Crest CA9 of 7001
(14 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 13473 | 2-7-2009 03:14 |
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 2-7-2009 09:53 hugovanmeijeren schreef: Ik heb het al vaker gezegd. Een Crest (Pro of CA) kun je zonder problemen op 2Ohm belasten, daar worden die dingen echt niet anders van. Blijven altijd doorgaan.Maar pak NU eens een 8 Ohm topje die mooi recht is getrokken, met als gevolg een dipje van 3 Ohm bij 1k5 (en ja, die bestaan echt en zelfs onder de dure jongens). En zet dan eens 4 stuks parallel en duw de boel open. Hopelijk doen de beveiligingen hun werk (anders kun je torrenkapjes rapen). Daarnaast gaat bij 2 Ohm de belastbaarheid van de (meestal SpeakOn) stekkers meetellen (en zelfs de serieweerstand van de gebruikte kabels komt om de hoek kijken). Op subs vind ik 2 Ohm op het randje (gevalletje "het kan maar systematisch op die manier zou eigenlijk beter moeten"). Voor de rest van de frequentieband is het absoluut niet aan te raden (eigenlijk ongeacht welke versterker er ook gebruikt wordt). PS: Dempingfactor is geen broodje aap (een broodje aap wordt het pas als er alleen naar het getalletje van de eindtrap gekeken wordt zonder dat men ook maar een idee heeft van de fysieke werking van het geheel; pas dan gaat het getalletje z'n eigen leven leiden, volledig verlost van de werkelijkheid ;-). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 2-7-2009 08:29 |
dexter schreef: Wij draaien hier regelmatig met CA12 versterkers op Martin baskasten.En soms dus 3 kasten op 1 kantje versterker is dus 2 ohm actief geproccest. Voor zulke dingen gebruik je op z'n minst twee versterkers of misschien nog een 9001. Mvg. Pieter | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 2-7-2009 09:27 |
René Eppink schreef: Misschien dat iets te onduidelijk in mijn woorden was en je me daarom maar afschiet...No hard feelings. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
MusicXtraEx Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2009 Laatste: 12-11-2009 Berichten: 168 | 3-7-2009 14:42 |
Als je een versterker op 2 Ohm gaat belasten wordt de lengte en diameter van je speakerkabels belangrijk. Een kabel van 1 qmm en 15 meter lang met de nodige soldeer en speakon verbindingen komt al snel op een weerstand van 1 Ohm wat dus inhoud dat de versterker moeite heeft met het onder controle houden van de speaker, je helpt dus eigenlijk je dempingsfactor om zeep. Wil je op 2 Ohm draaien gebruik dan dus minimaal 2,5 qmm kabels en liefst zo kort mogelijk, zeker voor subs. | |
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack. | |
RickvanulftStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-9-2008 Laatste: 9-10-2014 Berichten: 61 | 3-7-2009 15:55 |
Ik draai nu ook op 4 OHM bridge en dat gaat prima. Inderdaad wat je zegt MusicXtra, lengte, maar vooral diameter van kabels is wel te merken. Ik heb antwoord op mijn vraag over de CA en PRO serie, van mij uit kan er een slotje op. Bedankt. | |
T is en blijft 'n passie.. |