Forum > Geluid

Actieve sub (powered) voor max 800E

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
20-1-2009 10:19
als het een betje meezit heb ik mijn Mackies na hun opknapbeurt ook verkocht. Ik wil voor de RCF 905AS gaan. Volgens Konitech verschil met de 705: De belangrijkste verschillen tussen de 705 en de 905 zijn dat er in de
905 digitale versterkers zitten en neodymium magneten zodat het
gewicht lager is als dat van de 705. Verder zit er een cross-over in
met twee kantelpunten 80Hz en 120Hz en een bas boost knop voor extra
punch.

Dit is alles wat wij hebben behalve wat er op de site staat.

Niet echt wereldschokkend maar ik ga nog luisteren. Twijffel nog wel of de dB Technologies sub 18 D wat is. Ik verwacht daar toch wel wat meer diepgang van dan uit de RCF omdat het 18 inch en en wat grotere kast is. Opzich stemt het mij al positief dat Philip heeft gehoord dat de RCF 705 wat dieper speelt dan de Mackie SWA1501. Want dat mis ik soms icm wat meer SPL. Niemand heeft nog ervaring met de sub 18D helaas sad :(
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
20-1-2009 14:10

Philip_Janssen schreef:

Beste Mark,

De RCF sub heeft mijn absolute voorkeur, dus als tweede hands een optie is, zou ik die op de eerste plaats zetten.
Tweede hands is zeker een optie. (Hoe zoek jij trouwens op MP, als ik de ART705AS intik, vind die bij mij niets... shocked 8O )

Philip_Janssen schreef:

Hier kun je de handleiding van de D400 vinden. Volgens de handleiding zit er een 500W versterker in en zorgt de 15" neodymium woofer met 4 inch spoel voor een maximale geluidsdruk van 125dB continue (en dus niet peak of iets dergelijks). Dus qua specs zit de T5SA wel goed.
Ik heb de handleiding doorgelezen. Wat mij zeker bevalt is de ingebouwde processor. Dit is toch zeker een voordeel te noemen ten opzichte van de andere subs!

Philip_Janssen schreef:

Wat mij betreft staat de LEM T5SA zeker boven de DB Technologies Sub-15. Ik hoop dat dat wat twijfel weg neemt.
Maar als ik het goed begrijp, geef jij dus aan dat de T5SA de sub 15 gewoon bijhoudt?

Philip_Janssen schreef:

De American Audio PXW 15P en de American Audio PXW 18P ken ik helaas niet. Ik heb ze nog nooit ergens gehoord, dus daar kan ik weinig over zeggen. Mochten het echter kopieën zijn van de Mackie SWA subs, dan zouden het voor het geld heel behoorlijke subs zijn. Voor 1000 euro vond ik de Mackie SWA1501 weinig bijzonders, maar voor 400 euro is het een heel leuk ding voor het geld, maar hij zal niet in de buurt kunnen komen van de DAP X-15HLA of de RCF ART-705as.
Ja, dit ging ook al door mij heen, als hij op de SWA1501 lijkt, en ook nog nagenoeg dezelfde prestaties neerzet, dan is 400 euro niet veel geld.
Alles uit, behalve het licht!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
20-1-2009 15:06

Kiebus schreef:

Tweede hands is zeker een optie. (Hoe zoek jij trouwens op MP, als ik de ART705AS intik, vind die bij mij niets... shocked 8O )
Ik zoek op de losse woorden. Als je gewoon "rcf art" in typt, vind je ze vanzelf.

Kiebus schreef:

Ik heb de handleiding doorgelezen. Wat mij zeker bevalt is de ingebouwde processor. Dit is toch zeker een voordeel te noemen ten opzichte van de andere subs!
De RCF sub heeft ook een processor aan boord. Deze zit voor wat betreft de limiting er nog net wat strakker op dan de LEM T5SA processor.

Kiebus schreef:

Maar als ik het goed begrijp, geef jij dus aan dat de T5SA de sub 15 gewoon bijhoudt?
Ze ontlopen elkaar qua geluidsdruk niet of nauwelijks. Niet dermate dat het de moeite is om op basis daarvan een beslissing te nemen. De reden dat ik zo enthousiast ben over de LEM T5SA, omdat deze een hele strakke punch bass neerzet. Ik draai zelf het liefst electronische dansmuziek en daarbij klinkt de T5SA echt super.

