Forum > Algemeen Forum

Vlinderslot in Dap Flightcase vervangen

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
17-7-2012 09:11
en als de gaatjes op de zelfde plekken vallen, is de treksterkte van de nieuw gemonteerde popnagels een stuk minder. Je wilt er dan bijvoorbeeld geen versterker kist meer aan een handvat de trap op dragen.
Bij zwaardere kisten is het toch beter om er zo'n plaatje met gaatjes achter te zetten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 167
27-7-2012 01:06
Vanavond heb ik nieuwe vlindersloten in de cases gezet, Penn Elcom, en dat ging vrij makkelijk in de bestaande gaten. De onderste gaten, die in het hout zitten moest ik allemaal bijboren, en bij twee van de zes moest ik in het sluitprofiel wat ruimte maken, anders kwam het slot boven het profiel uit en dan sluit de kist niet geheel op het sluitprofiel.
Mijn handen lijken wel iets te klein om met zo'n poptang te knijpen, als hij helemaal open staat. Best zwaar, 60 pops wegwerken.

Maar nu moet ik de bekleding weer even netjes vastlijmen van binnen. Waar doe ik dat mee? Lijmpistooltje ofzo?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-7-2012 18:05
Busje lijmspray werkt ook, eventueel op krappe plekken een paar stukjes afplaktape tegen het knoeien. Bussen met een goed richtbare lijmstraal scheelt een hoop in zo'n geval. Voor dat soort kleine dingen weer een lijmpistooltje kopen is ook zoiets (en qua gemak scheelt het ook niet dag en nacht).
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)