Forum > Newbie Forum

Enkele multi-snake vraagjes

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
4-10-2010 13:53

Fritz-events schreef:

Timothy schreef:

Vorige week heb ik tweedehands een koopje gedaan: een multi-snake 16 in - 4 out en lengte 30 meter, voor een hééél schappelijke prijs.
Als veelvuldig multikabelverkoper ben ik erg benieuwd naar die prijs, misschien was nieuw nog wel goedkoper geweest, maar daarvoor zit ik hier fout denk ik sneaky :V
Gezien het tweedehands is, ga ik hier geen echte prijzen noemen, maar ter indicatie:
Ik heb 20% betaald van de nieuwprijs van zo'n kabel, terwijl deze in uitstekende staat verkeerde.
Ik noem dat een koopje! laugh :D

@ Dré: ik weet niet goed hoe ik je laatste zin van je laatste post moet begrijpen. Wat heeft die opmerking/veronderstelling te maken met mijn vraag? Ik kan heus wel kabels aansluiten en controleren of alles correct is aangesloten (stel trouwens altijd zelf alles alleen op). Ik wou enkel weten of die DMX geen problemen zou geven waneer er ook audiosignaal doorliep (storingen). Gezien dit een forum is, vond ik het wel opportuun om deze vraag te stellen. Als het kan, maar dat weet ik niet, bespaart mij dat desgevallend een extra kabel van 30 meter dmx te trekken. Als het niet kan, dan weet ik dat ook weer en weet ik ook dat ik met reden die extra kabel moet trekken...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
4-10-2010 14:09

Timothy schreef:

@ Dré: ik weet niet goed hoe ik je laatste zin van je laatste post moet begrijpen. Wat heeft die opmerking/veronderstelling te maken met mijn vraag?
Wellicht is het een optie het verloop van het topic nog eens door te lezen...
Ik kan heus wel kabels aansluiten en controleren of alles correct is aangesloten (stel trouwens altijd zelf alles alleen op).
En nergens heb ik ook maar iets geschreven dat een andere suggestie zou kunnen wekken.
Ik wou enkel weten of die DMX geen problemen zou geven waneer er ook audiosignaal doorliep (storingen).
In een ideale wereld gaat dit feilloos. In de praktijk varieert het resultaat van geweldig tot dikke ellende. Gewoon proberen dus.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
4-10-2010 14:11
Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met dmx over de multi. Ik heb dit al ettelijke keren gedaan zonder wat voor storing dan ook. Het is echter geen vrijbrief, omdat zoals Dré al aangeeft de kabel meestal niet van het juiste type is. Het is net zoals met een terminator, het gaat 99 keer goed zonder, maar die hondertste keer????.

Sluit de boel aan over je multi en test het hele zooitje, werkt het, dan zal het wel blijven werken. Doet het niet wat je wilt.... sluit eerst als oorzaak de multi uit door er een losse dmx lijn naast te leggen.

Doe dus voor de zekerheid 30 meter dmx lijn onderin je kabelcase. Dat is dan waarschijnlijk een investering die je nooit gaat gebruiken. Doe je dat niet, zul je net zien dat je om de haverklap onbegrijpelijke storingen gaat krijgen. wink ;)

Klunz.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
4-10-2010 20:39
Die 30 meter kabel zal ik zeker meepakken en indien nodig gebruiken, maar geef toe, als je om 5 - 6u 's nachts een kabel van 30 meter minder moet oprollen, je zou er toch ook eens over nadenken wat er allemaal mogelijk is hé... wink ;)

Ga het in ieder geval eens proberen en hopelijk lukt het op die manier (gebruik ook een terminator, dus hopelijk verbetert dat ook de situatie)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
5-10-2010 00:18
Als je toch je pluggen er af gaat halen zou je er ook voor kunnen kiezen om een appart DMX lijntje met krimpkous met je multi mee te laten lopen.
Maar dat is MIJN mening...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
14-10-2010 20:17
En doe er dan gelijk een 230V lijntje bij razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-10-2010 14:30

CyberDance schreef:

En doe er dan gelijk een 230V lijntje bij razz :p
2 stuks, 1x licht, 1x geluid!

En natuurlijk 2x CAT5. 1x geluid, 1x licht.
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-10-2010 14:31

Timothy schreef:

Die 30 meter kabel zal ik zeker meepakken en indien nodig gebruiken, maar geef toe, als je om 5 - 6u 's nachts een kabel van 30 meter minder moet oprollen, je zou er toch ook eens over nadenken wat er allemaal mogelijk is hé... wink ;)

Ga het in ieder geval eens proberen en hopelijk lukt het op die manier (gebruik ook een terminator, dus hopelijk verbetert dat ook de situatie)
Haspel van 30m is in welgeteld 20 seconden opgerold.
Light Image
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
23-10-2010 15:42
Ik snap wel dat de kabel op zich oprollen niet dé vertraging op zich maakt.
Ik ben gewoon aan het nadenken om na het feest zo snel mogelijk opgeruimd te geraken en dan is een kabel minder - indien mogelijk! - slechts 'a part of it'.
Ik weet niet of jullie het fenomeen kennen, maar dikwijls eindigt het feest heel abrupt (een groot deel van de groep vertrekt plots om 3, 4, 5u...) en dan sta je daar plots alleen met enkel nog een zaaleigenaar of barman die liefst zo snel mogelijk de zaal dan wilt sluiten... En dan kijken ze je soms gewoon buiten. Ik probeer nu op 30 minuten afgebroken en buiten te zijn nadat de muziek is afgelegd (en dan was ik eigenlijk al bezig met het licht al af te breken)...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
23-10-2010 19:01

JeroenVDV schreef:

Haspel van 30m is in welgeteld 20 seconden opgerold.
Een losse multi onder een minuut, met enige oefening.
Dan hebben we het over de gemene 16x2,5qmm
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)