Forum > PC related Forum

Programmeren digitale systemen

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
18-7-2008 11:06
In een van de regelmatig opduikende "ik wil een digitale mixer bouwen"-topics op Co werd pas een setup voorgesteld van een dikke audiointerface, een control surface, een machine met Linux als OS en ardour.
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
29-7-2008 00:31
Ik zou er eerst 500x over nadenken voordat je hiermee begint. Een ex collega van mij heeft zo'n pakket ook geschreven. Hij is hier maanden mee bezig geweest met de nodige voorkennis van eq's en de programeertaal.

Een op maat pakket is nooit af en lastig te onderhouden als de creater ervan wegvalt.

Niet echt logisch dus om dit in de praktijk te gaan gebruiken.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
10-8-2008 13:39
Om te beginnen, praktijk gebruik zal er zo goed als 99% zeker niet van komen. Het lijkt me echter heel interessant om hier over een lange periode beetje bij beetje wat van proberen te begrijpen of zelfs wat proberen te maken. Bij mijn zoektocht op internet ben ik, wat me overigens wel verbaasde, nog geen een (betaald) programma tegen gekomen dat gewoon zichzelf gedraagt als b.v. een driverack PA maar dan te installeren valt op een PC met daarin een aantal geluidskaarten (voor de nodige in/outputs).

De reden is wellicht wel te begrijpen als ik even nadenk (een beetje computer kost je snel 600+ euro zonder software), maar juist om wat mee aan te pielen leek me dat heel interessant. Budget voor een dure processor waarmee je ook met de computer van alles en nog wat kunt aansturen heb ik op dit moment niet; wellicht ooit in de toekomst.

De wiskunde zou in theorie niet eens zo gek moeilijk zijn, zie het als een golf die je in ontiegelijk kleine stukjes knipt waardoor je 'puntjes' overhoudt en daar vervolgens berekening mee uitvoert (puntje wat harder maken: gain, puntje verdelen in 2 kleinere puntjes: x-over et cetera).

Is het overigens mogelijk (en legaal?!) om de software uit een driverack PA te bekijken? Zomaar even een zijweg waarmee je dus een beetje onder de motorkap van een dergelijk apparaat zou kunnen kijken of wellicht zelfs sleutelen?
Bier, Billen, Borsten en Beats!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
11-8-2008 00:49

alleznet schreef:

De wiskunde zou in theorie niet eens zo gek moeilijk zijn,
....
puntje verdelen in 2 kleinere puntjes: x-over et cetera).
Nope.
Zo werkt het helaas niet.

Leren iets te programmeren in een standaard taal, is een eitje in vergelijking met de wiskunde snappen achter de digitale systemen.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)