Forum > Algemeen Forum

Politie neemt geluidsinstallaties in beslag in Amsterdam

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
1-5-2010 13:44
3 x bewerkt. Laatst door Dj-bart op 1-5-2010 15:01
Ik ga nooit naar koninginnedag in amsterdam, ben altijd aan het werk in Den Haag.

Heb je de link gelezen?

Daar wordt gesproken over vergunningen, ik kan niet zien of die andere dat wel of niet hadden. In de verordering staat bovendien dat versterkte muziek niet is toegestaan.

Bovendien staat er in het stuk dat er op deze dag GEEN metingen hoeven te worden gedaan, maar dat het op 10 meter afstand niet hoorbaar mag zijn.

Lijkt me trouwens een leuk argument in de rechtbank (als je het zover wilt laten komen), Maar meneer de rechter ze deden het allemaal, dus dan mag ik het ook.
7b3.
Particulieren of ondernemingen die een vergunning hebben gekregen om op een dekschuit muziek ten gehore te brengen, mogen vanaf vrijdag 29 april na 12.00 uur één (1) dekschuit per locatie zodanig aanleggen dat het overige vaarverkeer door de grachten niet wordt belemmerd.
Uit veiligheidsoverwegingen moet tussen de dichtstbijzijnde brug en de aan te leggen dekschuit minimaal een ruimte van tien meter vrij blijven.
Met de eventuele opbouw mag niet eerder dan op vrijdag 30 april om 05.00 uur worden begonnen.
De dekschuiten moeten op zondag 2 mei om 00.00 uur weg zijn.
Het toegestane geluidsniveau staat in de vergunning vermeld.
De muziek mag niet eerder beginnen dan om op vrijdag 30 april om 12.00 uur en moet om uiterlijk op vrijdag 30 april om 21.00 uur zijn beëindigd.
Dus als jouw verhuurder een vergunning had, kan hij zich beroepen op de op de vergunning staande geluidslimiet. Anders trekt hij gewoon aan het kortste eind.
Bij overtreding van de vergunningvoorwaarden zal het stadsdeel hier tegen optreden. Het
s daarom van het grootste belang dat de politie ook adequaat kan optreden tegen hen die
zonder vergunning) één van de hieronder genoemde activiteiten ontplooien:
[knip]
- Het ten gehore brengen van versterkte muziek, zonder de vereiste vergunning.
[knip]
En als je het onzin vindt, weet je in ieder geval op welke partij je moet gaan stemmen over 4 jaar.
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
1-5-2010 13:51
Wat ik dan niet snap is dat mensen juist meer speakers op een boot gaan zetten omdat ze weten dat je vanaf 10 meter afstand niet hoorbaar mag zijn. Je kan het er best niet mee eens zijn, maar het is je eigen domme schuld als je je niet aan de regels houdt.
Ik kan de 10 meter best begrijpen. Als iedereen een stevige set op zijn boot heeft staan, om over de herrie van andere boten heen te komen, weet je al waar het heen gaat.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-5-2010 15:00
Snap niet wat Yoghurt met de politie te maken heeft. Huurder is toch verantwoordelijk voor retour aanbieden of brengen van de set?
Light Image
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
1-5-2010 15:09

JeroenVDV schreef:

Snap niet wat Yoghurt met de politie te maken heeft. Huurder is toch verantwoordelijk voor retour aanbieden of brengen van de set?
Staat toch ook nergens dat dat niet zo is? Huurder gaat zelf de mixer ophalen bij de politie en hier retourneren zoals dat hoort.
Dat is inderdaad niet mijn pakkie aan. Lijkt mij voor de rest daarintegen wel interessant te weten hoe dergelijke zaken zich afwikkelen, bijvoorbeeld om huurklanten volgend jaar te kunnen adviseren over het hoe en wat qua geluidsoverlast.

Gelukkig gaat het nu bij mij maar om een enkel geval, maar als je er vanuit gaat dat dit slechts een van de bootjes is, zou het niet fijn zijn als bijvoorbeeld volgend jaar mijn complete DJ-vloot het hele weekend bij de politie overnacht, want dat kan voor de rest van het weekend nogal wat problemen veroorzaken waar ik niet op zit te wachten.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
1-5-2010 15:30
Sprak zojuist een collega bedrijf uit Amsterdam, en daar zijn bij 2 van de 16 setjes die ze op boten hadden staan de DJMmen in beslag genomen. Zij wisten ook nog van minstens 1 ander bedrijf met hetzelfde verhaal voor 2 setjes.

