Forum > Licht

Inrichten aluhal evenement

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
20-6-2012 23:49

DJ_SCARAViLii schreef:

Vind het dan een beetje spijtig dat er zulke (sarcastische) feedback geformuleerd wordt i.p.v. een advies.
Het stellen van vragen is heel erg goed, echter bij het geven van een antwoord zijn enkele gegevens nodig.
Daarbij doel ik op gegevens van de tent, en aangezien het gaat om wat de spanten van de tent mogen dragen zijn dat de gegevens die je nodig hebt, dan wel op moet vragen bij de tenten verhuur.

Als er dan gegevens komen over windsnelheden die de tent aan kan hebben, kan ik het niet even laten om een (sarcastische) opmerking te plaatsen. Maar goed mijn advies:

Vind uit welk gewicht er in welk spand gehangen mag worden.
Probeer niet te takelen, maar te deadriggen (een takel weegt ook al gauw weer 20kg)
Probeer geen lang stuk truss op te hangen, maar verdeel dit over kleinere stukken met elk 2 "takel/hijs" punten. Dit maakt jou berekening veel eenvoudiger.

*dit stuk was vanmiddag geschreven, maar nog niet verstuurd zie nu dat er antwoorden gegeven waren. excuus voor dubbel advies
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
21-6-2012 10:54

DJ_SCARAViLii schreef:

Vind het dan een beetje spijtig dat er zulke (sarcastische) feedback geformuleerd wordt i.p.v. een advies.
Gratis advies is als een cadeautje... Over het algemeen geldt voor cadeautjes de eeuwen oude spreuk "een gegeven paard niet de mond kijken"...

Verder: Klagen over de verpakking in plaats van over de inhoud... Niet doen joh.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
21-6-2012 12:01
Ik ga in zee met 2 verhuurders voor dit event.
Beide zeggen het volgende:

ik kan je geen belasting per spant geven. Ze willen ook geen schriftelijke bevestiging geven dat er getakeld mag worden.
Maar ze zeggen beide dat ze het vaak doen en dat het nooit problemen vormt.

Heb nou even het gevoel dat ik nergens sta..
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
21-6-2012 12:04

Dré schreef:

Verder: Klagen over de verpakking in plaats van over de inhoud... Niet doen joh.
Zou ik ook niet doen.. maar ik kon in deze specifieke post niet veel inhoud vinden :-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
21-6-2012 12:04
Ze willen het wel doen maar dan op jouw verantwoording (tja, lekker). Niet doen dan maar. Als er ongelukken gebeuren is de verhuurder "onschuldig" en rolt jouw kop van het schavot.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 390
21-6-2012 12:41

DJ_SCARAViLii schreef:

Ik ga in zee met 2 verhuurders voor dit event.
Beide zeggen het volgende:

ik kan je geen belasting per spant geven. Ze willen ook geen schriftelijke bevestiging geven dat er getakeld mag worden.
Maar ze zeggen beide dat ze het vaak doen en dat het nooit problemen vormt.

Heb nou even het gevoel dat ik nergens sta..
Je bent niet de enige die dit overkomt. Als de heren tent boeren geen opgaaf willen doen, (want kunnen doen ze vast wel) Dan is dit dus laxheid van hun kant, of onkunde. Dit laatste zou niet mogen kunnen aangezien een beetje tentenbouwer zelf ook alleen maar baat heeft bij deze gegevens, en je gegarandeert niet de eerste bent die dit vraagt.

Blijven dus 3 opties over:

1 (de beste) Je zoekt een tenten leverancier die je wel de belastingen per spant kan geven.

2 (de veiligste) Alles op trusspoten of statieven zetten. (waarbij dan poten voorkeur hebben i.v.m. het ontbreken van liggers/struikeldingen) Tip: een caré hoeft helemaal niet erg breed te zijn om toch goed stevig te staan en wel hoogte te kunnen halen. Nadeel is hier de zichtlijnen en het potentiële "apen" klimgevaar, maar dat laatste is weer oplosbaar.

3 (de domste) Gewoon lekker van alles in hangen en hopen dat het goed gaat. Gaat het goed, dan heb je mazzel, gaat er ook maar iets mis, dan ben jij aansprakelijk zelfs voor de eventuele schade (verbuiging van een spant kan ook zonder dat er iets omlaag komt) van de tent. Ook al heeft die tentenboer tegen je gezegd dat het zo vaak wordt gedaan shut up :X Want niet elke klus in elke tent is gelijk, een een losse t4 of een prikkabel ophangen is iets heel anders dan een truss vol met wappers. En wat er dan zo vaak wordt in gehangen, daar laat die tentmeester zich vast niet over uit.

Klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
3-8-2012 10:00
Hoi Allen,

Na het aanvragen van alle attesten en het krijgen van volgende feedback:

"We mogen je geen schriftelijke toestemming geven, maar het kan geen kwaad want we doen het altijd..."

Heb ik voor de volgende optie gekozen:

Hoofdtent (12x20m): truss constructie met base support (4 x 300w wash, 20x 250w msd scan, 8x575w scan, stribo sunstrip en leds)

img836.imageshack.us/img836/4893/img0093of.jpg

img31.imageshack.us/img31/4481/img0137tn.jpg

img843.imageshack.us/img843/4053/img0165bk.jpg

2e tent (10x10m): gebruik van IBC tanks met daarop 10 heads achter de DJ + trussje van 8m met steels boven publiek met 4 heads.

img209.imageshack.us/img209/8092/img0270wq.jpg

img442.imageshack.us/img442/5172/img0076ta.jpg

Lichtshow was zeer geslaagd en ook vooral: veilig :-)

Wat vinden jullie er van?

Welke "upgrade" mbt licht raden jullie aan voor de volgende editie?

Groet Jeroen!
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
3-8-2012 23:05
Zeer netjes en veilig opgelost ! Strakke show hoor
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
6-8-2012 14:41
Bedankt :-)
Veel positieve reactie v/h volk gehad!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)