Forum > Licht

High Power Led.

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
WlpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2012
Laatste: 22-6-2013
Berichten: 1
23-3-2012 00:24
Steinigke is momenteel met iets nieuws bezig wat al het andere led ver achter zich laat. Ik heb het al eerder gezien bij Steinigke HQ maar ook woensdag op Prolight + Sound. Ze hebben namelijk armaturen (PAR/KW/Blinders enz) gemaakt met 50w en 100w led bron. Al het licht van een bron dus geen 100 ledjes meer die gaan knipperen en branden, dit is echt een volwaardige opvolger van de ouderwetse gloeilamp. Voordeel hiervan is dat je ze ook in RGBW versies hebt waarvan je het niet merkt dat je mixt met kleuren en dergelijke omdat het uit hetzelfde printje komt.

Echt een aanrader om erna te kijken en je gedachten erover te laten gaan. Wanneer het product aanslaat zullen ze het verder doorvoeren in hun assortiment en tevens outdoor varianten op de markt gaan brengen. Enige nadeel is momenteel enkel de prijs (voor velen).

Klein voorbeeld kun je vinden op onderstaande link waar je tevens de hele website kan doorkijken:
eshop.steinigke.de/Licht/Hochleistungs-LED-Systeme/LED-Leuchten-High-Power/EUROLITE-Audience-Blinder-2x50W-LED-COB-3200K.html
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
23-3-2012 09:15

bomdes schreef:

Maar het kan ook prima zijn dat ze een 5W module gebruiken met een lichte overboost, iets waar ik persoonlijk ook aan dacht gezien de prijs die ze hangen aan een PAR met 18 RGBW chips.
Contour z'n informatie kwam uit de handleiding. Mijn informatie kwam van de spare parts afdeling. En die laatste bron is behoorlijk vrij van marketing.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
23-3-2012 09:19
Volgens mij worden led producten onnodig duur gehouden, gewoon omdat het een nieuw product is, en een soort hype.
Ik vind voor een 2x50watt blinder de prijs toch wel een beetje hoog voor een blinder.

Zo'n 50 watt led zal toch niet meer dan 10 a 20 euro kosten in de fabriek, koel element erop en een klein voedinkje, misschien ook een tientje.
Verder word er gebruik gemaakt van een bestaande behuizing en kan er gebruik gemaakt worden van een bestaande DMX sturing.
Tezamen (de chinezen kennende) goed voor 10 euro materiaal.

Al met al zit er iemand behoorlijk zijn zakken te vullen shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
23-3-2012 09:22
Vreemd dan dat er niemand is die dat doorbreekt. Als ergens zakken te vullen zijn, is iedereen er immers als de kippen bij om te zorgen dat zijn/haar zakken het verst gevuld worden...

Ik denk dan ook dat je berekening erg ver verwijderd is van de werkelijkheid (voorlopig).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 2074
23-3-2012 09:27
Tja LED=Hype, Hype=duur...

Wat de "100W" exemplaren betreft (tenminste, als je 100W intypt in het zoekvenstertje), krijg je bijvoorbeeld de 51914019
EUROLITE LED PAR-64 ACL 100W Long schwarz.

Men zegt hiervan: Ausgestattet mit einer LUMINUS SST-90 LED.
www.luminus.com/products/SST-90.html spreekt over 10-30W.
100W is dus puur een misleidende tekst in de type-aanduiding lijkt me.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
23-3-2012 09:29
De hoge prijs zal uiteraard ook te maken hebben met het productieproces.
Zodra dat een beetje gestroomlijnd is op zwaardere led's, zullen de prijzen gerust wel kelderen.

De verlichtingsbrange wil natuurlijk zo snel mogelijk de zwaarst mogelijke lamp hebben.
Tja, en als de vraag groot is, en het aan bod klein, krijg je marktwerking.

Mooi voorbeeld van een led product wat gekelderd is in prijs:
Een flinke flatscreen kostte 15 jaar (kan iets meer zijn) geleden meer dan 20.000 euro,
nu koop je zo'n ding voor 500 euro.
PC monitoren kosten nu nog maar de helft van 5 jaar geleden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 2074
23-3-2012 09:36
Tja maar PC monitoren gaan er ook erg op achteruit vind ik. Voor veel toepassingen is breedbeeld nonsense, en vooral de verticale resolutie is tegenwoordig om te huilen, "HD" lijkt zo ongeveer het maximaal haalbare.
Op mijn 10 jaar oude CRT haal ik verticaal een resolutie van 1440 pikkels, dat is toch een flinke slok meer.
Tegenwoordig heeft een telefoonscherm vaak al een hogere resolutie dan een computerscherm.

Wat de LED's en hun prijzen betreft, heeft Tom toch wel een punt. Een 50W single LED bouwlampje koop je al voor zo'n 75 euro.
Ander behuizinkje en wat DMX electronica, dan zou zo'n blindertje toch ongeveer uit kunnen komen op de helft van de prijs die er nu voor staat.

Zorg dat je er als de kippen bij bent Dre wink ;)
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
23-3-2012 11:45

Dré schreef:

Ik denk dan ook dat je berekening erg ver verwijderd is van de werkelijkheid (voorlopig).
Ik denk dat dat wel meevalt.
Let wel, ik heb het over productieprijzen.
De gemiddelde opslag daar vanaf is een factor 3 tot 6 voor de consumentenprijs.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-3-2012 12:42

Tom schreef:

Dré schreef:

Ik denk dan ook dat je berekening erg ver verwijderd is van de werkelijkheid (voorlopig).
Ik denk dat dat wel meevalt.
Let wel, ik heb het over productieprijzen.
De gemiddelde opslag daar vanaf is een factor 3 tot 6 voor de consumentenprijs.
In dat geval direct inkopen vanaf de productie; een speciale productie lijn starten voor jou. En je hebt die kosten al niet.

Maar goed; ik ben benieuwd. Alvast bedankt voor de tips en we gaan het zien!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
24-3-2012 00:21

Dré schreef:

bomdes schreef:

Maar het kan ook prima zijn dat ze een 5W module gebruiken met een lichte overboost, iets waar ik persoonlijk ook aan dacht gezien de prijs die ze hangen aan een PAR met 18 RGBW chips.
Contour z'n informatie kwam uit de handleiding. Mijn informatie kwam van de spare parts afdeling. En die laatste bron is behoorlijk vrij van marketing.
Das dan duidelijk dan, excuses voor het speculeren :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)