Forum > Algemeen Forum

Politie neemt geluidsinstallaties in beslag in Amsterdam

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
30-4-2010 15:31
Beste mensen,

Zojuist heb ik gehoord dat de politie geluidsinstallaties op de boten in Amsterdam in beslag neemt. Reden is mij niet geheel duidelijk, heeft er iets mee te maken dat er teveel geluid zou zijn. Bij bekende van mij zijn er al diverse dingen ingenomen op de boot (cd-spelers, mixers ed). Mochten er hier nog mensen zijn die verhuurd hebben in Amsterdam is het misschien handig om je klant even te bellen (mocht je dit nog lezen wink ;) ).

Succes ermee!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
30-4-2010 19:34
Geluidsoverlast, vergunningen, weet ik veel wat voor redenen er aangehaald worden...
Wat ik echter helemaal niet snap... waarom worden er dan cd spelers en mixers in beslag genomen? Om te voorkomen dat je door kunt blijven draaien over de hoofdtelefoon?

Blijven mafketels, die mensen van bakkerij de blauwe streep.
Niet goed, wel hard!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-4-2010 21:15
Geen idee wat daar aan de hand is (niks over gehoord verder), maar als mensen zonder vergunning lopen te klooien met herrie waar een vergunning voor vereist is, dan wéét je toch dat je problemen kunt krijgen? Beetje flauw om daar de pliezie dan maar de schuld van te geven.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
30-4-2010 22:30

joepurlings schreef:

Geluidsoverlast, vergunningen, weet ik veel wat voor redenen er aangehaald worden...
Wat ik echter helemaal niet snap... waarom worden er dan cd spelers en mixers in beslag genomen? Om te voorkomen dat je door kunt blijven draaien over de hoofdtelefoon?

Blijven mafketels, die mensen van bakkerij de blauwe streep.
Weet je wat dat weegt al die speakers laugh :D Mixer is natuurlijk t makkelijkste en snelste/kleinste om mee te nemen.

Verder zijn er volgens mij geen vergunningen nodig voor geluid op bootjes met Q-Day. Blijft apart verhaal, al kan ik me niet voorstellen dat er zomaar willekeurig dingen in beslag genomen worden omdat er teveel herrie van de grachten komt. Moet toch iets van reden achterzitten (waarschuwingen genegeerd oid).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
30-4-2010 22:49
Achja... Als je dan toch herrie wil maken...
Aktieve speakers, zo groot mogelijk, en iedereen een mp3 speler met mini jack verloopje bij zich razz :p
Niet goed, wel hard!
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
1-5-2010 11:45

Sylvia schreef:

Geen idee wat daar aan de hand is (niks over gehoord verder), maar als mensen zonder vergunning lopen te klooien met herrie waar een vergunning voor vereist is, dan wéét je toch dat je problemen kunt krijgen? Beetje flauw om daar de pliezie dan maar de schuld van te geven.
Bij een van mijn boten is de mixer in de beslag genomen. Reden is niet het varen zonder vergunning, of de extreme geluidsoverlast.
Het ging er om dat teveel boten bij elkaar geluid produceerden. Er is ook geen meting uitgevoerd, ondanks dat daar door de huurders wel om is gevraagd. De Gemeente Amsterdam heeft voor Q-day een verordening ingesteld, waarbij ze zonder meting en naar totale willekeur boten van hun geluid mogen ontdoen (in dit geval de mixer er dus tussenuit halen).

De agenten in kwestie waren overigens naar horen zeggen (ik was niet op de boot aanwezig, was kale verhuur) niet voor reden vatbaar, en negeerden elke normale vraag, zoals bijvoorbeeld ' waar kan de mixer weer opgehaald worden etc '

Al met al, lijkt het mij dat ze de politiemacht op die dag op een andere manier beter hebben kunnen inzetten, bedoel dit is natuurlijk een speld in een hooiberg die ze er uit hebben gevist, en bij 9 van de 10 boten prikken ze er een paar bruggetjes verder weer een nieuwe mixer tussen (of verloopje rechtstreeks op versterkerrack) .

