Forum > Zelfbouw Speakers

Zelfbouw speaker wat doen met hoge en lage tonen?

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
8-2-2009 00:09
Als je laag wilt gaan met hoorns heb je hopen lucht nodig,
Volgens mij moet je een lange hoorn hebben
Je hebt echt minder drivers nodig.
Een hoorn werkt het optimaalst wanneer je er een stel bij elkaar legt.. en als je het goedkoop wilt doen maak je je kasten van MDF een driver erin en afwerken en klaar.. als je basreflex gaat heb je meerdere drivers nodig..Met hoorns precies het zelfde hoor!Waarbij je geen 4 meter hoornlengte nodig hebt met een groot mondoppervlak maar gewoon alleen een achterkamer.Waarom dan een achterkamer??
En de 45 hz van een Punisher is niet heel laag.. en als je ziet hoe groot die kast is, en hoeveel geld je erin steekt en hoeveel man je ermee kan doen..Tja, als je er inderdaad maar 1 van bouwt schiet dat natuurlijk niet op!!
De Punisher is een hoorn waarbij je met een geringe stapel de meeste merken in het donker zet!!!

HL = inderdaad hornloaded...Nou, Daniel-Sound, ik zou je adviseren jezelf meer in de materie te verdiepen en jezelf iets beter uitdrukken dan wat je hierboven allemaal geschreven hebt..

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
8-2-2009 10:23
Is in het kader van de vraag van de topicstarter niet heel interessant, omdat hij topkastjes wil bouwen en geen subs.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
8-2-2009 12:37
Als ik het goed begrijp, je bericht en reacties:

Met hopen lucht bedoel ik dus een lange hoorn met groot mondoppervlak..

Toch nog even terug op de punisher, een rendement van 101.5DB van een driver van 93DB... even kijken, als je dus die hoornkast zou bouwen, dan heb je dus zo 8.5 DB "gratis".. en dan heb je bij basreflex al een 2e driver nodig ( 3db vermogen, 3db koppeling.. ) en dan zit je nog maar op 99DB stel dat de driver in het kastje 95Db rendement heeft, dan zit je dus met 2 kasten, dus 2 "dure" woofers op 101Db terwijl je met een punisher hout kwijt bent waar je mogelijk relatief goedkoop aan kan komen..

Waarom een achterkamer bij basreflex? Ik zou het niet weten razz :p .

Je zegt dat je met een 1 punisher in het donker blijft.. ik heb het erover dat je met 1 punisher meer kunt doen dan met 1 basreflex kastje zoals de Petit Noir..
Enne, als jij mij een punisher stack laat zien die 30 hz haalt krijg je van mij een kratje laugh :D .

@ Philip, sorry klopt.. we gaan iets te ver off geloof ik laugh :D .
En @ Pascal, klopt ik heb mn bericht niet helemaal goed geformuleerd zeg maar...
If it ain't Dutch it ain't much...
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
8-2-2009 14:12
Een enkele Punisher is niet optimaal. Twee begint te komen en een stackje van 4 dan kan het los gaan. Hoornkasten (zoals de Punisher) doen het nou eenmaal beter met meerdere in een stack.

In kleinere zaaltjes zal doorgaans een prima resultaat worden bereikt met 18" reflex kasten.

MVG Contour
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-2-2009 17:41

Daniel-sound schreef:

Je zegt dat je met een 1 punisher in het donker blijft.. ik heb het erover dat je met 1 punisher meer kunt doen dan met 1 basreflex kastje zoals de Petit Noir...
Hoe krommer kan je een vergelijk maken.
Niet om het een of ander maar er komt veel meer bij kijken. Naar mijn idee vanaf post 1 raakt jou hele verhaal kant noch wal.

Iedere keer lees ik correcties als aanvulling.
En de 45 hz van een Punisher is niet heel laag.. en als je ziet hoe groot die kast is, en hoeveel geld je erin steekt en hoeveel man je ermee kan doen..
Uiteindelijk lees ik hier dat het goedkoop is. Klopt natuurlijk van geen kanten, wat te denken van de top die op deze kasten komt?

Martin.
kvm entertainment
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
8-2-2009 19:25

KVM schreef:

Daniel-sound schreef:

Je zegt dat je met een 1 punisher in het donker blijft.. ik heb het erover dat je met 1 punisher meer kunt doen dan met 1 basreflex kastje zoals de Petit Noir...
Hoe krommer kan je een vergelijk maken.
Niet om het een of ander maar er komt veel meer bij kijken. Naar mijn idee vanaf post 1 raakt jou hele verhaal kant noch wal.
Het ging me meer om het: met eenzelfde driver in een hoornkast heb je meer rendement dan uit 1 basreflex..
Maargoed, als je het als forumvervuiling ziet.. ( wat het dan gewoon pur sec is als het kant noch wal raakt )
Dan moet je het maar vegen..
En de 45 hz van een Punisher is niet heel laag.. en als je ziet hoe groot die kast is, en hoeveel geld je erin steekt en hoeveel man je ermee kan doen..
Uiteindelijk lees ik hier dat het goedkoop is. Klopt natuurlijk van geen kanten, wat te denken van de top die op deze kasten komt?
Een top bijpassend is inderdaad duur.. is wel iets om van te schrikken..
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)