Forum > Licht

flightcase scenesetter 24/48

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-9-2003 16:37
hehe, gisteren mijn case voor de glp scan operator 12 pt afgemaakt. (de oem-shopper van de scanmaster 2 van showtec, of was het nu andersom?) ziet er best leuk uit als de case van de showmaster even hoog is, en dat is ie. deksel onder de case als 'podium' en je mag er weer mee gezien worden.

BENjpt, als je vragen of specifieke tips wilt, moet je et maar ff zeggen.

als er iemand wat webspace heeft kun je de foto's (die nog gemaakt moeten worden) bekijken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
8-9-2003 16:38
Martijn,

'K heb je een mail gestuurd..
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-9-2003 18:04
de site ziet er maf uit, maar er staat wat ik er wilde hebben. websitemaker.kennisnet.nl/doublepowerdrive-in/
daarop staan de foto's van de cases van de showtec showmaster 24 en de GLP scan operator 12 pt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
9-9-2003 09:39

martijn schreef:

de site ziet er maf uit, maar er staat wat ik er wilde hebben. websitemaker.kennisnet.nl/doublepowerdrive-in/
daarop staan de foto's van de cases van de showtec showmaster 24 en de GLP scan operator 12 pt.
He Martijn,

Bedankt voor al je moeite... maar dit is de DC1224 en niet de DC2448.. shocked 8O

gr.
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
Berichten: 74
9-9-2003 16:27
aan de maker van die fckes ziet er mooi uit maar had je nu sluitprofiel gebruikt was het geel nog veel steviger en mooier geweest.
tis altijd watt
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-9-2003 19:46
tja, bij zulke koffertjes zie ik er het nut niet van. ik wil het trouwens wel in toekomst gaan doen, als ze niet TE duur zijn. wat is de gangbare prijs?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
24-12-2003 19:38
sorry, voor de kick. Maar ziet er netjes uit martijn. Maar ik had inderdaad ook ff sluitprofieltjes erop gezet. Maar wat gebruik jij als buitenkant? geen verf toch?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
24-12-2003 19:51
net ff gekeken
mooie dingen
zelf vondt ik die scanmaster II toch mooier als de GLP
maar who care's ? razz :p
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
24-12-2003 20:39

roberto schreef:

sorry, voor de kick. Maar ziet er netjes uit martijn. Maar ik had inderdaad ook ff sluitprofieltjes erop gezet. Maar wat gebruik jij als buitenkant? geen verf toch?
ik liep toendertijd rond met de gedachte dat male en female appart ruim 10 euro kostten, per 2 meter. dus voor 2 meter compleet ruim 20 euro. dat vond ik teveel. als ik hem opnieuw zou maken, zou er ZEKER een sluitprofiel op komen.

op de buitenkant zit stootvast HPL. maar wat zou er mis zijn met verf? ik ken namelijk zat mensen die de buitenkant verven.

en die scanmaster, tja, ik kon niet anders. aan de showtec konden ze niet meer komen, dus hebben ze de GLP maar besteld. waarschijnlijk kun je op die foto's wel een showtec zien, maar dat was er een uit de showroom. als ik dan toch voor nieuw betaal (265 euro dus ze hebben me weer gematst) wil ik ook een nieuwe.

ik wil trouwens nog 1 ding kwijt, en dat is dat je NOOOOOOIT underlayment moet gebruiken voor fc's. die 2 kistjes op die foto's zijn dan wel van 9mm berken, maar ik heb een maand of wat geleden een een amprack van 15mm underlayment gemaakt. toen alles nog een los moest (schroeven) en er weer in wilde draaien, merkte ik dat sommige schroeven niet meer in het hout pakten. das toch knap klote!! vandaar is underlayment NIET!! geschikt. 9mm berken multiplex of 9mm meranti multiplex zijn uitstekend. ik heb daarvoor namelijk ook een fç voor scans gemaakt. van 12mm meranti. dus ik denk: ff testen of het hout niet splijt. 2 plankjes haaks op elkaar geschroefd met 5 schroeven. leg ik em op de grond met de hoek omhoog, geef een stamp en.... alles 5 de schroeven waren door midden. shocked 8O hoezo, stevig hout. nee, voor mij is er nu nog maar 1 goed houtsoort, meranti multiplex. en aangezien ik een plaat voor een slordige 20 euro koop, is het nog wel te doen.

vergeet ik erbij te zeggen dat er 1 goede, dure lijm te koop is: bison tix. klopt, een vefbus (750 ml) kost 13 euro, maar de lijm is geweldig. daarmee heb ik ook het HPL van de case van de scans gelijmd. stink trouwens wel vreselijk. te vergelijken met de kunststoflijm die je gebruikt voor modelbouw, maar dan 5x sterker. binnen ermee werken, en je hersens zijn binnen een half uur dood.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
22-1-2005 15:13
Ik heb de DAP case voor de showmaster/scensetter 24 net een paar dagen binnen. Hier even mijn ervaringen tot nu toe, want hij is nog niet on-the-road geweest.

De kist is stevig, en netjes voorzien van flightware. Uiteraard is het geen kist waar je op kunt gaan staan en maar mee moet gaan gooien, want het blijft budget-spul. Maar met een beetje beleid kun je er jaren mee doen.
In de kist zit een bakje waar je adapter in kwijt kunt.
Achter in de kist zit een klepje wat je naar buiten kunt scharnieren om makkelijk bij de aansluitingen van je showmaster kunt komen. Op die manier zou je dus telkens de XLR stekker en adapter in en uit de mixer kunnen halen. Leuk bedacht van DAP, maar toch net echt realistisch voor veel on-the-road gebruik. Als je keer op keer de adapter in en uit de kist haalt, aansluit, enz dan heb je met alle goede bedoelingen na enkele keren een los contact in het kabeltje.
Dus ik heb boven op het bakje een deksel geschroeft. Daarin heb ik een XLR en Powercon aansluiting gemaakt en de adapter ligt er dus in. Nu hoe je verder geen kabels meer in je Showmaster te prikken. Dus powercon en XLR aansluiten bovenop het bakje, en je kunt je licht besturen.

Ik had het mooier gevonden, als ze op de horizontale plek waar het bakje zit het rackprofiel hadden doorgetrokken, zodat je 1HE horizontaal hebt. Dan was de kist zelfs nog wat kleiner geweest. Dan kon je een mooi 1HE d-hole paneel erin zetten en daarop je powercon en XLR in doen. Had er nog strakker uitgezien als mijn oplossing.
Ik heb er ook nog een XLR-aansluiting ingemaakt voor een zwanenhals lampje. Op de volgende foto's kun je het allemaal zien.

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
foto 6
foto 7
foto 8

Het plankje hout dat ik bovenop het bakje geschroefd heb, en waar de xlr en powercon aansluitingen zitten, moet ik nog eens een keer goed zwart spuiten. De houtkleur is weer zichtbaar geworden doordat het hout de verf erg absorbeerde.
Dance the night away!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)