Forum > Licht

JB-Systems / Briteq - Sirius moving head 60W CREE LED

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
FreeStylerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 21-8-2011
Berichten: 20
19-8-2011 22:56
Sinds verleden week enkele Elation E spot LED MH's staan en dit zijn tot nu toe mijn ervaringen met LED MH's:

- onderhoud en service: heel lastig als ik deze ooit moet onderhouden, alles zit propvol en zeker niet modulair, alles zit aan elkaar geschroefd.
- quick-lock: handig maar bij deze toestellen heel stroef in gebruik, ze spannen enorm!
- licht en compact
- vele prisma's (3 in het totaal)! maar door de led gaat de lichtopbrengst echter sterk achteruit.
- heb ze naast een Minimac gezet met nieuwe hti lamp en de elation gaat er toch over, weliswaar met een kleinere diameter.
- ventilator is temp. afhangkelijk

Raph
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
28-8-2011 01:42
De nieuwe levering BT-60LS hebben de V1.3N software in de heads zitten, en ons demo toestel had de V1.0 software. Nu blijkt dat bepaalde waardes in de DMX configuratie veranderd zijn, en bijgevolg het briteq profiel dat Martin aanbied ter download NIET 100% meer werkt. Weet iemand waar je die nieuwe configs kan halen?
Mijn demo toestel had master slave mode op 1 en 4 kanalen, en dmx op 15 kanalen.
De nieuwe levering heeft op master slave mode nog steeds de 1 en 4 kanalen, terwijl de dmx modus nu 1, 15 EN 16 kanalen hebben.
Of is het een kwestie van wachten tot ze bij Martin klachten krijgen, en zelf een niewe config op hun website plaatsen?
Iemand dat me volledig begrijpt en me kan helpen aub?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-8-2011 17:28

X-PLOSION schreef:

Of is het een kwestie van wachten tot ze bij Martin klachten krijgen, en zelf een niewe config op hun website plaatsen?
Iemand dat me volledig begrijpt en me kan helpen aub?
Je zou natuurlijk wellicht heel misschien zelf Martin op de hoogte kunnen brengen van het feit dat er weer eens een "fabrikant" het in z'n hoofd haalt eenzelfde spot met eenzelfde naam te verkopen met nieuwe software die heel anders met de buitenwereld lult..
Light Image
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
28-8-2011 19:36
Hey

ik wou eens horen of jullie deze spot ook al eens getest hebben tegen en 250 msd lamp
want ik ben nog op zoek naar een redelijke MH met led lamp voor een drive in die door mijn pars prikr en ik er een mooi effect van heb
want ik heb in het verleden al een movitec 250 gehuurd (waarschijnlijk oude lampen) maar de licht opbrengst kwam echt niet door de LED pars en de mensen zaggen nog niet eens dat er mh hingen sad :(
dus zou ik eens graag wat feedback hebben van gebruiker
en ik twijfel eigenlijk tussen de
- brinteq 60w led
- adj vizi pro spot 50w led
- showtec indigo beam of de 4500

alvast bedankt
mvg Gino V
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-8-2011 20:13
De Movitec is dan ook een optische abominatie. Komt dan ook nog eens bij dat ze idd vaak verhuurd worden met oude lampen, omdat ze geen geld meer willen stoppen in oude heads. Ik heb zelf wegens budgetredenen HQ Power Aeron's, en die hun lichtopbrengst is zelfs stukken beter dan een Movitec. Laat staan een goede Robe bv.

Los daarvan: ik vond de BT60/Sirius/Vizi spot op zich een nette LED spot met mooie opbrengst, maar je merkt dat ze sneller "dood" vallen dan 250 HMI heads. Om on par te zijn moet je imho toch naar bv de nieuwe 90W van Elation gaan.
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
29-8-2011 01:03
Ah ik heb er nu 4 nieuwe binnen, met een paar probleempjes aangezien de software tov het demotoestel ondertussen al 3x vernieuwd blijkt te zijn, en het menu der instellingen al veel meer mogelijkheden bied. Het zullen allicht verbeteringen zijn, waardoor de waardes van de huidige LJ fixture niet meer overeenkomen, maar ik heb de fixture config nu stap voor stap overlopen, en aangepast zodat deze wel perfekt doen wat ik doe (manuele modus van Martin LJ), en nu doen ze alles wat het moet zijn, staan alle 4 op dmx ch1 en op modus 15ch, dus moeten ze alles zeer schoon synchroon doen, stuur je via lj als test nu ook als 1 toestel als het ware. En nu is het bij 1 toestel dat de kleurenscroll functie het niet doen, en vind deze ook niet werkend door de kanaalwaardes te verzetten, dus ook al hebben ze dezelfde software blijkt het toch nog minieme verschillen te zijn. Ik ga deze kop proberen te wisselen voor een gloednieuwe (wat deze ook is aangezien de urenteller op 1 staan)
Que lichtopbrengt is dat zeker evenwaardig dan een msd 250. Filmpjes van vergekijken zijn op youtube te vinden. Mss is er een verschil, maar het zal zeer miniem zijn! Ook heeft te led een fel witte kleur (idem als MSD) dus het gasontladingskleur waardoor dit ook weer een ferm + punt is! De led is van 0-100% mooi dimbaar, geen mechanische dingen meer dus! En strobo is via de led, dus bijgevolg zéér snel!
Ik vind het in elk geval een aanrader. En cases zijn standaard ook te verkrijgen in optie. En ze hebben veel functies, zijn klein en zeer licht in gewicht (10,5kg), en hun ophangbracket is via quick koppelingen, idem als de martin mac series, en bij een showtec of anderen is het nog dikwijls de haken inschroeven en uitschroeven omdat de case niet dicht kan, en nu is het even afklikken, dus ook weer een + punt vind ik!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
29-8-2011 11:10
Het is natuurlijk goed mogelijk dat er een nieuwe, sterkere LED in zit (zoals ADJ met de X-move, X-move plus en X-move plus R) bij elke herziening. De versie die ik heb mogen testen was toch duidelijk minder dan mijn Aerons met GE lamp vanaf 3-4 meter.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)