Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 2 van 21)
Moderator(s): Dré
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
7-7-2008 08:28

SoundExperience schreef:

Zoals iedereen onderhand wel weet is het sinds 1-7-08 europeesch verboden om te roken in cafe's, restaurants enz.
Ik behoor dan duidelijk niet tot de groep "iedereen". Een verbod over gans Europa heb ik nooit van gehoord. Volgens mij is dit verbod in België er helemaal niet in café's of discotheken. Restaurants, sportclubs, ... was dit verbod er al lang.
Nuja, ik heb er vrijdag niet op gelet of er iemand in de kroeg zat te roken. Het viel me zaterdag wel op dat in een cocktailbar in Gent blijkbaar niet meer gerookt werd op de benedenverdieping (ben ik blij om want ik bleef er eigenlijk weg vanwege het overaanbook aan 2e hands rook).
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
7-7-2008 09:13
In België is het inderdaad niet verplicht, uitbaters kiezen zelf of er gerookt wordt of niet. In de cafés of zalen waar niet meer gerookt mag worden zie je meestal in het begin van de avond nog een stormloop naar buiten maar naar het einde toe mindert dit veelal (uit mijn ervaring).
Fun is serious business!
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
7-7-2008 11:34

DJefke schreef:

SoundExperience schreef:

Zoals iedereen onderhand wel weet is het sinds 1-7-08 europeesch verboden om te roken in cafe's, restaurants enz.
Ik behoor dan duidelijk niet tot de groep "iedereen". Een verbod over gans Europa heb ik nooit van gehoord. Volgens mij is dit verbod in België er helemaal niet in café's of discotheken. Restaurants, sportclubs, ... was dit verbod er al lang.
Nuja, ik heb er vrijdag niet op gelet of er iemand in de kroeg zat te roken. Het viel me zaterdag wel op dat in een cocktailbar in Gent blijkbaar niet meer gerookt werd op de benedenverdieping (ben ik blij om want ik bleef er eigenlijk weg vanwege het overaanbook aan 2e hands rook).
Indien de Limonada: Mag je al een tijd niet roken beneden, boven wel. Rookverbod in café's, ben ik als niet-roker geen voorstander van. Dus ben blij dat het in België (nog) mag.
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
7-7-2008 11:42

Evert J. schreef:

Indien de Limonada: Mag je al een tijd niet roken beneden, boven wel. Rookverbod in café's, ben ik als niet-roker geen voorstander van. Dus ben blij dat het in België (nog) mag.
Was idd de Limonada. Heel fijn om met vrienden te zitten. Maar in het verleden stoorde de rook mij serieus. Er is volgens mij gewoon te weinig ventilatie.
Wat een algemeen rookverbod beteft, ik ben niet voor maar ook niet tegen. Enerzijds vind ik dat iedereen maar moet doen waar hij/zij zin in heeft (maar dat houdt ook in dat bv een joint perfect moet kunnen).
Anderzijds mag ik na een avondje uitgaan al mijn kleren in de was gooien en een douche nemen. Dat is nog aanvaardbaar (als het goed geweest is, hangt toch alles vol zweet), maar hetzelfde geldt even goed als ik na het werk een uurtje op cafe ga. Nuja, ben al heel blij dat ik nu gewoon rustig kan eten zonder gestoord te worden door rook :)
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
7-7-2008 11:59
In restaurants ben ik wel asboluut pro rookverbod. Op café stoort het mij amper. Een half café buiten voor de deur zou me meer storen. Eveneens een dansvloer die constant naar buiten/binnen loopt voor een sigaret, als ik sta te draaien. Waarschijnlijk zal het in België ook ooit zover komen, en dan wennen we er gewoon vanzelf aan.
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
7-7-2008 12:21
In plaats van een rookverbod kunnen ze veel beter de prijs van de sigaretten de lucht in jagen en de belastingen wat verminderen... Rookprobleem lost zichzelf op...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
7-7-2008 12:25

StijnS schreef:

In plaats van een rookverbod kunnen ze veel beter de prijs van de sigaretten de lucht in jagen en de belastingen wat verminderen... Rookprobleem lost zichzelf op...
En de gemiste inkomsten vervolgens halen uit de benzine-accijns?
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
7-7-2008 12:45

StijnS schreef:

In plaats van een rookverbod kunnen ze veel beter de prijs van de sigaretten de lucht in jagen en de belastingen wat verminderen... Rookprobleem lost zichzelf op...
Wat dus betekend dat er meer ilegale handel komt die de nodige criminaliteit met zich mee brengt sneaky :V
brabantse nachten zijn lang
BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 10-4-2019
Berichten: 50
7-7-2008 13:03

jadjong schreef:

StijnS schreef:

In plaats van een rookverbod kunnen ze veel beter de prijs van de sigaretten de lucht in jagen en de belastingen wat verminderen... Rookprobleem lost zichzelf op...
En de gemiste inkomsten vervolgens halen uit de benzine-accijns?
Ziektekosten zullen dan ook vanzelf minder worden omdat er minder mensen met long problemen e.d. zijn. Compenseert elkaar misschien wel weer...
Sex Decks & Rock 'n'Roll
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
7-7-2008 17:41
Afgelopen donderdag en zaterdag op stap geweest, moet zeggen eerste instantie niet opgevallen. Mede doordat het goed weer was/is en dus al veel mensen buiten op het terras zitten omdat dat gewoon gezellig is. dan is het automatisch minder druk binnen. Ik had er zelf niet veel last van als ik op stap was en er werd gerookt, zolang ze dat niet rechtstreeks in je gezicht blazen want BAH dat vind ik echt niets.
Nu kom ik buiten moet ik bij wijze van eerts binnen een grote hap lucht nemen om niet die rookwalm in te adem zodra ik buiten kom waar ze staat te roken recht voor de deur. Nee dan ben ik toch voor het "langzaam" de hele avond aan wennen.
Pak savonds voor dat ik naar bed ga toch altijd een douche, wel of niet gerookt vind ik een stuk fijner.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)