Forum > Geluid

Betere Klank

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
16-2-2018 20:45
je hebt ook een pmbs vermogen van misschien wel 1200watt laugh :D

Continue vermogen hebben veel merken wel een beetje eigen uitleg voor.

Je kan het meten met 1000 hertz maar ook zoals ik zelf vind dat het gemeten moet worden, over de hele breedte tussen 20 en 20K Hertz
En dan ook niet gedurende 5 minuten of zo, m,aar echt volhouden een hele avond.

En als je dat echt gaat meten, kan een B merk versterker soms uitkomen op minder dan een derde van zijn opgegeven continue vermogen.
En ik heb ze er nog wel erger bij gezien )Skytronic, Hollywood, Sherwood enz on.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
16-2-2018 21:12

Tom schreef:

En als je dat echt gaat meten, kan een B merk versterker soms uitkomen op minder dan een derde van zijn opgegeven continue vermogen.
En ik heb ze er nog wel erger bij gezien )Skytronic, Hollywood, Sherwood enz on.
Dit gaat ook op voor sommig A merken. En opgegeven vermogens zeggen niet zo veel daar veel merken wel het opgegeven vermogen halen maar ze halen dit over een hele korte tijdsspanne. 5Kw over 20 ms maakt een flink verschil t.o.v. 100 a 200ms daar dit het e.e.a. betekent voor de voeding van de amp
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).
Bertjuh!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2018
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 6
17-2-2018 14:47

Hollender schreef:

Zo, eenmaal thuis achter de laptop kan ik je set-up eens nakijken. Het eerste dat mij opvalt is die mixer. Waarom heb je nog een mixer achter je controller hangen, die heeft namelijk een ingebouwde mixer. Begin dus maar eens met die er tussenuit te gooien. Verder ben ik benieuwd welke uitgangen je op je subwoofer gebruikt voor je topkasten. Die moeten aangesloten zijn op "out" en niet op "link". Ik neem aan dat je het knopje "phase" ook al eens geprobeerd hebt? Als je sub in tegenfase staat kun je dat zo opheffen. Gewoon eens proberen en horen of het beter klinkt of niet? Geen verbetering, terug zoals het stond. Dan je topkasten. Je gebruikt input 1 en selecteert line, en bij je dsp zet je beide schakelaars op off. Eventueel kun je nog eens proberen om daarna bij d-contour foh/main te selecteren.
Als je dit in deze volgorde hebt nagekeken en geprobeerd zou alles in orde moeten zijn.
En een crossover heeft in dit geval dus geen enkel nut, wat je hooguit nog zou kunnen proberen is een equaliser tussen je mixer en sub. Daarmee kun je je geluid nog wat "pimpen" maar niet verbeteren.
Bovenstaand heb ik geprobeerd en door de toppen op fohn/main te zetten is nu zoals ik wil hebben.....gisteravond gedraaid en kreeg complimenten van het publiek....Bedankt voor je support!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)