Behringer FBQ6200 HD - Opstarprobleem
(14 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
RikkieStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-11-2024 Laatste: 2-1-2025 Berichten: 6 | 5-12-2024 21:47 |
Dré schreef: Je meet 20V DC aan de uitgang van een transformator? Da's best knap (en onmogelijk). | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 7-1-2025 Berichten: 9497 | 6-12-2024 08:32 |
Je bent duidelijk aan het zoeken zonder voldoende kennis van zaken. De ringkerntransformastor is wel zo een beetje het laatste onderdeel in een equalizer wat kapot zou kunnen gaan. Tenzij ze zeer zwaar belast zijn door een grote stroom puls op het lichtnet, maar dan gaat de zekering er meestal eerder uit dan de dat de transformator doorbrand. Je ledjes branden, gewoon, is misschien niet helemaal goed, maar geeft wel aan dat er met de inwendige stroomvoorziening niet veel mis zal zijn. Behringer apparaten zijn bekend om bandkabel problemen, en slecht werkende schakelaars. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
RikkieStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-11-2024 Laatste: 2-1-2025 Berichten: 6 | 6-12-2024 11:58 |
Tom schreef: Je bent duidelijk aan het zoeken zonder voldoende kennis van zaken.Tom schreef: Behringer apparaten zijn bekend om bandkabel problemen, en slecht werkende schakelaars.Ik heb de schakelaars al 10talle keren ingedrukt ... Ik heb contactspray IN de schakelaars gespoten om te reinigen ... Visueel zit de bandkabel goed vast (zegt niets over het electrisch contact natuurlijk) Om de draadjes van de bandkabel uit de stekkers te halen heb ik niet het juiste materiaal ... Kabel kan aan 1 zijde niet losgemaakt worden van de print ... dus doormeten lukt ook niet. | |
BestekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-8-2005 Laatste: 3-1-2025 Berichten: 294 | 6-12-2024 13:17 |
Schakelaartjes kun je doorpiepen met een multimeter op de print. Ik zou er niet al te veel tijd aan besteden. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 6-1-2025 Berichten: 13482 | 6-12-2024 14:01 |
Rikkie schreef: Tom schreef: Je bent duidelijk aan het zoeken zonder voldoende kennis van zaken.Tom schreef: Behringer apparaten zijn bekend om bandkabel problemen, en slecht werkende schakelaars.Ik heb de schakelaars al 10talle keren ingedrukt ... Ik heb contactspray IN de schakelaars gespoten om te reinigen ... Visueel zit de bandkabel goed vast (zegt niets over het electrisch contact natuurlijk) Om de draadjes van de bandkabel uit de stekkers te halen heb ik niet het juiste materiaal ... Kabel kan aan 1 zijde niet losgemaakt worden van de print ... dus doormeten lukt ook niet. Defecten zijn bijna nooit iets ingewikkelds maar bijna altijd een soldering of slecht contactje. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |