Forum > Licht

Chauvet

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
9-5-2011 00:14
Beweer je nu dat showtec kwaliteit is?
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
9-5-2011 07:24
Indien je bij alle (zelfs grote) verhuurbedrijven de Schowtec moest buitenhalen ,je zou een hééél grote vrachtwagen nodig hebben.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-5-2011 09:50

dj-bart schreef:

Beweer je nu dat showtec kwaliteit is?
Volgens mij is Showtec een woord dat bestaat uit 7 letters, beginnend met een S en eindigend op een C. Ik vind het super duper kunstig als iemand bepaalde letters uit het alfabet kan vinden die vaker stuk gaan dan andere letters uit het alfabet. Of is het wellicht de combinatie van letters die zorg voor een hogere uitval?

Verlicht mij AUB (want ik ben nu totaal de kluts kwijt).

Of was het wellicht JIJ die totaal vergeten was dat Showtec vooral een inkoopmerk is waardoor de kwaliteit PER PRODUCT bekeken zal moeten worden (met wisselende resultaten) en niet per letter?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-5-2011 09:55

Dré schreef:

Of was het wellicht JIJ die totaal vergeten was dat Showtec vooral een inkoopmerk is waardoor de kwaliteit PER PRODUCT bekeken zal moeten worden (met wisselende resultaten) en niet per letter?
Grotendeels heb je gelijk; zeker als je prijs kwaliteit gaat bekijken. Maar als je enkel naar kwaliteit gaat kijken denk ik toch dat we het er over eens zullen zijn dat de kwaliteit van bijvoorbeeld een Varilite of Martin hoger ligt als die van een Showtec?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-5-2011 10:36

watje schreef:

Grotendeels heb je gelijk; zeker als je prijs kwaliteit gaat bekijken. Maar als je enkel naar kwaliteit gaat kijken denk ik toch dat we het er over eens zullen zijn dat de kwaliteit van bijvoorbeeld een Varilite of Martin hoger ligt als die van een Showtec?
Geen idee. De M is weliswaar een andere letter uit het alfabet dan de S maar of daarmee alles verklaard is...

De set Punishers die ik in een grijs verleden gekocht heb wonnen absoluut de wedstrijd "wie kan het meeste licht weggooien". Als dat een belangrijk positief punt is dan waren het zeker goede apparaten...

Daarnaast was één van de 2 ook nog eens DOA.

Mijn Showtec moontjes (die op dat moment gemaakt werden door de Taiwanese Telstar fabriek) veegden op alle fronten de vloer aan met die dingen (tegen een fiks lagere prijs).

Een product bestaat uit een som van componenten. Het merk (met z'n kennis, support e.d.) is daar één van. Sommige mensen lijken echter wel in standje "hoe minder ik denk, hoe minder m'n hoofd zeer doet" te staan waardoor het lijkt alsof het merk nog de enige component is van het product.

Nou... Stop maar eens een MSD-250 pitje in een Martin logo. Dat gaat niet werken!!! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-5-2011 10:58

Dré schreef:

Een product bestaat uit een som van componenten. Het merk (met z'n kennis, support e.d.) is daar één van. Sommige mensen lijken echter wel in standje "hoe minder ik denk, hoe minder m'n hoofd zeer doet" te staan waardoor het lijkt alsof het merk nog de enige component is van het product.

Nou... Stop maar eens een MSD-250 pitje in een Martin logo. Dat gaat niet werken!!! laugh :D
Ja ik snap je punt; van aannamens worden de grootste fouten gemaakt..

Ik vind showtec een topmerk; ze maken (of verkopen eigenlijk) apparatuur voor prijzen die eigenlijk niet kunnen, waardoor je goedkoop aan apparatuur kunt komen. Die soms/vaak verrassend goed is!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
9-5-2011 11:02

dj-bart schreef:

Beweer je nu dat showtec kwaliteit is?
Als bedrijven als EML, AED, Phlippo en andere giga-renters zonder schaamrood in miljoenenproducties als Idool of Sportpaleis shows Showtec hangen, ja dan zitten er zeker en vast goede toestellen tussen.
En Martin kwaliteit ... sorry, maar de mens die nu nog martin koopt is goed gek. Doe mij voor hetzelfde bedrag dan maar een fijne Robe. Lichter, betere optieken, degelijke goboselectie, betere service. En als je dan toch naar Vari kijkt, kijk dan eerder naar Clay Paky. De enige reden waarom Martin nog verkoopt is omdat het voor een groot deel nog een bekend merk is waar mensen voor een of andere maffe reden blind vertrouwen in leggen, terwijl bv een Robe voor hetzelfde budget vierkant de vloer aanveegt met Martin.