Kiebus schreef:

Ja, dit ging ook al door mij heen, als hij op de SWA1501 lijkt, en ook nog nagenoeg dezelfde prestaties neerzet, dan is 400 euro niet veel geld.
Maar het zijn wel veel "als"jes wink ;)
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
20-1-2009 15:41
Ik weet dat je post dat het een actieve sub moet zijn.
Maar mocht dit niet perse noodzakelijk zijn: Phillip heeft 2 passieve x15hl te koop staan voor 500 euro, een p-2000 erbij en je bent voor ongeveer 850 euro het mannetje!
Meh me lêpke!!!
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
20-1-2009 15:50

warface schreef:

Ik weet dat je post dat het een actieve sub moet zijn.
Maar mocht dit niet perse noodzakelijk zijn: Phillip heeft 2 passieve x15hl te koop staan voor 500 euro, een p-2000 erbij en je bent voor ongeveer 850 euro het mannetje!
Bedankt voor je oplettendheid en alternatief. Echter hou ik het bij een enkele actieve sub. Dus deze optie valt helaas af.
Alles uit, behalve het licht!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
26-1-2009 00:36
Waarmee ga je de subwoofer vervoeren? Ik heb dus DAP X-15HL subwoofers en ik krijg ze met gemak in m'n eentje van elkaar afgestapeld en in een Opel Zafira geladen. Ze hebben wielen, dus als je het een beetje slim bekijkt lukt dat prima in je eentje. Met z'n 2'en gaat alles natuurlijk altijd sneller.

Over het geluid.. deze sub heeft een 'loudness switch' waarmee hij nóg harder dreunt dan normaal. Je kunt deze sub dus gebruiken voor de normale drive-in klusjes door hem een beetje terug te draaien, of voor modernere feestjes waar het aardig mag dreunen door hem hard te laten werken.

Met de limiter heb ik niet zo veel ervaring. Ik weet dat hij het signaal helemaal dichtknijpt als je overdreven hard (+12 dB schat ik zo) gaat insturen, maar ik weet niet wat de limiter van zich laat merken voordat hij het signaal helemaal dichtknijpt. Indien je je toppen aan de crossover van de sub hangt worden die ook dichtgeknepen door de limiter, dus hiermee spaar je tevens je toppen.

Binnenkort ga ik ze met MG van dit forum vergelijken met zijn LEM T5SA's. Nogmaals.. je woont niet ver weg, dus als je interesse hebt..
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
26-1-2009 08:34
Als we dan gaan aanbieden heb ik nog 2 Mackie's in de aanbieding, superstaat en gaan ook flink. Heb ze zaterdag vergeleken met de 905AS van RCF, en ik moet zeggen dat deze net even iets, maar dan ook echt maar iets, dieper leek te spelen. Dan moest ik ook echt verdomd lastige tracks spelen zoals 'hips don't lie' van Shakira. Nee, de RCF kon mij absoluut niet overtuigen tov de SRS1500. Vergelijken kan ik het niet met de SWA1501, behalve dat de mening van veel kenners is dat 'de oude Mackie subjes' (SRS1500 dus) beter klinkt dan de latere SWA1501. Maximale SPL zal de RCF best harder spelen (specs geven dat aan en versterkervermogen doet dat ook wel vermoeden).

Met andere woorden: naar mijn idee heb je een heel behoorlijke set voor net iets meer dan wat je nu voor 1 kast wilt uitgeven. De biedingen zijn leuk op marktplaat, maar bod van 1100 had al wat anders gekocht toen ik hem 2 dagen later mailde, toen een bod van 1200 en die stuurt een dag vtv een l*lsmoes via de mail dat hij niet komt en nadat ik dat bod verwijderd heb krijg ik zaterdag weer een bod van 1200.... je raadt het al: ook niks meer van gehoord. Dus trek je conclusie wat ik er voor wil hebben, dan kan ik de dB SUB18D kopen (en die stampt wel flink hard, heeel wat harder en dieper dan de 905AS maar dat is ook niet zo gek natuurlijk, de 800XAS van RCF zal ook daar wel weer overheen ga, altijd baas boven baas!).
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
26-1-2009 08:57
Bedankt voor de reacties nog.
Momenteel ben ik even aant kijken of ik een 2de hands rcf 705-as kan krijgen. Dit lijkt mij ook een aardige oplossing, compact, maar toch veel vermogen. Lukt dit niet, dan ga ik dus weer naar andere opties kijken.

Ik houd jullie op de hoogte. wink ;)
Alles uit, behalve het licht!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
6-3-2009 17:21
Al vorderingen?
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
6-3-2009 18:09
Nou ik denk dat de 705 niet zo direct te vinden is op 2de handse sites.
Dit om de eenvoudige reden dat ze goed zijn, zo niet zeer goed , prijs -kwaliteit verhouding laugh :D .
sis
Freelance muzikant, producer, componist .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)