In verhouding met het aantal setjes die er wellicht op de boten stonden valt het aantal inbeslagnames dus vast wel mee, maar het is duidelijk dat ze een signaaltje willen geven naar volgende jaren toe.

Ik had gelukkig alleen maar geluidssets en geen dj spullen op de bootjes, dus hier geen problemen laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-5-2010 16:55
En een lief B18 setje in Utrecht om de hoek bij onze grote RCF set laugh :D
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
1-5-2010 17:41
Op de breedstraat idd. Stapeltje PS10-en en wat B18's. Waar stond jij dat met dat RCF spul?

Ja verder nog setjes zat wegstaan. Maar op de bootjes geen DJ gear dus razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-5-2010 21:13

CyberDance schreef:

Op de breedstraat idd. Stapeltje PS10-en en wat B18's. Waar stond jij dat met dat RCF spul?
"Particulier" feestje in de Lange Lauwerstraat. Veel te heftige stapel RCF-geluid, 2x 8m truss over de weg, 8x Mac250 Wash, wat sneeuw en MDG-rook-meuk en een verdwaalde laser. Oja, en 600 liter bier (= toch echt op).
laugh :D

Wel mooi hoor, de halve stad liep leeg toen het ging druppelen en de straten leken wel verlaten, behalve de Lange Lauwerstraat. Feestje ging gewoon door tot 1 uur met een flinke volle bak! Kon er zelfs nog even een wet-t-shirt-contest aan vast knopen dankzij de regen laugh :D

Politie kwam even langs om de trussen te "inspecteren" maar na korte uitleg van de leverancier van 't licht (al heel wat jaren werkzaam bij een van de grotere TV-belichtings-bedrijven) was 't allemaal prima. Tijdens de avond toen 't gas redelijk open ging ook geen commentaar behalve "veel plezier" van de langslopende politie/handhaving.

Uiteraard geen losse drank-verkoop (maar wel "losse verkoop" van polsbandjes waarmee drank gehaald kon worden laugh :D).

Brandweer heeft overigens ook even snel de boel bekeken maar was erg content dat we netjes rekening met doorgang voor brandweer hadden gehouden in breedte en hoogte (kon prachtig tussen de danspodia, DJ-podium en de bar, onder de trussen door laugh :D laugh :D)
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
1-5-2010 21:19
Aah dat waren jullie. Ik zag op de heenweg met opbouw idd een straat met wat trussen over de weg van raam naar raam laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
1-5-2010 22:42

JeroenVDV schreef:

CyberDance schreef:

Op de breedstraat idd. Stapeltje PS10-en en wat B18's. Waar stond jij dat met dat RCF spul?
"Particulier" feestje in de Lange Lauwerstraat. Veel te heftige stapel RCF-geluid, 2x 8m truss over de weg, 8x Mac250 Wash, wat sneeuw en MDG-rook-meuk en een verdwaalde laser. Oja, en 600 liter bier (= toch echt op).
laugh :D

Wel mooi hoor, de halve stad liep leeg toen het ging druppelen en de straten leken wel verlaten, behalve de Lange Lauwerstraat. Feestje ging gewoon door tot 1 uur met een flinke volle bak! Kon er zelfs nog even een wet-t-shirt-contest aan vast knopen dankzij de regen laugh :D

Politie kwam even langs om de trussen te "inspecteren" maar na korte uitleg van de leverancier van 't licht (al heel wat jaren werkzaam bij een van de grotere TV-belichtings-bedrijven) was 't allemaal prima. Tijdens de avond toen 't gas redelijk open ging ook geen commentaar behalve "veel plezier" van de langslopende politie/handhaving.

Uiteraard geen losse drank-verkoop (maar wel "losse verkoop" van polsbandjes waarmee drank gehaald kon worden laugh :D).

Brandweer heeft overigens ook even snel de boel bekeken maar was erg content dat we netjes rekening met doorgang voor brandweer hadden gehouden in breedte en hoogte (kon prachtig tussen de danspodia, DJ-podium en de bar, onder de trussen door laugh :D laugh :D)
Foto's?? laugh :D
dus...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)