Forum > Geluid

Schema dap k115

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
16-12-2008 18:51
@ sis

Voor kleine setjes zijn deze boxen prima geschikt... althans zo vind ik en menig ander wink ;)
Wat?... Ja... Oke...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
16-12-2008 19:13

sis schreef:

Kan je gewoon die k*tboxen niet vervangen door een betere serie van DAP ??? laugh :D
sis
Sis, ik merk de laatste tijd op dat je erg 'uit de hoogte' aan het doen bent. Het komt op mij over alsof er niks beters is als die EAW en RCF kastjes van jou. Tuurlijk zijn dat prima dingen, maar niet iedereen heeft budget daarvoor. Zeker voor de kleinere dingen is DAP een prima oplossing.
Ik vind het niet heel sociaal overkomen als jij andermans spullen gelijk bestempeld als k*t. Wie weet hebben ze er wel heel lang voor gespaart en zijn ze er erg blij mee, nogal lullig zulke opmerkingen he?

Dit is geen aanval op jou, verre van, maar ik wilde je er toch even op wijzen dat jouw opmerkingen door andere forumbezoekers wellicht verkeerd geïnterpreteerd worden en er de verkeerde conclusies getrokken worden.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
16-12-2008 19:15

Nixz schreef:

@ sis

Voor kleine setjes zijn deze boxen prima geschikt... althans zo vind ik en menig ander wink ;)
Ja , maar zoek je dan problemen , iedereen wil namelijk stampen met die boxjes .
Je moet eens verschillende topics doorlezen over de 112 en de 115 ...
Voor mij blijven deze kastjes super voor diegene die weinig of geen budget hebbben
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
16-12-2008 20:00

sis schreef:

Ja , maar zoek je dan problemen , iedereen wil namelijk stampen met die boxjes .
ja en dat is nou inderdaad het probleem, ik weet hoe ik ze kan belasten, maar de andere mensen deze avond blijkbaar niet en wilde zoals jij het zegt stampen...

Ik heb de boxen net uit elkaar gehaald en het probleem bleek zich voor te doen in het filer waar een plat (nu nog maar half oranje/rood) ballonvormig weerstandje helemaal verkoold was. Naast de weerstand staat RF065 als ik het goed heb en op het weerstandje staat de tekst E60 - 065. Dit weerstandje heb ik tegen elkaar aangeduwd en daarna opnieuw gekeken of hij het nu deed, dit was het geval. Kan ik nu langs een electronicazaak gaan voor een nieuw weerstandje en deze gewoon vervangen of is het nodig om het filter geheel te vervangen? Ik kan dit overigens zelf solderen etc. Iemand tips/ervaring?
Wat?... Ja... Oke...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
16-12-2008 23:39
Dat is de beveiliging dus, de wat betere elektroboeren heeft dat wel, C*nrad heeft ze eventueel ook..
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
17-12-2008 10:31

Nixz schreef:

Nou ik vind dus niet dat ik over me heen moet laten lopen... Ik kan iedere keer wel als er iets kapot is, wat 'maar' 15 euro kost, zelf gaan vervangen maar dan ben je aan je eigen brood aan t knagen... Ik ben ook maar een student en als het mijn eigen schuld is, oke. Maar dat is dus niet het geval. Maar dit is mijn mening en je mag daar ook anders over denken...
Sorry, maar dit ontgaat mij dan even. Jij hebt ervoor gekozen om je apparatuur te verhuren zonder daarbij goede afspraken op papier te zetten, dan kun je er vanuit gaan dat als er iets mis is, jij voor de kosten op kunt gaan draaien. Met mondelinge afspraken wordt het een welles-nietes spelletje waarbij jij waarschijnlijk aan het korste eind gaat trekken. Dus zorg er nou voor als je het de volgende keer verhuurd dat er afspraken op papier staan welke ondertekend zijn door de huurder!
Nu ook via de .eu te bereiken.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-12-2008 10:40
Ik zou ook even gaan zorgen voor een goed werkende beveiliging. Met een beetje luidsprekerprocessor zoals de Behringer DCX-2496 kun je al een heel eind komen. De limiter die daarop zit, werkt wat grof, maar werkt wel. Je geluid gaat gewoon vreselijk klinken als het te hard staat, maar je luidsprekers maken een goede kans op overleven zonder kleerscheuren. En voor dat geld, is die Behringer wel een erg leuk apparaat (je kunt hem namelijk ook gebruiken als equaliser en cross-over met lowcut).
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)