Forum > Geluid

Electrovoice of DB technologies??

(50 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 9473
13-10-2012 19:00
ev zou mijn voorkeur genieten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-6-2024
Berichten: 2053
13-10-2012 19:46

wouter-kbk schreef:

Denk er wel aan dat deze set in de buitenlucht staat en niet direct in contact met het publiek. De speakers staan naar voren gericht en in de attractie. Er is dus nog vanalles omheen gebouwd.
Juist op een wagen kom je dicht bij het publiek.
In sommige straten op hooguit 2 meter van je publiek.
En IN de attractie? Komen daar geen mensen? Medewerkers?
Neem DB technologies, komt het woord DB in voor en daar lijkt het hier wel om te draaien...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
13-10-2012 19:51
Kan er niemand iets meer vertellen over één van beide geluidsetjes? ik ben vooral benieuwd naar de ev set.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
14-10-2012 00:29
Heb een EV x-array systeem onlangs gehoord, wel in een andere configuratie dan in dit topic wordt aangegeven. Omdat het een hoornsysteem is, draagt het geluid best ver. Ook komt er veel geluid uit t.o.v. het aantal kasten. Wel merkte ik dat de topkasten flink aggressief werden op hogere volumes. Iets wat vooral dichtbij de speakers waarneembaar was. Ook kon het wat mij betreft wat 'helderder/frisser', iets wat bijvoorbeeld een EV RX set juist van zichzelf iets teveel heeft.

De db technologies T4 line array hing volgens mij in Frankfurt op de messe van dit jaar, en dat klonk niet verkeerd. Beheerste klank en ook op afstand goed hoorbaar. Ook een prettig geluid met wat meer helderheid (niet teveel), zonder de aggresiviteit van het hoog.

Wat wel gezegd moet worden dat de klank van een systeem erg afhankelijk is van de geluidsman en locatie, wellicht dat de systemen in andere situaties compleet anders presteren...

Klankmatig zou nu mijn voorkeur in ieder geval naar het db T4 systeem uitgaan. Wel denk ik dat je in alle gevallen er goed aan doet om ook voor een aanvullend frontloaded systeem moet kiezen omdat juist het geluid dichtbij de wagen ook in orde moet zijn (lijkt me). Let ook op hoe je het systeem weg gaat werken, een line array is groot/onhandig, maar een EV array is ook aan de maat...
Waar zit de cut op dit apparaat?
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
14-10-2012 13:15
Oke, als ik naar een nieuwe set ga kijken ter vervanging van mijn ev rx set, wat kan je dan adviseren. ik heb nu 4 sub en 2 top. dit is aangestuurd door een cp4000s voor laag en een cp3000s voor hoog hier tussen zit een ev dc-one processor. Als ik iets zou willen met de x array wat is dan te adviseren? Ik wil niet veel groter gaan als mijn eigen set maar het liefst zou ik er wel iets meer vermogen uit willen halen. is dit mogelijk door de rx speakers te vervangen door de x array en kan ik dan mijn versterker rack houden? of is dit niet aan te raden? Hoe zouden jullie anders de subs en toppen plaatsen is één sub per kant voldoende of toch ook weer twee?
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
16-10-2012 11:33
Kan iemand hier over nog iets meer vertellen?
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
16-10-2012 12:44
Als je blij wilt worden van x-array heb je minimaal 2x XB + 1x X(C)N per kant nodig. Dat kost je vier amp kanalen en drie processor outputs per kant. De dcOne wordt een dx46 vanwege de firfilters en de bekabeling moet NL8 worden.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
16-10-2012 12:56
Daarnaast heb je geen goede stackhoogte met slechts 1 sub. Vergis je overigens niet in de afmetingen, aangezien je het hebt over een systeem dat niet te groot moet worden. X-array zijn fiks grotere kasten dan een RX systeem met een bijbehorend gewicht.
Waar zit de cut op dit apparaat?
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
16-10-2012 14:31
@Stefan, als het iets harder moet (en dat zal heus niet elke week zijn neem ik aan), dan zet je er toch gewoon een subje en topje bij? Waarom een nieuwe set als je (neem ik aan) tevreden bent over de rx? Als ik boven de 400 man moet draaien laat ik gewoon een extra subje per kant bijkomen. Werkt prima.
DjREsound
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
16-10-2012 15:03
Ik ben ook niet direct van plan een nieuwe set aan te schaffen, maar was wel benieuwd naar de x array van ev. Waarom moet ik trouwens een andere processor aanschaffen wanneer ik de x array zou aanschaffen? Messchien een domme vraag maar kan dat niet op dezelfde manier als hoe ik mijn rx set aan stuur? Ik gebruik nu uitgangen per kant op de processor één voor hoog en één voor laag. Ik heb 2 subs per kant staan. Er loopt een 2 polige kabel van de versterker naar één van mijn subs en de tweede lus ik gewoon door. Maar dit zal dan wel iets te makkelijk zijn gedacht.
Over uitbrijden of bij huren heb ik ook wel eens gedacht omdat ik inderdaad te vreden ben over mijn rx set. Maar ik weet niet of het verstandig is om 3 subs per kant op de cp4000s te hangen en twee toppen per kant op de cp3000s, of zal dit voor een enkele keer niet zoveel uit maken.
Op de dc-one heb ik trouwens volgens mij nog een uitgang over waardoor ik wel 3 uitgangen per kant heb die ik gewoon stereo kan gebruiken.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af

Terug naar forum Reageer (zonder quote)