Forum > Algemeen Forum

microfoon om les op te nemen

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
26-10-2003 21:36
helaas valt er weinig te testen en te kiezen, F**dback heeft namelijk maar 1 condensator mic die in mijn budget valt, en ik denk niet dat ze zomaar 2000 euro aan condensator microfoons geven aan een jochie van 14 wink ;)
is dat een condensator een wat groter dynamisch bereik heeft, en wat gevoeliger is.
dit is PRECIES wat ik mis bij een dynamische mic!! vandaar liever een condensator
DiederikStandaard Lid
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
26-10-2003 21:38
Je realiseert je wel dat wat ik net postte? Dus dat je je condensator microfoon (even los van of ie betaalbaar is of niet) in 99% van de gevallen niet zonder tussenkomst op een draagbaar apparaat aan kunt sluiten?
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DJJDStandaard Lid
26-10-2003 21:40

Diederik schreef:

Je realiseert je wel dat wat ik net postte? Dus dat je je condensator microfoon (even los van of ie betaalbaar is of niet) in 99% van de gevallen niet zonder tussenkomst op een draagbaar apparaat aan kunt sluiten?
toen ik mijn bericht postte was de jouwe er nog niet en was ik er dus niet bewust van dat de Superlux PRA H7 A misschien wel fantoomvoeding nodig had, ik zal dit wel nog even navragen bij feedback en ga dan naar mogelijke alternatieven kijken

de Superlux PRA H7 A is wel een goedkope microfoon en zoals jij eerder al zei hebben sommige goedkope condensatormics geen fantoomvoeding nodig

maar hoedanook ik denk niet dat ze het erg vinden als ik daar een stopcontact leen toch?
DiederikStandaard Lid
26-10-2003 21:45
maar hoedanook ik denk niet dat ze het erg vinden als ik daar een stopcontact leen toch?
Stopcontact heb je niet eens nodig: www.new-line.nl/default.asp?i=61 moet je alleen een beetje handig zijn met de soldeerbout

en met die posts? we zijn weer naadloos langs elkaar heen gegaan wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 25-11-2024
26-10-2003 21:47

DJJD schreef:

dit de Superlux PRA H7 A misschien wel fantoomvoeding nodig had, ik zal dit wel nog even navragen bij f**dback en ga dan naar mogelijke alternatieven kijken
Za maar niet raar opkijken als ze het niet eens meteen weten. Hun kennis van zaken is in het verleden wel eens vaker een punt van twqijfel geweest.

Maar speciaal voor jouw, als je onze kennis van zaken nog steeds niet vertrouwd:
------------------------------
Now it is possible to have the full sound of a true, large 1" diaphragm condenser microphone in a handheld mic, specifically designed for live entertainment applications. The PRO-238 offers studio performance quality, providing extremely smooth, warm and true-to-life audio reproduction making it ideal for use with live vocals, in studio recording and in broadcast applications.

Features recessed bass roll off switch on exterior of barrel to reduce wind or handling noise.

Price at slightly more than a '58 with a cord- If you take your vocal sound seriously you MUST try one of these awesome mics.

Requiers 48 volt phantom power. Check your mixer to make sure you've got 48 volts- less won't cut it. We offer a Superlux 48 volt stand alone phantom power supply available separately, or check out any of our ART Tube mic pres.
------------------------------------
Zo van het internet gegoogeld!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJJDStandaard Lid
26-10-2003 21:57
fantoomvoeding is na diederix (met een X!) post geen probleem meer, want ik heb een electrotechnische broer die dit waarschijnlijk wel kan! ik was inderdaad een beetje bevooroordeeld, want ik dacht dat jij een standaard drive in boer was en nam dus aan dat ik als ex-electrotechnicus wel iets meer dacht dan jou.
maar je bent helemaal geen standaard drive in boer hoor, je bent een standaard drive in boer die iets van microfoons af weet...

had trouwens net een beetje verkeerd gekeken, ze hebben namelijk wel degelijk meer lowbudget condensator mics...
DJJDStandaard Lid
26-10-2003 22:00
nog iets, heb je ook een flightcases voor die mics? of ben ik gedoemd er zelf een te maken?
DiederikStandaard Lid
26-10-2003 22:00
1 x bewerkt. Laatst door Diederik op 26-10-2003 22:04
ik dacht dat jij een standaard drive in boer was en nam dus aan dat ik als ex-electrotechnicus wel iets meer dacht dan jou.
maar je bent helemaal geen standaard drive in boer hoor, je bent een standaard drive in boer die iets van microfoons af weet...
Ik neem aan dat je dit tegen tom bedoelt? Ik heb nl. geen drive-in (doe slechts radiowerk)

[edit: ok, duidelijk]
DjmouseStandaard Lid
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
26-10-2003 22:01
webshop heefd zoekfuctie staan hoop leuke kistjes van dap

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DJJDStandaard Lid
26-10-2003 22:02
3 x bewerkt. Laatst door DJJD op 26-10-2003 22:09

Diederik schreef:

ik dacht dat jij een standaard drive in boer was en nam dus aan dat ik als ex-electrotechnicus wel iets meer dacht dan jou.
Ik neem aan dat je dit tegen tom bedoelt? Ik heb nl. geen drive-in (doe slecht radiowerk)

was inderdaad tegen Tommie

djmouse schreef:

webshop heefd zoekfuctie staan hoop leuke kistjes van dap

dj mouse
ok bedankt :) maar ik maak denk ik toch liever denk ik een (kleine) eigen voor 1 microfoon, want ook de vorm is bij de meeste cases voor standaard mics ipv condensator en t moet wel in mn schooltas passen...

nog even iets grappigs:
DAP Flightcase voor Microfoons
voor 100 microfoons in diverse kleuren
wat bedoel je met "in diverse kleuren" razz :p

Terug naar forum Afgesloten topic