Forum > Geluid

Welke microfoons??

(35 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
8-12-2003 22:07
maar welke piept het minst...een draadloze op een met draad??
Dat heeft Tom al beantwoord.

Tom schreef:

Een draadloze mic is over het algemeen wat mindere feedbackgevoelig dan een vaste mic.
Maar ik zal het toch nog even voor je vertalen: Een draadloze PIEPT over het algemeen minder!

En dat behringer apparaatje, tja, als je echt hopeloos bent kun je het kopen. Maar ik weet uit ervaring dat het je geluid niet ten goede komt en met een cursus equilizen voor gevorderden haal je betere resultaten! laugh :D
Maar dat is MIJN mening...
TomelohwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 22-4-2008
Berichten: 34
8-12-2003 22:59
sorry voor de dubbele vragen....
maarre zit er ook nog verschil qua piepen in de veschillende senheisers?

bv deze:www.new-line.nl/v/11613
en deze:www.new-line.nl/v/11615

???
Gear: 2x Pioneer cdj-800 + Synq smx-1 mixer
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
8-12-2003 23:14
Je kan er voor het gemak van uitgaan de duurdere microfoons er minder last van hebben. Alleen zullen de verschillen in dit geval denk ik minimaal zijn.
Door internet beperkt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-12-2003 23:23
1/ Een (Behringer of andere) feedbackdestroyer komt er bij ons niet in!
Waardeloos ze beinvloeden veel te veel het geluid.
Als je dan een hopeloos geval bent, koop dan een compressor.
Daar is al diverse malen over uitgelegd hier op het forum, dus ff zoeken.
Eigleijk hoor je het op te lossen met de equalizer, maar die beinvloed ook weer je hele signaal. Het beste doet een comp het werk voor je.

2/ Welke mic je ook neemt, er zal altijd een grens bereikt worden waarvoorbij hij "piept".

3/ Het verschil tussen de allerbeste en een redelijk goede is minder dan je zou verwachten. Alleen hele goedkope mic's <€ 60,- enzo zijn wel in de regel veel gevoeliger.

4/ nogmaals als je wat mag uitgeven kop dan een draadloze set;
a/ minder gevoelig voor piep
b/ geen draad is echt handig
c/ op elke draadloze ontvanger zit een aparte volume regelaar, dus 2 mic's paralel aansluiten behoort dan tot de mogelijkheden.
d/ bij de meeste draadloze sets kun je het uitgangs niveau instellen, als het een mic uit moet zijn, of als het en line uit signaal moet zijn, dus je hebt ook meer aansluitmogelijkheden op je mixer.

Als je nog moet aanschaffen zou ik zeker geen draad mic kiezen als het financiele gedeelte geen probleem is.

een goede Shure set kost je ongeveer € 500,-
Maar mijn eerder geposte webshopdraadloze mic is een goede om mee te beginnen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
8-12-2003 23:46

Tom schreef:

4/ nogmaals als je wat mag uitgeven kop dan een draadloze set;
a/ minder gevoelig voor piep
Tom waarom is dit, ik vindt het beetje raar want een een draadloze microfoon is meestal gewoon een gewone microfoon met zender. Waarom zou hij dan opeens minder gaan piepen???
correct me if I'm wrong...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-12-2003 23:52
Ik denk dat het komt doordat er in de ontvanger een soort compressortje zit ingebouwd, want je kan dat ding haast niet over zijn nek krijgen.
Als je heel hard er in schreeuwd, is er gewoon een max wat de ontvanger naar je mixer stuurt, feedback is sterker dan die max.
Je kan hem uiteraard wel laten rondzingen, maar dan moet je echt de mic voor de box houden. Of het spul veel te hard zetten.

Het kan ook te maken hebben met de zender en ontvanger. Er kan maar zoveel modulatie door de (zend)golven meegenomen worden, Eigelijk werk die zend/ontvanger dan ook als een soort compressor. Je moet maar denken net zoiets als een cd met meer dan 0 DB opnemen. Hij komt er gewoon niet voorbij en kapt daarboven af. Mooi is uiteraard anders.

een echte verklaring heb ik er ook niet precies voor.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomelohwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 22-4-2008
Berichten: 34
9-12-2003 16:04
oke bedankt......maarre waarvoor is dat kastje dat bij de draadloze bij zit??
is dat de zender die je steeds bij moet hebben???
Gear: 2x Pioneer cdj-800 + Synq smx-1 mixer
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-12-2003 16:24
In de mic zit de zender ingebouwd, dat kastje is de ontvangewr en die bouw je bij je mixer in. Kies wel een systeempje waarbij de antennes van voren zitten, dat bouwd makkelijk in.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomelohwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 22-4-2008
Berichten: 34
9-12-2003 17:18
ja dat klopt...maar er is nog een klein derde kastje bij waar dient dat voor??
heeft dat iets met de tekst te maken die er bij staan nl:Keuze uit een beltpack versie of een handheld microfoon.
enne deze kan dus gewoon via de jack aansluiting??
Gear: 2x Pioneer cdj-800 + Synq smx-1 mixer
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
9-12-2003 20:50

Tomelohw schreef:

ja dat klopt...maar er is nog een klein derde kastje bij waar dient dat voor??
heeft dat iets met de tekst te maken die er bij staan nl:Keuze uit een beltpack versie of een handheld microfoon.
enne deze kan dus gewoon via de jack aansluiting??
Dat derde kastje is inderdaad de beltpack. Op de beltpack kun je microfoons, gitaren, dasspeld microfoons, enz aansluiten. Dus dat kastje is alleen de zender en niet de microfoon. Op het kastje sluit je dus een microfoon (of gitaar bijv) aan.
correct me if I'm wrong...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)