Forum > Off-Zone

Geluidset Basisschool?

(43 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
18-9-2003 19:26
als statieven zou ik gaan dan voor die haakse dingen die je aan de wand kan ophangen, ik kan ze ff niet vinden in de webshop
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
MEStandaard Lid
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
18-9-2003 19:30
Ik zou liever de K-112 nemen dan kan je over een jaar nog uitbreiden met subjes (K-112 klinkt wat netter dan de K-115 VOORAL voor spraak). De versterker is goed (kan later ook nog subjes aansturen). Verder zou ik goede flightcases kopen. Op basisscholen wordt namelijk nogal vaak met spullen gegooid shocked 8O
correct me if I'm wrong...
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
18-9-2003 19:32
denk dat dat op een basisschool wel mee valt, en vaak hebben basisscholen echt nix te besteden vind 1750 euro nog behoorlijk wat...
ImcoStandaard Lid
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 24-11-2024
18-9-2003 19:40
Vind ik inderdaad ook ja.

Als je iets betere speakers wilt is dit misschien een optie:

www.new-line.nl/v/11026

Niet te gek veel duurder, en net iets betere kwaliteit. Ik denk dat je met jou budget een sub wel kunt vergeten. En ik denk niet dat een basisschool zo'n budget ieder jaar kan vrijmaken voor dit soort apparatuur. Ik neem aan dat het zoiets is als: nu kopen en er 5 jaar mee doen.
Dance the night away!
HurricaneStandaard Lid
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
18-9-2003 19:46
Ok hardstikke bedankt voor de informatie. Er blijft gelukkig nog wat geld over voor het licht maar dat komt helemaal goed. De subs waren gewoon een mooie extra maar als het geld er niet voor is dan is het jammer.

hardstikke bedankt

William
...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
19-9-2003 16:07
Hallo,

Ik ben zelf ook redelijk vaak in de weer geweest voor een basisschool dingen uit te zoeken. Mijn ervaring is, dat de apparatuur als het even kan zo eenvoudig mogelijk te bedienen moet zijn omdat docenten e.d. er niet veel kaas van gegeten hebben. Ook vinden ze het meestal wel fijn als ze niet eerst de verschillende onderdelen bij elkaar hoeven te zoeken en uitvogelen wat wat is en waar het bij hoort, en dat de zaken niet al te veel in de weg staan.

Mijn advies zou dan zijn, te gaan voor een mengversterker en twee luidsprekers. Je beperkt het aantal aan te sluiten componenten ( ex mic's e.d. ) dan tot 3. De kans op niet werkende apparatuur is dan ook een stuk kleiner. Ik zou dan de volgende apparaten in optie nemen:

www.new-line.nl/v/7580 als mengversterker, ik ken de kwaliteit niet, maar het is ook maar een voorbeeld. En als luidsprekers de overbekende : www.new-line.nl/v/9877.

Waarom een 12" ? Negen van de tien dingen waarvoor ze gebruikt gaan worden hebben toch op een of andere manier met spraak te maken. En voor een kleine klassendisco lijken ze me ook mans genoeg. Als microfoons zou ik gaan voor een dynamische micro voor directe spraak, bijvoorbeeld bij een ouderavond waar de docent iets verteld, en voor condensators, die erg handig zijn bij bijvoorbeeld musicals, dan hoeven de leerlingen niet steeds in de buurt van de micro te gaan staan om hun zaakje te zeggen.

Dus b.v. www.new-line.nl/v/11613 als dynamische mic, voor spraak en b.v. www.new-line.nl/v/5379 als condensator.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

John
I am a TimeDriver!
BobWStandaard Lid
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
19-9-2003 17:01
Nou zie ik bij dat mengpaneel niet staan dat er fantoom voeding opzit, dus een losse fantoom unit is dan ook nog nodig, toch weer iets erbij om aan te sluiten razz :p happy :) wink ;)
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
19-9-2003 21:55
Het was natuurlijk ook een voorbeeld, om aan te geven hoe het ook kan. Zoals ik al aangaf ken ik dat mengpaneel niet echt. Het is voor een basisschool gewoon veel gemakkelijker om zo weinig mogelijk apparaten te hebben die moeten worden aangesloten. Op één van de scholen waar ik dit voor gedaan heb maakt men gebruik van een FBT Renegade set. Di is een mengversterker met twee bijpassende 10"/1" luidsprekers. Linkje:www.fbt.it/web_inglese/default_prod_amplificazione_renegade.htm

www.new-line.nl/v/7576 is misschien dan beter, is én goedkoper én heeft Phantom power, mocht je dat persé nodig hebben.

John
I am a TimeDriver!
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
21-9-2003 16:10
bij ons op school heeft de congerge dat allemaal gedaan
meestal snapt een congerge ook wel wat van elektronica

ik zou ook dingen nemen die kunnen worden weggeplaats
dat hadden ze op mijn oude school ook en die gingen dan altijd naar het magazijn
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
PartyfishStandaard Lid
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
21-9-2003 16:54
Op één van de scholen waar ik dit voor gedaan heb maakt men gebruik van een FBT Renegade set. Di is een mengversterker met twee bijpassende 10"/1" luidsprekers.
Ik heb hier zo'n set staan om te repareren, maar dit klinkt echt nergens naar sad :(Vrijwel geen laag en volgens mij is de hogetonen driver gecombineerd met de 'lage'tonen driver (autoluidspreker principe)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)