Forum > Geluid

Mixer met goede geluidseigenschappen

(43 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
MarickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2003
Laatste: 10-4-2004
Berichten: 6
29-1-2004 17:22
ik vind de xone32 een mooie mixer ik heb hem even kunnen uitproberen, maar hij heeft toch wat nadelen voor mij. Door de knoppen achter en voorop is hij moeilijk in te bouwen en na uren aan een mooi dj meubel te hebben gewerkt om hem vervolgend niet te gebruiken is ook weer zowat.

De xtc heb ik een half jaar thuis gehad, maar ik vond hem niet echt geniaal als ik eerlijk ben, groot nadeel is ook nog eens dat ie geen send en return heeft.

Nu is eigenlijk mijn vraag: Is de vestax pcv275 met hieraan een externe filter o.i.d. niet de beste oplossing zonder dat het meteen al te veel geld gaat kosten? Een andere optie is een pioneer djm 600 die ik nieuw kan krijgen voor € 820,-

ps. bedankt voor alle reacties
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
29-1-2004 20:34

DJ Marcus schreef:

Site doet het bij mij niet, ik krijg een hele rare text...
Wat wil je, de laatste post in dit topic was een half jaar oud. Ondertussen heeft Akai z'n site vernieuwd.

O ja voor de geïntresseerden de Akai MFC-42 filter heeft nu recent een nieuw blauw jasje gekregen (net zoals de meeste oudere Akai producten namelijk) en de lijstprijs is nu (bron Voerman Amersfoort) € 475 btw incluis.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
29-1-2004 20:40

marick schreef:

Nu is eigenlijk mijn vraag: Is de vestax pcv275 met hieraan een externe filter o.i.d. niet de beste oplossing zonder dat het meteen al te veel geld gaat kosten? Een andere optie is een pioneer djm 600 die ik nieuw kan krijgen voor € 820,-
Lijkt me een mooie oplossing, waar je bovendien nog meer lol gaat aan beleven ook. De filter op de Xone:32 kan niet overdreven veel namelijk vergeleken met een Akai filter of een Sherman Filterbank.

Als ik van jou was zou ik op zoek gaan naar een tweedehands Electrix Filterfactory of Electrix Filterqueen (worden niet meer geproduceerd namelijk). Ik heb zelf zo'n laatste en ben er wel tevreden over eigenlijk. Als je zo'n ding tweedehands gaat kopen moet je niet bang zijn dat hij er vroegtijdig de brui aan gaat geven; Electrix units zijn echt sterk gebouwd...

(Een Akai MFC42 of Sherman Filterbank is natuurlijk nog beter maar kost ook een veelvoud van de prijs van een Electrix tweedehands.)

Effecten op de DJM-600 zijn echt zwaar ruk, slechte geluidskwaliteit alom plus heel weinig parameters in te stellen...

Waarom sommige mensen deze mixer kopen omdat deze on-board effecten heeft snap ik echt niet.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
29-1-2004 22:07
Een concurent webshop van dre (zal de naam neit noemen ,zal niet op prijs worden gesteld) ,heeft hem nu voor E.299.- (die akai filterbak ,echter het oude kleurenpatroon).
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
29-1-2004 22:26
Het blijft een feit dat je weinig mixers zult vinden die beter klinken dan die A&H. happy :)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-1-2004 22:50

Hendrik schreef:

Het blijft een feit dat je weinig mixers zult vinden die beter klinken dan die A&H. happy :)
Ecler Sclat
Vestax heeft er een paar.
Rane

Dat zijn er dus al 3 wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
29-1-2004 22:58
Overal valt over te praten natuurlijk. 't Zijn er weinig in mixerland die echt beter presteren (bedoelde eigenlijk meer de grotere broertjes Xone dan dit model) happy :)
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
29-1-2004 23:53
Wat is goed presteren? Er zijn namelijk mixers die beter klinken dan de Xones (en dat zijn al hele fraaie mixers), maar wellicht wat minder ergonomisch zijn.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-1-2004 00:28
Goed geluid is een subjectieve waarneming. Wat de ene goed vind hoeft de andere niet goed te vinden (hoewel het wel vaak zo is als het inderdaad ECHT goed is ;-)

Onaangetast zou een mooiere beschrijving zijn. Als je dus de output pakt en die van de input aftrekt dan zou de uitkomst, ongeacht wat je er in stopt (binnen de grenzen van het apparaat EN de audio) nul moeten zijn.

In de High-End wereld wordt vaak nogal wollig gesproken. Er zijn daar wel eens leuke dingen gedaan met luistertesten waarbij door de testopsteller expres een stuk of wat Op-Ampjes in serie met het signaalpad waren opgenomen. En de testluisteraars maar roemen over de muzikale klanken van de (een of andere hotemetoot) single ended triodebak.

Ik heb voor de grap wel eens een drietal OP-27's in unity gain tussen m'n Arcam Delta 70.2 en m'n Audio en Techniek hybride bakje (E-88CC buisje als voortrap met mooie Toshiba fetjes in pure klasse A (ruststroom 2A)) en m'n veel te duur gebouwde High-End speakers gezet en helaas... Ik kon niet horen wanneer ze wel of niet in de signaallus zaten.

Bij luistertesten is er eigenlijk maar 1 methode die werkelijk vruchten afwerpt. Da's de dubbelblind methode of, nog beter, de ABX methode. Bij een mixer is dat rete eenvoudig. Meet met een goede meter de gain van de mixer en zorg dat hij binnen 0.1dB unity is (anders is je test absoluut WAARDELOOS per definitie). Daarna kun je via een ABX box naar hartelust de mixer in de audiolus opnemen en weer weghalen.

Wat heb je bij je luistertesten allemaal gedaan om er ABSOLUUT zeker van te zijn dat alle apparaten binnen 0.1dB een gelijke output hadden?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2003
Laatste: 10-4-2004
Berichten: 6
30-1-2004 12:01
Bedankt!!

Dit zijn reactie's waar ik wat aan heb!! Pioneer ruk, die wordt het dus niet en natuurlijk is de xone beter dan de vestax en weet je wat.. als die nou wat beter was in te bouwen zou ik nog even door sparen ook.

Maar nu wordt het dus de vestax met zo'n filter der los bij.

En Dré, wat je schreef over dat in en uit verhaal, gaat dat misschien ook een klein beetje op voor de vestax? Ik wil wel graag een mooi geluid, ik heb nu een gare mixer van 150 euro staan en die vermoord het geluid echt dat is duidelijk hoorbaar. Maar het hoeft ook weer niet perfect te zijn, dan sluit ik wel een een of andere 2000 euro kostende cd-speler aan op een belachelijke versterker met zieke hifi-speakers en koop ik alleen maar super-audio cd's.

Het moet tenslotte wel mixen blijven en geluidskwaliteit die niet op een plaat staat haal je der met een super mixer ook niet vanaf

THNX

Terug naar forum Reageer (zonder quote)