Forum > Licht

krachtstroom splitsen

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
17-10-2003 14:29
Ondanks ZEER terechte waarschuwingen, het volgende:

Als je een dergelijke vraag stelt, kan dat volgens mij ook betekenen dat iemand iets *zeker* wil weten, voordat hij een bepaald plan gaat uitvoeren. Dan zijn wij er toch voor om uit te leggen of iets wel of niet - op een veilige manier - kan? Je hebt een theorie, je hebt er goed over nagedacht, en nu wil je het als test of second opinion voorleggen aan dit forum. Niets mis mee. Zie bijvoorbeeld mijn eigen topic: www.new-line.nl/forum/read/?t=4476.

Ik moet zeggen: door alle topics over krachtstroom door te lezen en het daar met kenissen en collega's over te hebben, heb ik ondertussen precies geleerd hoe de hele handel in elkaar steekt. Dat heb ik mede te danken aan dit forum!

Overigens: ik wacht nog wel steeds op de TechTalk over krachtstroom... Ik weet dat het Dre het druk heeft, maar het zou een hoop vragen heerlijk eenduidig beantwoorden. happy :)
Het moet wel leuk blijven...
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-10-2003 15:19

Hajo schreef:

Overigens: ik wacht nog wel steeds op de TechTalk over krachtstroom... Ik weet dat het Dre het druk heeft, maar het zou een hoop vragen heerlijk eenduidig beantwoorden. happy :)
Ja dre, kratje bier aan tom!
ik wacht er ook nog op!
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
17-10-2003 15:56

Hajo schreef:

Ondanks ZEER terechte waarschuwingen, het volgende:

Als je een dergelijke vraag stelt, kan dat volgens mij ook betekenen dat iemand iets *zeker* wil weten, voordat hij een bepaald plan gaat uitvoeren. Dan zijn wij er toch voor om uit te leggen of iets wel of niet - op een veilige manier - kan? Je hebt een theorie, je hebt er goed over nagedacht, en nu wil je het als test of second opinion voorleggen aan dit forum. Niets mis mee. Zie bijvoorbeeld mijn eigen topic: www.new-line.nl/forum/read/?t=4476.

Ik moet zeggen: door alle topics over krachtstroom door te lezen en het daar met kenissen en collega's over te hebben, heb ik ondertussen precies geleerd hoe de hele handel in elkaar steekt. Dat heb ik mede te danken aan dit forum!

Overigens: ik wacht nog wel steeds op de TechTalk over krachtstroom... Ik weet dat het Dre het druk heeft, maar het zou een hoop vragen heerlijk eenduidig beantwoorden. happy :)
Waarom kunnen jullie er nu gewoon niet mee akkoord gaan dat elektriciteit niet voor iedereen weggelegd is? Durf je nu echt beweren dat je na het lezen van wat _veelal volstaand met fouten_ fora krachtstroom "begrijpt"?? Doe gewoon iets anders, doe iets waar geen gevaren (voor jezelf en voor ANDEREN) mee te maken hebben.
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
17-10-2003 16:05

Tiemen schreef:

Durf je nu echt beweren dat je na het lezen van wat _veelal volstaand met fouten_ fora krachtstroom "begrijpt"??
Voor het grootste gedeelte: ja! Kwestie van goed lezen, want al die fouten worden ook weer verbeterd door anderen. Verder: verstandig nadenken, en (wat ik ook al schreef) cross-checken met kenissen in mijn omgeving. Wat zij zeggen check ik hier, wat hier gezegd wordt check ik bij hun. Dus ik verlaat me niet alleen op het forum. Werkt prima.
Het moet wel leuk blijven...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
17-10-2003 18:00

Tiemen schreef:

Durf je nu echt beweren dat je na het lezen van wat _veelal volstaand met fouten_ fora krachtstroom .....
Onze techtalk is behoorlijk waterdicht hoor.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
18-10-2003 15:53
Ik ben benieuwd, laat maar komen dan. Vol verwachting klopt mijn hart.
Lost in Music
JuryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2003
Laatste: 4-11-2003
Berichten: 2
19-10-2003 14:48
Tip van Flip

Blijf er van af als je er nix van weet!!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-10-2003 15:20
Ik vraag mij af of het is toegestaan zelf een krachtstroomverdelertje in een houten ombouwtje te maken. Ik meen dat dit kunststof moet zijn, maar weet het niet zeker. Iemand?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
19-10-2003 22:33
de regels waar dat aan moet voldoen kan je zo opvragen bij een of ander ministerie.. heb ergens nog een link liggen met de exacte regels voor kr8stroom.. zal eens zoeken...

edit: tom die ene die jij liet zien, (distro) komen daar nu 4 "groepen" van 16a en 230v uit (die schuko's) of is dat niet zo?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
19-10-2003 23:23
Als je het gewoon even leest, zie je staan
in:
1x 32 a
uit:
2x16a kracht
1x32a kracht
4x16a 230 met elk een zekeringalsmede een aardlekschajelaar over het geheel.

zelf vind ik werkbaarder om van 32 kracht te splitsen in 6x230 16a.
Dat kan ook makkelijk, en zo heb je meer dan genoeg aansluitingen, en kan je de boel mooi over de fases balanceren.

Victor schreef:

Ik vraag mij af of het is toegestaan zelf een krachtstroomverdelertje in een houten ombouwtje te maken. Ik meen dat dit kunststof moet zijn, maar weet het niet zeker. Iemand?
Nooit eerder iets over gehoord. Er staan nog heel veel bouwkasten op bouwplaatsen die van hout zijn, en wij hebben er ook nog nooit een aan of opmerking over gehad.
En dan zou zowat elke stoppenkast niet mogen, dat zijn immer in 90% van de gevallen houten kasten.
Het spul van ons zit in een houten kast, en is al behoorlijk oud, maar lekker nog met gewone smeltzekringen, die kunnen meer hebben als die moderne automatische, en je kan aan ze voelen of ze warm worden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)