Ik krijg sowieso een kopie-tje van de inbeslagnamedocumenten, dus zal het eens wat verder uitzoeken naar welke verordening deze refereert.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
1-5-2010 11:53
1 x bewerkt. Laatst door Dj-bart op 1-5-2010 11:57
Wij hadden een aantal setjes door amsterdam heen varen, maar er is niets in beslag genomen. Wat ik van mijn huurders heb gehoord was dat er wel controle was, maar dat ze nogal soepel waren. Vaak was het meer waarschuwing dat het zachter moest.
Ik ben er zelf niet bij geweest, maar misschien had de agent een slechte bui, of zijn de simpele vragen niet netjes gesteld. Als het goed is kun je vandaag al je spullen (mits je kan aantonen dat het van jou is) ophalen.

Het zal onder 7a6 van de speciale verorderingen voor koninginnedag 2010 vallen. (Vaargedrag)
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
1-5-2010 11:56
Nee, maandag schijnt het ophalen pas mogelijk te zijn. Vandaag scheen niet mogelijk te zijn.

Hoe de vragen gesteld zijn weet ik niet. Maar de gemiddelde converstatieskills van een agent kennende versus een opgeschoten feestvierder, kan ik mij wel inbeelden hoe zo'n gesprek kan zijn gegaan.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
1-5-2010 11:59
foutje van mij het valt gewoon onder 7b. Geluidshinder
Er zal opgetreden worden tegen versterkte muziek op een boot als deze op tien meter afstand van de boot hoorbaar politie zal bestuursrechtelijk handhaven, bijvoorbeeld door het in beslag nemen van geluidsapparatuur.
En onder 9b staat hoe je je spullen terug kan krijgen, nu is dit alleen voor handelswaar, maar hoogstwaarschijnlijk valt dat onder dezelfde noemer. Dat vrijwaringsbewijs hoeft dus volgens mij niet:
De balie is op werkdagen tussen 08.30 en 12.00 uur geopend.

Op zaterdag 1 mei is de balie gesloten.
Nota bene: De balie van stadsdeel Centrum beschikt NIET over een PIN faciliteit.
Het vrijwaringsbewijs wordt tegen een vergoeding (standaard een bedrag van E 57,86 en een toeslag van E 35,39 per dag voor spullen die in opslag liggen) afgegeven. Na betaling wordt het ophaaladres bekend gemaakt.
De in beslag genomen goederen kunnen met het vrijwaringsbewijs vanaf de 1e werkdag na de dag waarop de beschikking is genomen (dus op maandag 4 mei 2010), worden opgehaald.
De goederen worden 13 weken bewaard; daarna bij openbare verkoop verkocht.
Weet je meteen waarom er niet gezegd werd waar het opgehaald kon worden. Wordt een duur huurklusje voor de klant. want het worden nu al 3 dagen.

Edit: zie dat er nog een aanpassing in de regels is:
Veroorzaak geen geluidsoverlast, versterkte muziek is niet toegestaan.

Iedereen die in het bezit is van een Binnenhavengeldvignet 2010 ontvangt in het weekeinde voor Koninginnedag per post informatie over de maatregelen.
Alle regels zijn hier naar te lezen.
Zelfs als niet amsterdammer waren ze makkelijk te vinden. Dus het afschuiven op de politie is een beetje kinderachtig, je weet als gebruiker wat de risico's zijn, anders had je beter moeten nadenken.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
1-5-2010 12:45
Ben jij wel eens in Amsterdam geweest met koninginnedag?

Zoja (en dat geld voor meer mensen trouwens) dan weet je dat er honderden boten in de grachten varen, elke vierkante meter water bezet is en dat op elke boot minimaal een paar toppen staan, maar de meeste wel een sub-top set minimaal.

Het horen op 10m afstand slaat met koninginnedag werkelijk waar nergens op. Bovendien moeten ze dan nog steeds een meetrapport maken en ook dat is niet gebeurd bij de gevallen die ik heb gehoord. Het was naar mijn idee pure willekeur.

Toevoeging:

Bij een van de sets die ik heb weggebracht s' ochtends lagen een stuk of 15 grote boten, hier stond op elke boot een sub-top set, maar op de meeste wel 4 subs. Tien meter gaat hem dan dus mooi niet worden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)