Forum > Licht

WAAROM par's als basisverlichting?!?

(54 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-7-2003 14:52

einstijn schreef:

kun jij met je collorchangers flasen zoals met parren, nee!
Tuurlijk kan dat (behalve bij de goedkoopste htk-colortjes). Daarvoor hebben ze een shutter. Flashen gaat zelfs beter dan met een par, omdat die nogal een lange nagloeitijd heeft.

einstijn schreef:

ik heb wel eens met een setje duurdere chanchers gewerkt,
maar daarvan was het probleem, als je ze dmx aan wou sturen heb je 1 fader voor felheid en 1 voor kleur,
Wat is daarvan het probleem?

einstijn schreef:

kortom kun jij met collorchanchers nooit zoveel als met parren, die bovendien veel hufterprover zijn!!
Met een colorchanger kan natuurlijk meer dan met een par, namelijk (duh): de kleur veranderen. Hiermee kan je echt fantastische effecten bereiken. Bovendien is het licht van een fatsoenlijke colorchanger met gasontladingslamp veel mooier dan het wat gelige licht van een par. Het nadeel is vooral de prijs en het hogere gewicht. Niet de mogelijkheden. Een beetje knappe color is ook behoorlijk road-proof.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
14-7-2003 15:13
gelijk heb je Victor, maar een gemiddeld persoon heeft geen 500 euro per cc over. we waren uitgegaan van een simpele. ik heb ze wel es gezien voor 100 euro. was geloof ik een adj(weet ik niet zeker) en PureRel maakt ook redelijk goedkope. de Chameleon kost 150,- en heeft 8 kleuren. kan ook stand-alone werken. ach, 2 op de uiteinden van je truss lijkt me best mooi. happy :)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
14-7-2003 16:14
okee, maar er was ook al gezegt dat het om een goedkopere versie ging,
en jij kunt met een par bijna voetballen, een collorchanger licht dan echt wel stuk!!
en met een par kun je veel meer kleuren, ik ben nog nooit een collorchanger met 071 of 081 of 104 of 195 tegengekomen(maar misschien jij wel(dan zou ik het graag zien)).
die zijn er wel voor parren! dus kun je daar veel meer kleuren mee.
dat probleem met die schuif is dat met de lichttafel waarmee ik dan werk(serius illusion of sgm regia 256-36) dat je er niet zo maar 1 kleur in een chase kunt zetten, dan moet je ze eerst in standen zetten, en dan onder een auto doorloop van die standen(precies weet ik ook niet hoe dat dat daarin werkt(wel dat het zo moet))
soms zit het mee, maar meestal tegen
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
14-7-2003 18:24
cc's van martin kan je behoorlijk veel kleuren mee maken. de cx-4 kan 77 kleuren maken
maar dan kan je natuurlijk niet zien welk nummer je kleur heeft. ook heeft martin van die tl balken, daar kan je bijna alles mee maken door het rgb systeem. dus met cc's kan je wel degelijk veel kleuren maken.
maar als je gewoon een kleur nodig hebt, bijv. in een theater stuk, en het hoeft maaqr 1 kleur te zijn kan je misschien beter een par nemen
 
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-7-2003 20:26

einstijn schreef:

okee, maar er was ook al gezegt dat het om een goedkopere versie ging,
en jij kunt met een par bijna voetballen, een collorchanger licht dan echt wel stuk!!
Voetballen? Dan is een par gedeukt en ligt 'ie uit elkaar. Als we een goede par vergelijken met een budget colorchanger is de par misschien steviger, voor de rest is de gemiddelde changer van dikker staal gemaakt dan zo'n blikken parretje...

einstijn schreef:

en met een par kun je veel meer kleuren, ik ben nog nooit een collorchanger met 071 of 081 of 104 of 195 tegengekomen(maar misschien jij wel(dan zou ik het graag zien)).
die zijn er wel voor parren! dus kun je daar veel meer kleuren mee.
Kan wel zijn (hoewel een cmy-colorchanger toch miljoenen kleuren kan maken, maar goed: dan heb je het over een duur apparaat) maar die par kan nog steeds maar die ene kleur tegelijk laten zien.

