur waar veel rotzooi tussen zit maar ook aardig wat mooie speeltjes welke ook werkelijk gebruikt kunnen worden voor serieus pa werk.
Olé Olé heb nu ok AD!
Inter-companyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 23-5-2004
Berichten: 17
9-1-2004 16:12
We krijgen van Eminence 11 nieuwe drivers, er bleek een fabricage fout te zijn bij deze eerste serie.
Wat betreft de TAmps ze zijn gammel maar drukken wel, de Torren zijn gewoon van Tohsiba net als in 90% van de eindtrappen. 12x2sa1943 en de 12x2sc5200 = 24X150Watt maximaal. Wat betreft de IPC norm haalt ie net level1.
Wat is de GSP-2? Die wil ik graag beluiteren met de Labs.

Mvg Michel
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
Berichten: 74
9-1-2004 19:57
wat bedoel je met ipc norm? In hoeverre is level 1 dan goed of niet goed?
tis altijd watt
Inter-companyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 23-5-2004
Berichten: 17
11-1-2004 12:54
IPC610-C Level 1 is een standaard voor het electronisch assembleren van printplaten. Level 1 is consumenten electronica of te wel bbq,maar ik heb nog maar zelden level 2 (industriele electronica) gezien in de geluidstechniek.
Level3 is coform militaire en medice specificaties.

Mvg Michel
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
Berichten: 74
11-1-2004 14:05
ok merci voor de uitleg

mvg

ronny
tis altijd watt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)