Forum > Geluid

Behringer UB 1622 FX

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
14-12-2003 22:06
lijkt me duidelijk pffff

handleiding staat op de site!!!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
14-12-2003 22:07

speakerfreak schreef:

lijkt me duidelijk pffff

handleiding staat op de site!!!
sorry dat zag ik ook later pas (zie aanpassing van vorig bericht)
en ik had gegoogeld en daar stond ie niet...

Ik zie nu ook dat er 1 (helaas maar 1) koptelefoonuitgang op zit

Van mij mag dit topic worden gesloten.
Groeten en much loove, Menno
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
14-12-2003 22:39
Als je jezelf wil terughoren is het het handigst als je dit doet met de monitor uitgang (dan kan je namelijk precies afstellen wat je hoort). Normaal sluit je hier een versterker en monitoren op aan maar je kan er ook een koptelefoon op aansluiten (waarscheinlijk wel een koptelefoonversterkertje (geweldig woord laugh :D ) er tussen)
correct me if I'm wrong...
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
14-12-2003 22:45
aha, ik dacht aan deze www.new-line.nl/v/11443
maar is de koptelefoonuitgang dan niet PFL ofzo?
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
14-12-2003 22:51

DJJD schreef:

aha, ik dacht aan deze www.new-line.nl/v/11443
maar is de koptelefoonuitgang dan niet PFL ofzo?
Jawel, daarmee kan je best wat kanalen horen enzo. (ken deze tafel ook niet uit mijn hooft maar wat ik nu vertel is meer algemeen). Met PFL kan je meestal per kanaal en master beluisteren. Soms kan je ook nog verschillende kanalen samenvoegen. Wat niet kan en wel met monitor uitgang, is precies afregelen hoe sterk je elk kanaal hoort. Dus op de eindmix wil je bijvoorbeeld drums piano zang en sax. Nu wil jij als zanger door je koptelefoon alleen de piano horen als begeleiding en natuurlijk jezelf. Met monitor uitgang kan je dat allemaal afstellen. Met PFL lukt dat niet.
Ik hoop dat ik het zo goed uitleg... wink ;)
correct me if I'm wrong...
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
15-12-2003 08:25
bedoel je niet dat je dat met PFL allemaal kan instellen en met monitor uitgang NIET?
monitor uitgang is toch aftakking van master dus dan hoor je het in de koptelefoon precies zoals het wordt opgenomen toch? met PFL kan je dan nog andere dingen kiezen... Of kan je per kanaal het volume van de monitoruitgang bewerken?

En als ik ALLEEN de zang op wil nemen??
dan kan ik toch hetvolgende doen als ik bijv met Cakewalk werk:

De uitgang van mn computer op een line zetten van de mixer,
de PFL op de line van de comp zetten (en natuurlijk mic) en dan gewoon het schuifje van de mic omhoog.
Dan hoor ik de comp(begeleiding) door de koptelefoon en neem ik alleen de zang op.

Kan dit ook met deze mixer? Of kan dit uberhaubt wel?
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
15-12-2003 20:37

DJJD schreef:

bedoel je niet dat je dat met PFL allemaal kan instellen en met monitor uitgang NIET?
monitor uitgang is toch aftakking van master dus dan hoor je het in de koptelefoon precies zoals het wordt opgenomen toch? met PFL kan je dan nog andere dingen kiezen... Of kan je per kanaal het volume van de monitoruitgang bewerken?
Je haald dj mixers en mengtafels door elkaar. Normale mengtafels hebben een appare uitgang voor monitoren. Bij deze uitgang kan je per kanaal regelen hoe sterk deze er in terug komt. Je wil namelijk bij optredens nooit de Drums door je monitoren (maar wel door zaal versterking) maar wel weer zang. Je kan dan allemaal afstellen hoe sterk alles door monitoruitgang komt en hoe sterk door zaal versterking. Het is dus niet zoals bij een Dj mixer waarbij monitor uitgang en master het zelfde is.

Ik heb overgens toch maar effe jouw tafel bekeken en jouwe heeft geen apparte monitor potmeters. Dus bovende verhaal gaat eigenlijk niet voor je op. Maar jouw mengtafel heeft wel send-return. Daarmee kan je hetzelfde voor elkaar krijgen. Gewoon de 'sends' gebruiken voor je koptelefoon.
correct me if I'm wrong...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
15-12-2003 22:39
waarom de sends gebruiken voor je koptelefoon? je kant niet eens het volume regelen. er zit gewoon een PFL (Pre-Fade Listening) uitgang op, en plug daar je koptelefoon gewoon in. de sends zijn vaak gebruikt voor effectbakken. je effectbak krijgt een send, bewerkt die met effecten, en dat geluid met effecten komt weer terug met de returns, die je vaak met een apparte potmeter per kanaal erin kan draaien.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
15-12-2003 22:54

martijn schreef:

waarom de sends gebruiken voor je koptelefoon? je kant niet eens het volume regelen. er zit gewoon een PFL (Pre-Fade Listening) uitgang op, en plug daar je koptelefoon gewoon in. de sends zijn vaak gebruikt voor effectbakken. je effectbak krijgt een send, bewerkt die met effecten, en dat geluid met effecten komt weer terug met de returns, die je vaak met een apparte potmeter per kanaal erin kan draaien.
EH DE, ik weet waarom je send return normaal gebruikt.
Stel nou dat je op je koptelefoon heel hard jezelf wil horen, een beetje de computer en iets harder de piano. Verder wil je niet horen wat de drums doet. Dit kan je niet afstellen met PFL (Pre-Fade Listening razz :p ). Als je monitor uitgang neemt kan je dat wel afstellen. Op deze mixer zit geen monitor uitgang (je krijgt waarvoor je betaald). Dus kan je dan als noodoplossing maar de send nemen. Daarvan kan je naamlijk precies afstellen hoe sterk elk kanaal vertegenwoordigd is. Onafhankelijk van de master mix. Probeer dat maar eens met PFL.
correct me if I'm wrong...
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
16-12-2003 09:32
Ok, dus wat is voor mij de beste mixer? Wil hem gaan gebruiken voor home studio en dus niet on the road.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)