Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 2 van 27)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-3-2009 21:56
500 man feesttent en dan ook nog willen beuken...

Dan moet je toch al snel grijpen naar een stuk of 6 18" speakers per kant hoor.
Met 4 bassjes ga je dat niet redden. In een zaaltje zal het nog een keer te doen wezen, flinke volume in het laag zal dan echter ook wat achter moeten blijven.

Kijk eens rond wat er allemaal in de buurt is te huren, ga voor jezelf na wat jullie nu 7 van de 10 keer daadwerkelijk nodig hebben.

Probeer om hier een passende oplissing voor te vinden, misschien heb je genoeg aan een set voor 300 man, en kun je de andere keren wat extra inhuren om je 500 man publiek van geluid te voorzien.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
5-3-2009 16:56
Wat dacht je van een setje van 6 of 8 DAP LB-184 subs met daarboven 4 of 6 DAP X-12T toppen? Heb je in ieder geval een bak geluid en het klinkt nog vrij behoorlijk. Zeker als je er een beetje EQ op los laat.

Eventueel zou je ook "merk" toppen kunnen nemen als je dat prettiger vind, daar zal ook wel wat ruimte voor zijn in je budget. Een setje van 8 subs en 4 toppen zou je 6028 euro kosten exclusief versterkers. Daarvoor heb je een hele flinke set staan, waarmee je gerust 500 man bespeeld.

We hebben hier namelijk 4 van deze toppen en 2 van deze subs in de kroeg staan (totaal underpowered met een Dynacord S900 voor het hoog en een Dynacord S1200 voor het laag) en dat gaat meer dan hard genoeg van 150-200 personen. Mocht je het setje eens willen horen, mag je eens komen luisteren.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
5-3-2009 18:30
Heb zelf de LB-184 en daarna de K18-ba gehad, was er zeer over te spreken. Maar toch, psychisch blijft het toch dap ashamed :$ en als je je set ook wilt verhuren enzo gaan vaak veel klanten al lopen als er dap op de kasten staat.

Als ik mijn eis nou verlaag na 300/350 personen, valt er dan wel iets binnen het budget?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
5-3-2009 19:19
Kijk eens naar de RCF 4pro serie.

Is erg mooi materiaal met goede eigenschappen voor een nette prijs.

Tweedehands is er voor jouw budget uiteraard (veel) meer mogelijk.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
5-3-2009 20:06
RCF 4pro valt ook zeker onder mijn favorieten happy :) Ook qua uitbreiding/bijhuren moet dit geen probleem zijn. Nu hebben ze hier in de buurt erg veel nexo in de verhuur zitten. is een setje van 2x PS15 en 1x LS1200 + controller niet leuk?

Er zijn zoveel leuke setjes, maar wat is wijsheid :P

@ hugo, 2e hands valt eigenlijk zowiezo buiten de mand, mits er garantie kan worden gegeven.

@ djbram, kan over martin audio niet veel vinden op internet (prijzen ed.) sad :(

Allround toppen, 12 of 15"?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
5-3-2009 20:28

onnogeelen schreef:

Als je én hard, én een super geluidskwaliteit wilt hebben, ga dan voor Fohhn, heb ik wel meerdere dingen over geschreven op dit forum. Heb nog nooit een setje gehoord van dit formaat dat zo super klinkt, en zo ontiegelijk hard gaat, met behoud van kwaliteit. Moet de eerste persoon die dit niet met mij eens is nog tegen komen.
Zijn actieve subs, die gelijk ook de toppen versterken.
Prijs ligt wel een stuk hoger (hoger dan ik dacht toen ik aan dit bericht begon), maar is zeker weten de moeite waard om door te sparen, prijs is €9500 ex btw, maargoed, dan heb je ook wat.

Edit: de gehele set is af te stellen op de pc, kan zeker een voordeel zijn. Hier vind je de brochure, waar alles uitgebreid in staat.
Je wilt het ook zo klein mogelijk, enkele sub per kant is genoeg, en zeer compact.
Ook leuk!

2x xt33 + 1x xsp 3 + 1x xs 30? voor ruim onder de 7000,-
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-3-2009 20:43

remcopeters schreef:

gaan vaak veel klanten al lopen als er dap op de kasten staat.

Puur een kwestie van verkopen.

Toen ik de overstap maakte van een forse oud hout naar een veel duurdere supercompacte Craaft set, heb ik het ook zéér moeilijk gehad. Totdat men inzag wat er eigenlijk met de set mogelijk was.

Martin.
kvm entertainment
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
5-3-2009 20:52

KVM schreef:

remcopeters schreef:

gaan vaak veel klanten al lopen als er dap op de kasten staat.

Puur een kwestie van verkopen.
Is ook zo, moet ik zeggen dat de combi LB184 met EAW FR129z een zeer gelikte combi is sneaky :V Heb ook nog een half jaar om erover na te denken. Eerst op uitzending razz :p

In hoeverre is merk tegenwoordig nog belangrijk? Is een Nexo PS15 topje nu kwalitatief echt beter dan een EV ZX5 of RCF Art 525?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
5-3-2009 21:14
1 x bewerkt. Laatst door Kevinos91 op 5-3-2009 22:24

remcopeters schreef:

Ben er al uit, naar mijn mening in het kader van handelbaar/modern enz. ga ik voor 4x de 905AS en 2x de 522A van RCF. Dit moet wel voldoen voor zo'n 250 man neem ik aan. Kan het evt. altijd nog verder uitbreiden.
250 man zul je wel redden waarschijnlijk, ligt aan het volume.

Wanneer je 4/8 dap X15hl subs per kant neerzet, met een merk top erop? Zou dat geen optie zijn... Per 4 presteren die X15hl echt super, en vallen RUIM binnen je budget. Koop er 2 synq 3k6 voor per 2 subs, processor erop en knallen wink ;) Met 4 per kant haal je dus met gemak 500 man als je het mij vraagt, al zijn het enkel 15'' (HL) subs!

Dan zou ik wel het foam achter het rooster werken, er wielen op laten zetten en het dap logo eraf halen.
Freelance diensten & LED Design
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
5-3-2009 21:31

remcopeters schreef:

Ben er al uit, naar mijn mening in het kader van handelbaar/modern enz. ga ik voor 4x de 905AS en 2x de 522A van RCF. Dit moet wel voldoen voor zo'n 250 man neem ik aan. Kan het evt. altijd nog verder uitbreiden.
250 man in een grote tent gepropt en dan wil jij ze allemaal van geluid voorzien?

Ik denk dat je serieus mid te kort komt, je hoog zal ook flink op zn kloten krijgen en tegen het schreeuwerig aangaan. Zeker met het versterken van een bandje.

Dat je door een paar regels op het forum te lezen je keuze blijkbaar hebt gemaakt vind ik toch weer knap. Je wilt z'n 7000 euro uitgeven en doet dat door wat zinnetjes te lezen?

Je geeft zelf aan dat je in de omgeving makkelijk Nexo kunt bijhuren.. een Ps15 set is een zeer geaccepteerde set. Werkt erg makkelijk en klinkt ook nog eens acceptabel.

Waarom iets heel anders nemen, als je je set zo kunt verdubbelen door eenvoudig wat bij te huren? Tevens kan je verhuurder je advies geven, kun je op ten duur service verwachten enz enz.

Speel je in een kroeg, dan redt je het al met een set ps 15, kroeg iets groter of een zaaltje, je zet er een ls1200 bij, nog wat groter? dan een extra Ls erbij.

En met 4 ps15 kasten en bijpassende ls1200 kasten doe je ook wel een feesttent met zn 400 man. Lijkt mij het overwegen waard wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)