Ik wil helemaal niet zeggen dat een colorchanger de par overbodig maakt (de par is nog steeds kampioen als het gaat om de licht-per-euro verhouding) maar om nou te zeggen dat je met een par meer kan...?

einstijn schreef:

dat probleem met die schuif is dat met de lichttafel waarmee ik dan werk(serius illusion of sgm regia 256-36) dat je er niet zo maar 1 kleur in een chase kunt zetten, dan moet je ze eerst in standen zetten, en dan onder een auto doorloop van die standen(precies weet ik ook niet hoe dat dat daarin werkt(wel dat het zo moet))
Aha. Meer een probleem van de controller dus.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
14-7-2003 22:37
Gisteren de special over Ozzy Osbourne (sp) bekeken. Daar was op een gegeven moment een stukje uit een concert uit de jaren 70. HELE mooie lichtshow, leuke standjes en ALLES gewoon met parren.

Helaas is die techniek een beetje verloren gegaan nu iedereen met wapperbakjes aan de gang gaat ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZzzzzzzzzzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 31-3-2011
Berichten: 45
15-7-2003 00:14
Ik gebruik ook veel parren(24). Dit coornamelijk voor het uitlichten vanband(je)s maar ook met een dj avond kan je met die 24 parren een show opzetten waar menige drive in show nog wat van kan leren!

P.S. als we het geld en voor zouden hebben waren er nog wel 4 scans bij gekomen, maar niet veel meer.
blaat het niet dan schaapt het niet
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
15-7-2003 00:32
Ik probeer meestal ook parren op te hangen als basis. OK het kan zonder, maar dan moet de klant wel een fiks budget hebben, of je moet genoeg digi spul (heads/scans/colors) hebben staan zodat je er makkelijk wat extra kan meenemen (maar dat lukt ook niet als je geen klanten hebt die ervoor betalen).
Laats met een klusje bandje uitgelicht met 3 studiocolors 575 als front, ging ook prima, voor de rest hing er ook alleen maar intelli, dus om dan met dimracks en paar 2kwers of aantal parren te gaan slepen tja.... Maargoed daar krijg je het al: als er budget is voor zoveel wapperkopjes in de zaal kunnen die paar studiocolors er ook nog wel bij.
Met een wapperkopje kan je een berg meer (met 4 "beetje headjes" verander je als het ware van een fourbarretje, naar een ACL set, in verschillende standen en noem maar op) maar daar is de prijs ook naar.
Enn wat als je nou eens last hebt van stroomuitval met al die mooie MSD lampjes? dan sta je daar 8 minuten te wachten voor je weer iets van licht hebt razz :p razz :p razz :p , ook best lullig.
Op de grotere venues zie je steeds minder en minder parren, maar dat blijven ook iets andere budgetten dan die voor een drive in showtje, duss koop nou maar lekker een stelletje parren, die dingen kan je altijd wel weghangen, en het kost een stuk minder, en later kan je er altijd makkelijker dingen mee gaan uitlichten, dan met een colorchanger.
Verder over je gobotunnels en toestanden als basis: die dingen zijn en blijven effecten, dus gebruik ze er ook naar, die dingen moeten niet de hele avond staan te knippren/wapperen/draaien, daar wordt iedereen gek van, die dingen zijn niet gemaakt om continu aan te staan, en.. waar is de afwisseling in je show?
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
15-7-2003 10:37
Twee bands die hun parren tot het uiterste gebruikten:
Kiss en queen.
Die hadden verder alleen maar blinders en pyroflash,
en ze stonden bekend om hun imposante lichtshow.
Hingen er ook wel 100den.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-7-2003 12:58
Door deze post wink ;) :
Gisteren de special over Ozzy Osbourne (sp) bekeken. Daar was op een gegeven moment een stukje uit een concert uit de jaren 70. HELE mooie lichtshow, leuke standjes en ALLES gewoon met parren.
en mede door mij is het topic een beetje ondergesneeuwd.
Ik heb de off topic dus verwijderd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)