Maar goed, daar ging het hier dus niet over, het ging over het feit dat die LED-BriteQ's werden afgezeken als blind ingekochte Chinese rotzooi, en dat is het niet. Ik woon zelf op nog geen 20km van Beglec (de firma achter briteq, jb, sync, etc..) en daar zit toch wel degelijk een serieuze R&D afdeling die de producten ontwerpt...
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
9-5-2011 13:28

bomdes schreef:

dj-bart schreef:

Beweer je nu dat showtec kwaliteit is?
Als bedrijven als EML, AED, Phlippo en andere giga-renters zonder schaamrood in miljoenenproducties als Idool of Sportpaleis shows Showtec hangen, ja dan zitten er zeker en vast goede toestellen tussen.
En Martin kwaliteit ... sorry, maar de mens die nu nog martin koopt is goed gek. Doe mij voor hetzelfde bedrag dan maar een fijne Robe. Lichter, betere optieken, degelijke goboselectie, betere service. En als je dan toch naar Vari kijkt, kijk dan eerder naar Clay Paky. De enige reden waarom Martin nog verkoopt is omdat het voor een groot deel nog een bekend merk is waar mensen voor een of andere maffe reden blind vertrouwen in leggen, terwijl bv een Robe voor hetzelfde budget vierkant de vloer aanveegt met Martin.

Maar goed, daar ging het hier dus niet over, het ging over het feit dat die LED-BriteQ's werden afgezeken als blind ingekochte Chinese rotzooi, en dat is het niet. Ik woon zelf op nog geen 20km van Beglec (de firma achter briteq, jb, sync, etc..) en daar zit toch wel degelijk een serieuze R&D afdeling die de producten ontwerpt...
Jij maakt je blijkbaar graag kenbaar door het afzeiken van merken die meer dan 100 procent bewezen hebben wat ze waard zijn en wat ze kunnen... Dat komt na een tijdje wel redelijk onprofessioneel over hoor. Ik begin meer en meer te twijfelen aan je feeling in 'ons' wereldje. In een andere discussie ga je beweren dat digitale Yamaha en Roland tafels niks waard zijn, hier geef je af op Martin, verder denk je onterecht dat Briteq 'veel beter' is dan JB... (ik heb overigens hoofdzakelijk goede woorden voor beide merken hoor, daar spreek ik je niet in tegen) En nog wat van die onzin. En waarop baseer je je eigenlijk? Ik heb nergens een deftige onderbouwing gezien. Wat betreft Martin: is het dan door het gebrek aan service dat een bepaald product op zich slecht is? Ik dacht het niet... Als je de juiste kanalen niet kent, is het in België de dag van vandaag inderdaad niet evident om Martin in te kopen. Al neemt dat niet weg dat Martin nog steeds topproducten maakt! Akkoord, een deel van de prijs gaat naar de naam, maar de apparaten zitten toch echt nog steeds heel deftig in elkaar en zijn zeer service vriendelijk opgebouwd. Het is toch niet omdat jij niet graag met bepaalde merken werkt (of omdat jij misschien slechte voorwaarden krijgt?) dat je topproducten moet gaan zwart maken en afraden? Ik moest eerlijk gezegd mijn lach toch echt wel inhouden toen ik las dat bijvoorbeeld een Yamaha LS9 geen goede tafel zou zijn. Nu geef je me dat zelfde gevoel terug... Maar ach ja, een beetje entertainment op een forum is altijd een verfrissing...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-5-2011 16:19

bomdes schreef:

Doe mij voor hetzelfde bedrag dan maar een fijne Robe. Lichter, betere optieken, degelijke goboselectie, betere service. En als je dan toch naar Vari kijkt, kijk dan eerder naar Clay Paky. De enige reden waarom Martin nog verkoopt is omdat het voor een groot deel nog een bekend merk is waar mensen voor een of andere maffe reden blind vertrouwen in leggen, terwijl bv een Robe voor hetzelfde budget vierkant de vloer aanveegt met Martin.
Kun jij me wellicht dan het telefoonnummer van "Robe Rental" even sturen? En dan heb ik het niet over de verhuurder op de hoek met wel 20 kopjes, maar gewoon serieuze voorraden?
Maar goed, daar ging het hier dus niet over, het ging over het feit dat die LED-BriteQ's werden afgezeken als blind ingekochte Chinese rotzooi,
Neehoor, maar de lage prijzen komen toch echt omdat het spul in China gefabriceerd wordt - met de daaraan klevende nadelen.
Light Image
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
9-5-2011 16:28
1 x bewerkt. Laatst door DJefke op 9-5-2011 17:23

JeroenVDV schreef:

Kun jij me wellicht dan het telefoonnummer van "Robe Rental" even sturen? En dan heb ik het niet over de verhuurder op de hoek met wel 20 kopjes, maar gewoon serieuze voorraden?
Onlangs heeft Satis&Fy op ons event wat Robe kopjes gehangen. Is niet direct de verhuurboer van om de hoek. We hadden idd wel maar 8 kopjes, maar ik aan dat ze niet zomaar 73 merken van kopjes in huis halen met telkens 8 stuks.
Neehoor, maar de lage prijzen komen toch echt omdat het spul in China gefabriceerd wordt - met de daaraan klevende nadelen.
Er komt wel meer low-budget rommel uit China: iPhones, iPads, IBM servers, ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)