Forum > PC related Forum

Video: 2x uitbreiden 1x dupliceren

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
12-4-2012 17:11

Jeroenstap schreef:

Hoe erg ben je afhankelijk van 1 beamer?
Heel afhankelijk. Deze word namelijk telkens door de locatie geleverd (extra uitdagend natuurlijk)

Maar de oplossing is vandaag bij elkaar "ge-nerd"
Omdat op de beamer weergegeven moet worden dat waar de presentator mee bezig is hoeft eigenlijk alleen de "muis/touch" weergeven te worden op de beamer.

Dus de oplossing:
Touchscreens gewoon als dual screen (en dus ook dual touch) met een totale resolutie van 1080 bij 3840
Beamer word gemirrored vanuit de muis. Er komt dus een vak van (mits de beamer dit aan kan) 1090 bij 1920 om de muis heen.

*waar je muis leest lees dan eigenlijk waar de laatste touch gegeven is.
Hoe dit precies uit gaan werken bij een multi touch touchscreen is nog even een uitdaging die ik aan ga als de schermen aanwezig zijn.

Voorlopige resultaat:
youtu.be/YOxM4SJtd30
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-4-2012 14:41
Hoe heb je het nu gedaan, VNC/Screen sharing? Alles behalve soepel wat ik op dat filmpje zie namelijk..
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
15-4-2012 18:18

JeroenVDV schreef:

Hoe heb je het nu gedaan, VNC/Screen sharing? Alles behalve soepel wat ik op dat filmpje zie namelijk..
Hallo Jeroen,

De muis word "gevolgd"; waarbij het in dit geval als test opstelling gebruikt word gemaakt van een normale muis waardoor je bij iedere beweging van de muis het beeld veranderd.
De muis word gezien als het midden van het scherm, eromheen komt het scherm van (in mijn geval 1080*1920)

Als de muis een touchscreen word zal de laatste touch die gedaan word gebruikt worden als midden van beelscherm waardoor het geheel wat soepeler oogt.
Hoe dit gaat werken met multitouch? als het goed is word het midden genomen van alle touch punten maar dit moet ik uiteraard nog testen.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
15-4-2012 18:55
Denk dat Jeroen vooral doelt op het filmpje wat nogal schokkerig gerepliceerd wordt richting het linker scherm.

Verder zit er ook aardig kleurverschil tussen het "originele" en "gerepliceerde" beeld trouwens?
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
15-4-2012 20:12

CyberDance schreef:

Denk dat Jeroen vooral doelt op het filmpje wat nogal schokkerig gerepliceerd wordt richting het linker scherm.

Verder zit er ook aardig kleurverschil tussen het "originele" en "gerepliceerde" beeld trouwens?
Kleurverschil komt door het scherm, 3e scherm is een naja lijkt hetzelfde maar is het niet scherm :P
(geen hq, alleen vga in, en is al wat ouder / heeft wat keuren)
Zijn ook niet de schermen die gebruikt gaan worden heb het wel even getest de kwaliteit van beeld blijft hetzelfde (in iedergeval voor het blote oog)

het schokkerige valt denk ik mee op het moment je geen muis maar touch gebruikt (muis blijft constant in beweging, touch niet) maar goed daar kom ik deze week vanzelf achter. Wie weet is dit nog geen goede oplossing.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-4-2012 11:36

CyberDance schreef:

Denk dat Jeroen vooral doelt op het filmpje wat nogal schokkerig gerepliceerd wordt richting het linker scherm.
Jup, dat is exact wat ik bedoel. Lijkt me niet chique, zelfs in PowerPoint-achtige grappen zit natuurlijk de nodige animatie die anno 2012 gewoon met 60fps moet kunnen draaien..
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
16-4-2012 11:43

JeroenVDV schreef:

Jup, dat is exact wat ik bedoel. Lijkt me niet chique, zelfs in PowerPoint-achtige grappen zit natuurlijk de nodige animatie die anno 2012 gewoon met 60fps moet kunnen draaien..
100% gelijk in, hoewel het voor de opdracht gever waar het voor gemaakt is niet van belang is. Maar om het breed inzet baar te houden absoluut waar. Back to the drawing table...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 13473
16-4-2012 11:53
Ik zou in PAL land (want daar wonen we nu eenmaal) toch liefst kiezen voor 50Hz (compatibiliteit en zo).

Nadeel: Veel laptops vertikken het om 50Hz te draaien tenzij het interne scherm (dat bijna altijd alleen maar op 60Hz wil draaien) uitgezet wordt. Ander nadeel: Uploaden van 50Hz content naar joetjube en zo resulteert in rommel.

Met 24Hz kun je nog een beetje wegkomen (3:2 pulldown voor 60hz en ca 4% sneller zetten voor 50Hz).

Dus: Ga je ook 50Hz content gebruiken en/of heb je devices die alleen goed op 50Hz werken: Gebruik 50Hz. Ga je geen 50Hz content gebruiken (en weet je op voorhand dat je content ook nooit op 50Hz devices getoond(!!!) gaat worden): Neem 60Hz. Of overweeg 24Hz content en pas die aan (3:2 pulldown of 4% versnellen) naar gelang de wensen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)