Forum > Geluid

DAP RW-serie speakers goed?

(43 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
26-7-2003 10:16

Stefan schreef:

die compression driver... is die in elke speaker exact hetzelfde maar dan per speaker anders afgefiltert/afgeremd?
Hoe bedoel je dit? In verschillende typen speakers zitten natuurlijk vaak verschillende compressiedrivers (hoewel een fabrikant voor verschillende modellen ook weleens dezelfde componenten gebruikt). In dezelfde typen speakers zitten meestal dezelfde drivers...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
26-7-2003 13:06

Hendrik schreef:

Ik heb deze (nog) niet beluisterd. Wat mij wel opviel: Kast is zeer netjes te noemen, alleen dat rendement he? Hoewel dat soms enigzins lichtelijk overdreven op mij overkomt (laatst een DAP 15" je in een klein kastje gehoord, ben het type effe kwijt, maar als ik de specs moest geloven: 105dB W/mtr shocked 8O shocked 8O Tuurlijk jongens.)
Lees ik dit in een keer: RW-12 12"/1" met een rendement van 93dB??? Is wel heel erg laag natuurlijk. Op deze manier heb je een wand speakers nodig om er ook maar een beetje herrie uit te krijgen.
Niemand zei dat ze het te hard vonden. Ik(en met mij andere) willen gewoon weten hoe het klinkt. Iedereen snapt ook wel dat je hier met een setje subs en een setje 15"Rw's geen 100 man aan kan! laugh :D .
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
26-7-2003 14:27

Hendrik schreef:

Lees ik dit in een keer: RW-12 12"/1" met een rendement van 93dB??? Is wel heel erg laag natuurlijk. Op deze manier heb je een wand speakers nodig om er ook maar een beetje herrie uit te krijgen.
Nee dat is niet laag. Dat lijkt me gewoon een normale gevoeligheid voor een speaker in dit budget. Wat WEL raar is, is dat DAP voor het eerst ''eerlijke'' waardes op schijnt te geven.
Door internet beperkt
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
26-7-2003 14:34

Victor schreef:

Stefan schreef:

die compression driver... is die in elke speaker exact hetzelfde maar dan per speaker anders afgefiltert/afgeremd?
Hoe bedoel je dit? In verschillende typen speakers zitten natuurlijk vaak verschillende compressiedrivers (hoewel een fabrikant voor verschillende modellen ook weleens dezelfde componenten gebruikt). In dezelfde typen speakers zitten meestal dezelfde drivers...
Ik vroeg me af of er voor zowel de 10" 12" als 15" versie dezelfde compression driver gebruikt wordt voor het hoog.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
26-7-2003 14:37

Stefan schreef:

Ik vroeg me af of er voor zowel de 10" 12" als 15" versie dezelfde compression driver gebruikt wordt voor het hoog.
Bij de 10'' en 12'': SPA-26S 1"
Bij de 15'': SPA-34T 1.5"
Bij de dubbel 15'': SPA-34T 1.5"
Staar toch gewoon in de specs.
Door internet beperkt
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
26-7-2003 23:32
Nee dat is niet laag. Dat lijkt me gewoon een normale gevoeligheid voor een speaker in dit budget.
Voor deze prijs is het niet extreem laag, wel vrij laag. Ik bedoel: 93 dB, kom op zeg. Het is wel 12"/1" (echte compressie driver?!) Daar moet toch wel wat meer uit te halen zijn? Het blijft goedkoop natuurlijk. Misschien bestel ik wel een kastje bij voor de gein. Even testen hoe hij klinkt. Hij ziet er ook zo mooi uit. happy :) Zal wel weer van 12mm spaanplaat zijn of zoiets.
Wat WEL raar is, is dat DAP voor het eerst ''eerlijke'' waardes op schijnt te geven.
Dat ben ik helemaal met je eens razz :p
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
27-7-2003 08:47
Wel grappig, zo'n rendement. Wat je aan geld bespaart omdat dit een goedkope speaker is ben je dubbel weer kwijt omdat je er heel veel van moet neerzetten plus heel veel versterkers om nog een beetje volume te krijgen.

Maar goed, de gemiddelde koper van dit spul kijkt toch alleen naar het aantal watts... sad :(
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
27-7-2003 22:46

Victor schreef:

Wel grappig, zo'n rendement. Wat je aan geld bespaart omdat dit een goedkope speaker is ben je dubbel weer kwijt omdat je er heel veel van moet neerzetten plus heel veel versterkers om nog een beetje volume te krijgen.

Maar goed, de gemiddelde koper van dit spul kijkt toch alleen naar het aantal watts... sad :(
Dat vind ik nou niet echt een aardige opmerking. angry Wat als de gem. verkoper hem lekker op zijn slaapkamer zet. Goed ook de geluidskwaliteit houd niet over maar ik heb geen 700 te besteden aan syrinics. Plus deze boxen kunnen perfect als monitoren worden gebruikt voor de DJ bij de drive-in show.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
27-7-2003 23:28

DJ-Ipkiss schreef:

Dat vind ik nou niet echt een aardige opmerking. angry
wat is er niet waar aan dan?
Wat als de gem. verkoper hem lekker op zijn slaapkamer zet.
Als je boos bent,
denk je minder na over wat je typt wink ;)
Verkoper? Koper!
Goed ook de geluidskwaliteit houd niet over maar ik heb geen 700 te besteden aan syrinics. Plus deze boxen kunnen perfect als monitoren worden gebruikt voor de DJ bij de drive-in show.
Je kan ook kleinere boxen kopen die wel goed zijn en ook geen € 700,- kosten.
Alleen zijn ze dan wel wat lichter.
De meeste "kijken" naar geluid en rendement, luisteren doen ze zelden voor de koop sad :(
De meeste boxen staan in de showroom van een gemiddelde hi fi/discoboer niet eens aangesloten!
Nee, ze vragen hier achteraf soms nog wel eens wat wij vinden van....... laugh :D En als het antwoord dan niet het antwoord is wat ze graag wilden horen, word men boos.
Raar?
Zachte heelmeester maken stinkende wonden.
als je bewondering voor je spullen wil, kun je er beter mee op een kleuterschool gaan staan wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-7-2003 10:08

Tom schreef:

als je bewondering voor je spullen wil, kun je er beter mee op een kleuterschool gaan staan wink ;)
Maar dan heb je wel bewondering laugh :D . Ik denk als je met een hobby bob drive-in t/m groep 8 nog heel wat bewondering krijgt hoor! happy :) .
En ik was niet boos hoor. Maar vond het een beetje kortzichtige opmerking van Victor happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)